Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
12. dubna 2015 20:09
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Exkluzivně: Do Bratislavy přijel první novodobý Maybach na Slovensku. Byli jsme u toho jako první

TECH
Uložit Uložené

Přinášíme vám exkluzivní slovenskou premiéru nového Maybachu, ještě před samotným vystavením na Autosalonu v Bratislavě.

Ti z vás, kteří pozorně sledujete dění na naší stránce Exkluzivní automobily ze slovenských a českých silnic už víte, že kromě Prahy, kde se v uplynulých dnech v rámci otevření showroomu Lamborghini ukázala horká novinka - Aventador LP750-4 SuperVeloce, se děly velké věci, respektive dějí, i na Slovensku. Samozřejmě, bavíme se na téma #exkluzivitacest, proto s touto velkolepostí narážím na události spojené s danou automobilovou problematikou u nás. Jak jistě víte, nejbližší dny většiny automobilových nadšenců se budou nést v duchu největší a nejprestižnější automobilové události roku u nás, čili okolo Autosalonu v Bratislavě. No a právě při této příležitosti (i když nejen kvůli ní) oficiální zastoupení automobilky Mercedes-Benz na Slovensku přivezlo, konkrétně do bratislavského showroomu, zcela nový Maybach, tedy jeden z prvních exemplářů tohoto druhu na světě a zároveň první kus u nás! V době, kdy byla tato ultra-luxusní limuzína dovezena do Bratislavy, jsme na místě jejího vyložení a doslova převzetí nemohli chybět, a tak vám exkluzivně vůbec jako první na Slovensku přinášíme autentické fotografie a první dojmy.

Předtím, než přejdu konkrétně k danému exempláři, rád bych uvedl pár věcí na pravou míru, protože jak jsme si všimli, někteří z vás stále nemají velmi jasno v tom, jak novodobý Maybach "kategorizujeme". Ve Stuttgartu za poslední období výrazně zasáhli do své modelové struktury a hierarchie jednotlivých modelů. Všechno to začalo příchodem špičkového  modelu GT, od kterého již každé nové vozidlo (facelift) z Affalterbachu nese pozměněné označení a spadá pod jakousi sjednocující podznačku Mercedes-AMG. Kromě toho, že i jednotlivé třídy prošly, nebo ještě projdou přejmenováním, se obdobným směrem a trendům ubere i ultra-luxusní skupina automobilů. Jak jsme již totiž věděli déle, "zaniklý" Maybach se vrátí, a to právě formou další podznačky, v tomto případě jako Mercedes-Maybach, přičemž časem se dočkáme hned více verzí. Slovo dalo slovo a v závěru loňského roku jsme se dočkali i skutků, čehož výsledkem byl novodobý Maybach, který se světu ukázal jako Mercedes-Maybach S 600/500.

Exkluzivně: Do Bratislavy přijel první novodobý Maybach na Slovensku. Byli jsme u toho jako první

Zmínit je třeba, že jak již z názvu vyplývá, v porovnání s předchozí generací je novinka nejenže postavena na základech luxusní třídy S, ale přímo z ní vychází. Nejde tak už o zcela novou limuzínu postavenou na platformě tehdejší limuzíny, ale o upravené a prodloužené současné S-ko s ještě větší dávkou luxusu. Mercedes-Benz tedy oživil ultra-luxusní značku Maybach a její současná podoba si tak na autosalonu v Los Angeles odbyla světovou premiéru. Jak plynul čas, první exempláře se začaly trousit pomalu ale jistě především po Evropě a v rámci první "várky" si jeden své útočiště našel momentálně už i u nás. Slovensko se dočkalo prvního exempláře vskutku brzy, návrh jeho konfigurace a následně objednání pro bratislavský showroom se uskutečnilo v předstihu, čehož výsledkem je verze Mercedes-Maybach S 500 4Matic, který se dosud v provedení s pohonem všech kol u nás ani nedal objednat, čímž domácí kus ještě více nabírá na exkluzivitě.

Po nakonfigurování specifikací byla naplánována jeho výroba na začátek dubna. K výrobě nakonec došlo podle plánu 4. 4. a první slovenský Maybach nové generace tak stihl dorazit do Bratislavy 9. 4., čili ještě před autosalonem, kde má být jedním z trháků letošní výstavy. Když jsem v úvodu psal o fotografiích jako o autentických, myslel jsem to doslovně. V zadních prostorách bratislavského showroomu, kde se veřejnost obvykle nedostane, jsme měli tu čest setkat se s novou limuzínou prakticky jen pár minut poté, co byla vyložena z kamionu, díky čemuž se díváte na fotografie, které vznikly ve stavu, kdy ještě vozidlo disponovalo ochrannými prvky, které mají zamezit jeho poškození. Jelikož jde o vozidlo trošku jiné cenové kategorie a kvalit, zejména se zabalením a ochranou jednotlivých detailů a částí náchylných na poškrábání či znehodnocení v interiérusi daly kompetentní osoby opravdu záležet.

Exkluzivně: Do Bratislavy přijel první novodobý Maybach na Slovensku. Byli jsme u toho jako první

První, čeho si při pohledu na vozidlo všimnete, je jeho rozměr. Propagační fotografie a materiály si můžete studovat jak chcete, ale tu reálnou představu opravdu dostanete, až když uvidíte vozidlo živě. Popravdě, nový Maybach vypadá o něco nenápadnější než jeho předchůdce, což má na svědomí především fakt, že jde o natažené S-ko, které již nějaký ten rok zkrášluje i naše silnice, a tedy pokud se zdržujete zejména v Bratislavě, kde jich je nespočetno, většinou mu už ani nevěnujete nějakou speciální pozornost. Pokud však přistoupíte k Maybachu blíž, zjistíte, že okolí klame tělem a rozměrově, především pokud jej zaparkujete k běžným autům, hned zjistíte, že je ve věci něco víc. Exteriérově jde o citelně větší kolos, který počítá s 207milimetrovým nárůstem oproti verzi Long, čímž se dostáváme na celkovou délku s hodnotou až 5 453 milimetrů. Pochopitelně z prodloužení profituje výhradně zadní posádka, protože o rovných 200 milimetrů je větší prostor mezi B a C-sloupkem, což se projevilo ve změně řešení zadních dveří. Ty jsou sice na délku skoro shodné s těmi z Longového S-ka, ale protože se za nimi nachází ještě další malé okénko, jejich silueta neklesá tak rychle a působí podstatně větší.

Představovat si Maybach po designové stránce velmi nemusíme, protože i když jde o úplnou novinku, jak jsem již zmiňoval, jeho tvary víceméně známe. Zepředu laik Maybach nepozná - jediným poznávacím znakem je prakticky jen mřížka chladiče, která je osazena zdvojeným žebrováním, které známe z dvanáctiválcový modelů. Dalším detailem obdobného charakteru je dvojice zadních rozdělených koncovek výfuků a výraznější chromové lišty. Při pohledu z profilu však právě ozdobné lišty prozradí "barvu", protože kromě toho, že natažený rozvor nepřehlédnete, odlišnost si všimnete v tlustém orámování oken, které tvoří lesklý chrom a dodává tak ještě větší punc luxusu a exkluzivity. Třešničkou na dortu je na závěr velké logo na C-sloupku - zdvojené M-ko značky, které má i ve světě hudebního průmyslu své pevné místo. První domácí Maybach poutá pozornost zajímavým odstínem laku, jelikož k efektním 20'' diskům a početnému chromovaných perfektně kontrastuje rubínová černá metalíza, která v závislosti na slunečných podmínkách decentně "mění" barvu z černé na hnědou až bordó.

Exkluzivně: Do Bratislavy přijel první novodobý Maybach na Slovensku. Byli jsme u toho jako první
Exkluzivně: Do Bratislavy přijel první novodobý Maybach na Slovensku. Byli jsme u toho jako první

Po motorické stránce je Mercedes-Maybach S 500 osazen 4,7litrovým osmiválcem bi-turbo naladěným na výkon 335 kW / 455 koní, díky čemuž dokáže tento luxusní kolos spolu s pohonem všech kol 4Matic vystřelit na stovku za rovných 5 sekund. Přesouváme se do interiéru, kde začíná kapitola sama o sobě. Preciznost zpracování, kvalita a ergonomie je na prvotřídní úrovni a k celkové noblese dopomáhá opravdu povedený a hodnotně vypadající design a interiérové rozložení. V tomto případě jde o světlou prošívanou kůži, kterou doplňují kvalitní dřevěné dekory a nespočet technologických řešení, kterými opět Mercedes posouvá levely. Přední část je až na pár detailů (analogové hodiny od renomované značky IWC) a nápisů v podstatě identická s "klasickým" S-kem - pojďme proto dozadu.

Tam se nachází dvojice zvláštních a ve velké škále elektricky polohovatelných křesel, které odděluje robustní středový tunel ukrývající mimo jiné chladící box, prostor pro sklenice či výsuvné stolečky a "prostěradla". Tím, že sedíte za C-sloupkem, nemine vás magický pocit a po chvíli zjistíte, že právě o tom to je - sedět vzadu a nechat se vyvézt. V momentě, kdy si vysunete "držák" na nohy a následně se "utopíte" do mimořádně pohodlných křesel, které vás doslova obejmou, jen těžko chcete odejít. Pohodlí během cestování zpříjemňuje luxusní a uklidňující osvětlení s možností změny intenzity a odstínu či více parfémů spolupracujících s klimatizací. Hudební systém má na starost značka Burmester, nabízející High-End zvuk s trojrozměrným zvukovým efektem, který proudí například po designové stránce ze zajímavých výsuvných tělísek v obložení dveří. Nechybí vyhřívané loketní opěrky, masážní funkce sedadel či dvoudílná panoramatická střecha. Vnitřek je perfektně provzdušněný a zároveň výborné odhlučněn, dokonce, Mercedes tvrdí, že po stránce odhlučnění interiéru jde o nejtišší limuzínu na světě.

Exkluzivně: Do Bratislavy přijel první novodobý Maybach na Slovensku. Byli jsme u toho jako první
Exkluzivně: Do Bratislavy přijel první novodobý Maybach na Slovensku. Byli jsme u toho jako první
Exkluzivně: Do Bratislavy přijel první novodobý Maybach na Slovensku. Byli jsme u toho jako první
Exkluzivně: Do Bratislavy přijel první novodobý Maybach na Slovensku. Byli jsme u toho jako první
Exkluzivně: Do Bratislavy přijel první novodobý Maybach na Slovensku. Byli jsme u toho jako první

K úplně prvním fotografiím slovenského Maybachu nejnovější generace přikládám ještě interiérové záběry, ktěré vznikly během slavnostního otevření nového showroomu Mercedes-Benz v Dunajské Strede, odkud nám je poslal náš fanoušek Tomáš Vegh.

Exkluzivně: Do Bratislavy přijel první novodobý Maybach na Slovensku. Byli jsme u toho jako první
Exkluzivně: Do Bratislavy přijel první novodobý Maybach na Slovensku. Byli jsme u toho jako první
Exkluzivně: Do Bratislavy přijel první novodobý Maybach na Slovensku. Byli jsme u toho jako první

V závěru pár skutečností. Výše představený exemplář si budete moci v nejbližších dnech prohlédnout v prostorách bratislavské Incheby, následně bude přesunut do showroomu v hlavním městě, kde bude sloužit pro propagační účely. Někdy si určitě vyjede i na příležitostné akce značky, přičemž odstupem času je více než jasné, že skončí v garáži místního vyvoleného. Pokud jde o ceny, ty začínají na částce od necelých 134 tisíc , pokud je řeč o verzi s pohonem všech kol, dostáváme se na částku od přibližně 140 tisíc , zatímco vrcholná verze, S 600 s dvanáctiválcem, startuje na cenovce od 189 tisíc . Cena tohoto exempláře je přibližně 198 tisíc s DPH.

Pro více fresh informací ze světa čtyř kol sleduj AUTO.refresher.

Domů
Sdílet
Diskuse