Okruhově laděný Continental GT s brněnskými značkami se tento týden ukázal na známé pražské ulici.
Uběhlo několik týdnů a projekt exkluzivitaciest se hlásí opět o slovo prostřednictvím článku. Tedy, ne že by naše facebooková stránka Exkluzivní automobily ze slovenských a českých cest stagnovala, ba naopak, nepřetržitě vás dennodenně seznamujeme s novými nebo starými spoty, nejnověji však poznáváme další exemplář, který si zaslouží svůj vlastní prostor. Po vozidlech jako BMW i8, Ferrari 458 Speciale A, Mercedes-AMG GT S, Porsche 918 Spyder nebo Volkswagen XL1, které jsme vám exkluzivně přinesli mezi prvními (jako první), tentokrát poznáváme mimořádně raritní záležitost, která se tento týden objevila v Praze a náš dlouhodobý fanoušek, se kterým spolupracujeme prakticky od začátku, byl při tom. Český car spotter Tomáš Dvořák totiž zachytil novoučké Bentley Continental GT3-R se značkami odkazujícími na město Brno.
I když model Continental GT známe spíše jako vozidlo reprezentující pýchu, luxus a komfortní jízdu než pravé závodní náčiní, známý Grand Tourer jsme nedávno poznali právě ve verzi GT3-R, která už svým názvem naznačuje, že jí domovem má být spíše okruh, než ulice luxusních čtvrtí. Provedení GT3-R je však ve světě vcelku netradičním a specifickým modelem, který možná ani nemá přímou konkurenci. Na rozdíl od okruhových specialit jako Porsche 911 GT3 (RS) si toto Bentley zachovává svoji luxusní a "neohrabanou" koncepci a i navzdory tomu, že shodilo přibližně 100 kil, stále disponuje vahou přesahující s přehledem dvě tuny, jelikož váží až 2195 kg. Tato hodnota mezi fajnšmekrovskými vozidly, které upřednostňují sportovní jízdu před komfortem, je doslova nadváhou.
Odlehčený britský exemplář vychází z modelu Continental GT V8 S, jehož přední kapota proto skrývá známý 4litrový osmiválec, který dostal novou dvojici turbo dmýchadel a přepracovaný software, díky čemuž se pyšní výkonem 426 kW / 580 koní a 700 N.m. Výkonnostní parametry však vzpomínané nadváze nenasvědčují, zejména pokud se bavíme o akceleraci, jelikož toto Bčko dokáže vystřelit na stovku jen za 3,8 sekundy. Tuto hodnotu si Bentley nesmírně váží a uznávají, jelikož nahlas prohlašují, že jde o nejlépe akcelerující a zároveň nejdynamičtější cestovní vozidlo v historii této značky! O přenos síly jako i o vzpomínaný odpich se stará přepracovaná osmistupňová převodovka, která však na úkor perfektní akceleraci a zkráceným převodem umožňuje verzi GT3-R dosáhnout maximální rychlost jen 273 km/h, namísto původních 309 km/h.
Exteriér zachyceného exempláře ve známé pražské lokalitě se nese v originálním a původním outfitu, který jsme poznali při představení této novinky. Exteriér je citelně přepracovaný, vepředu evidujeme karbonový splitter, přední kapota dostala viditelné nasávací otvory, naopak vzadu pro změnu přibyl opravdu netradičně velký spoiler. Zadní koncovky výfuků byly úplně rozděleny a decentní zatmavěná koncová světla obepíná černé rámování. Brněnské Conti GT3-R zdobí stejně unikátní sněhobílý lak Glacier White a decentní polep evokující sportovní vozidla.
Celek je postaven na 21" discích v černém provedení, které koresponduje se všemi lesklými plochami a lištami, které byly nahrazeny stejně černou aplikací. Pod disky se nachází účinné brzdy skládající se ze 420milimetrových karbonových kotoučů vepředu a 365milimetrových vzadu. Uhlíková vlákna najdeme i v interiéru, který zdobí i plakety této limitované edice. Zadní sedadla si už své stabilní místo v tomto případě nenašla, naopak černá kůže Beluga se nachází všude, kde nenajdeme starou známou Alcantaru.
Na závěr, pro přiblížení vážnosti tohoto spotu, připomenu, že Bentley Continental GT3-R bylo představeno jen minulý rok a samotná produkce byla spuštěna poměrně nedávno. Celkově vznikne jen 300 exemplářů této limitované série, přičemž u nás (Česka a Slovensko) jde o jediný exemplář svého druhu.