Přinášíme vám komplexnější sumář z právě probíhajícího Autosalonu v Bratislavě.
Jak už jistě víte, tedy pokud alespoň trochu sledujete automobilové dění, v Bratislavě se v uplynulých hodinách otevřely brány nejprestižnější automobilové události roku na Slovensku. Ostatně, o Autosalonu jsme vás předem podrobně informovali, přičemž naposledy jsme k vám promluvili přímo z něj, jelikož jako první jsme vám přinesli exkluzivní záběry a informace o těch největších letošních trhácích. V naší předešlé aktivitě spojené s touto událostí jste se tak mohli mimo jiné dozvědět, že na ploše 40 tisíc metrů čtverečních se letos návštěvníci mohou těšit na téměř 80 slovenských výstavních premiér mezi 35 vystavovanými značkami.
Abych však nechodil kolem horké kaše, přejdu přímo k pointě tohoto článku, kterým je sumář počítající s dvacítkou modelů z Incheby, které byste rozhodně neměli přehlédnout. Naše autentické fotografie a nejdůležitější informace níže totiž poukazují, po předešlých highlightech, na další hrstku těch největších a nejzajímavějších novinek.
Audi A7 Sportback facelift
Jelikož jdeme abecedně, začínáme se čtyřmi kruhy. Ty nabízejí bohatě zastoupený stánek, kde najdeme i tuto nadmíru atraktivně vystupující černočernou A7čku. Audi nedávno zmodernizovalo modelovou řadu A7 Sportback, čehož výsledkem jsou modernější a propracovanější tvary, přičemž pozornost se zaměřila především na nové přední světlomety s technikou Matrix LED, které Audi zavádí prakticky do všech nových modelů. Decentních úprav se samozřejmě dočkala zadní světla, přední a zadní nárazník a několik detailů v interiéru či pod kapotou. Více tady.
Audi S8 facelift
Kromě zcela nové Q7čky, kterou jsme vám přinesli exkluzivně v našem prvním článku se stánek Audi nese většinou v duchu starších, respektive faceliftovaných modelů. Po A7čce dávám přednost modernizované vlajkové lodi, kterou v stánku zastupuje vrcholné provedení známé pod označením S8. V jeho útrobách nalezneme 4litrovou V8čku produkující 520 koní a 650 N.m, zatímco okolí láká sportovnějším paketem a světlomety s technologií Matrix-LED. Jak jsme vás informovali nedávno, budoucí generace je naplánována až na rok 2017, čímž se cyklus současného modelu o něco protáhne.
Audi TTS
Sice se jedná o zcela nové vozidlo postavené na nové modulární platformě MQB, svým designem třetí generace sportovně založeného modelu TT však spíše směřuje k evoluci předešlých tvarů, než k radikálním změnám. TTčko však vyspělo, a při pohledu na něj už nemáte pocit, že se díváte na víceméně ženské auto. Prezentovaný exemplář se pyšní dodatkem S, mluvíme tedy o ještě výkonnějším kupé, které o sobě dává vědět četnými hranami a přísným pohledem. Vypíchl bych zejména vnitřek, kde dominuje obrovský, 12,3'' displej v přístrojové desce, který plní kromě funkce tachometru, otáčkoměru a ostatních důležitých ukazatelů pro řidiče, i funkci navigace. Více tady.
BMW radu 3 Grand Turismo
BMW 3 s označením GT je v pořadí třetí karosářskou verzí trojkové řady a zároveň jednou z celkem šesti modelů mnichovské značky ve střední třídě (sedan, kombi, Coupé, Gran Coupe, Cabriolet, Grand Turismo). Svými tvary má rodinně orientované provedení velmi blízko k většímu modelu 5 GT. Přední část navazuje na současnou generaci řady 3, od níž je auto odvozené. Profil je samozřejmě odlišný po vzoru většího bratra - 5 GT. Změnou v porovnání s ostatními trojkami je řešení dveří, které se ve verzi GT otevírají bez rámů oken. Od zmíněné 5ky GT si řadu 3 GT půjčil i systém dvojitého otevírání dveří zavazadlového prostoru. Otevírá se klasicky i včetně celého okna. Tento bavoráčik rozhodně nepřehlédnete, neboť kromě sportovního M-packetu počítá i se zářivě červeným lakem. Více tady.
BMW X6
Druhá generace mimořádně vyhledávaného SUV nebo chcete-li SAV (Sport Activity Vehicle) není na Slovensku již takovou novinkou, jelikož novou X6ku již máte možnost potkat i v ulicích. Vozidlo kombinující "terénní" schopnosti se sportovní linií kupé se stalo velkým průkopníkem, a tak i u nás se nejednou X6ka stala úspěšnější než samotná X5ka. Přední maska je stylizovaná do písmene X, hlavní příplatkové full-LED světlomety jsou výrazně protáhlé do stran, přičemž celkově přední pohled působí podstatně agresivněji. Vystavený exemplář se pyšní plně digitálními budíky a zadními partiemi, které se nevymykají současnému designovému trendu bavoráků a zároveň odrážejí sportovnější temperament. Více tady.
(Citroën) DS 5
Jak jste již možná postřehli, Francouzi se nedávno nechali slyšet, že luxusně orientovanou divizi DS zcela osamostatní, a to se právě stalo s příchodem modernizovaného DS 5. Z přední masky tak zmizelo logo Citroën a nahradil ho znak DS, který známe už nějaký ten pátek. Současná vlajková loď (pod)značky si zachovává svůj nezaměnitelný a masivní styl, který podtrhuje několika luxusními prvky - velkolepé tvary, početný chrom, full-LED světlomety či interiérové prvky a zpracování, kterými chce DS5ka oslovit zákazníky pokukující po prémiových značkách. No strohý design je odrazuje.
Honda Civic Type R
Dlouho očekávaný hot-hatch ze stáje Honda byl již několik let nedostupným artiklem, to se však po autosalonu v Ženevě změnilo, a známé sportovní náčiní nejnovější generace můžeme už dokonce vidět i v Inchebě. Připomenu, že 310koňový Japonec udělal na Nürburgringu rekord mezi vozidly s předním pohonem. V Bratislavě je exemplář vystaven v bílém kabátě, kterému výborně sekundují černé detaily, včetně rozměrného zadního křídla. Více tady.
Jaguar XE
I když Britové nedávno představili zcela nový model XF, v Bratislavě najdeme stále jen současnou, odchozí generaci. Naopak dlouhá léta avizovaný sedan střední třídy, který má na mušce BMW řady 3, je již k nahlédnutí plně k dispozici. Jde o první model značky, který je postaven na nové platformě iQ(Al). Karosérie je vyrobena ze 75% z hliníku, zbytek, zejména zadní partie, sestávají z oceli, čímž vývojáři dosáhli ideálního rozložení hmotnosti mezi nápravami v poměru 50:50. Více tady.
Jaguar F-Type R Coupé
Nádherný F-Type známý díky své mohutné zvukové kulise, můžeme vidět v sněhobílém outfitu a rovnou v nejvýkonnější verzi, kterou pohání pětilitrová V8čka s výkonem 404 kW/550 koní. Funkční imidžovka nabízí kromě půvabných vnějších tvarů a silnému agregátu i povedený interiér laděný v zajímavém a hlavně moderním looku. Doplním, že jde o zavřené karosářské provedení Coupé a ne prvotní Roadster, který jsme paradoxně poznali dříve.
Land Rover Discovery Sport
Zcela nová řada Discovery, která bude v portfoliu značky Land Rover slučovat několik vozidel současně je už déle realitou. První model z ní, Discovery Sport, ve skutečnosti nahrazuje předešlý Freelander a v plné kráse je na očích už i v Bratislavě. Exteriér navazuje na momentální designový směr značky, ale na její poměry jsme svědky o něco oblejších tvarů, přičemž SUVčko disponuje opravdu malými převisy, což ocení majitel zejména v terénu. Ke kráse jistě dopomohl i zajímavě tvarovaný a z profilu efektně vypadající C-sloupek, který si tak novinka ponechala z konceptu Vision. Více tady.
Mazda CX-3
Jedna z prezentovaných slovenských premiér je i nový crossover od Mazdy. Po vzoru větších modelů si novinka převzala několik technologických i designových řešení. Dostupná je s trojicí motorů, dvěma typy převodovek a několika odlišnými stupni výbavy. Jak je tomu už zvykem, sáhnout můžete po předokolce nebo po verzi s pohonem 4x4.
Mercedes-Benz třídy GLE Coupé
Tolik nenáviděná a zároveň milovaná X6ka se dočkala první přímé a opravdu vážené konkurence. Pokud vás prvotní fotografie a informace o novém GLEčku ve verzi Coupé příliš neoslovily, doporučuji osobní setkání, které vám jistě změní názor na věc. Nakonec, udělalo tak několik návštěvníků, kteří se doslova kolem tohoto vozu točí, z čehož ve výsledku je už nyní enormní zájem. Zajímavá barva + Night packet, 21'' disky a podstatně větší prostor na zadních sedadlech než v X6ce, mluví zjevně jasnou řečí. Více tady.
Mercedes-Benz třídy S Coupé
Nepochybně, jedním z nejkrásnějších aut autosalonu je zcela nová generace třídy CL, která se přejmenovala na S Coupé. Designová dokonalost, která všemi čtyřmi spadá pod momentální trend značky je dlouhá až 5027 mm a vysoká jen 1411 mm. Nádherná linie střechy, kterou zkrášluje bezrámové řešení dveří doplňuje sportovně a elegantně střižená přední maska a nové, horizontálně členěné zadní světlomety. Třešničkou na dortu je náhled do interiéru, který doporučuji vřele každému. V stánku Mercedesu se nachází konkrétní verze S 500 Coupé s objemem 4,7 litru a výkonem 335 kW/455 koní a až 700 N.m. Více tady.
Mercedes-Maybach S 500 4Matic
Kromě špičkového modelu AMG GTa GLE Coupé s enormním zájmem návštěvníků je chloubou stánku s hvězdou ve znaku nepochybně novodobý Maybach. Ten jsme si však už přiblížili opravdu podrobně jako první na Slovensku v tomto článku.
Nissan 370Z Nismo & Juke Nismo
Jak si určitě pamatujete, nedávno jsme vás informovali, že do bratislavského showroomu značky Nissan zavítal jediný exemplář svého druhu v CZ/SK - faceliftovaný sporťák 370Z od Nismo. Z celkového pohledu zevnějšek působí mnohem sportovněji, přičemž je vidět, že bylo inspirováno brutálním GT-Rkem ve verzi Nismo. Pod kapotou se nic nezměnilo, opět tam trůní 3,7litrová V6ka s výkonem 350 koní a 377 N.m. Ztku zároveň sekunduje další do party od Nismo, extravagantní crossover Juke s několika úpravami.
Nissan GT-R
V stánku Nissan rozhodně nemůže chybět špičkový model GT-R posledního modelového roku. Ten se pyšní decentně vylepšenou grafikou světlometů, drobnými vylepšeními a navýšeným výkonem na hodnotu 550 koní & 632 N.m.
Peugeot 308 GT SW
Oko návštěvníka nejrozsáhlejší cenové skupiny na Slovensku určitě zaměřilo i důležitý model od Francouzů. Konkrétně se jedná o populární střední třídu, tedy model 308, ovšem v praktické verzi s klasickým dodatkem SW a v nejsilnějším vyhotovená GT. Pohledově se kombík opravdu povedl a patří k těm nejkrásnějším na trhu, což potvrzuje i zachycený kus v pěkném kabátě se sportovnějším nádechem. Osobně si myslím, že SWčko vypadá ještě lépe než klasický hatchback. Minulá generace poskytovala zavazadlový prostor s hodnotou 573 l, novinka poskytuje až 610 litrů! Pod kapotou v případě GTčka najdeme 1,6litrový čtyřválec THP s výkonem 150 kW/205 koní.
Škoda Superb
Stánek české automobilky se pochopitelně nese v duchu nového Superbu, i když mezi množstvím vystavených vozidel poutá největší pozornost jen jeden exemplář tohoto druhu, umístěný v úplném středu. Novinka vypadá naživo opravdu dobře, bohužel, pokud jde o interiér, ve srovnání s Passatem, který je vystaven hned naproti, citelně zaostává, zejména zmiňovanou absencí digitálních budíků. Více tady.
Volkswagen Passat
Passat, čerstvý držitel titulu Evropské auto roku 2015 nemůže chybět. Německý bestseller, který v anketě porazil například MB třídy C, Ford Mondeo či Nissan Qashqai, můžete vidět v obou karosářských verzích. Přední partie působí podstatně elegantněji, ale i agresivněji a v neposlední řadě hodnotněji, pod což se mimo jiné podepsali zcela nově tvarované světlomety s technikou LED-diod, které jsou v nejvyšší verzi nabízené rovnou jako full-LED. Vnitřek nabízí citelně více místa, do očí udeří nová, opravdu dobře vypadající přístrojová deska, ale především 12,3'' Active Info Displey přístrojového štítu před řidičem, který doslova pohřbil tradiční analogové budíky. Více tady.
Volkswagen XL1
Na závěr malá mušlička od VW, kterou jsme v prostorách výstaviště snad ani nečekali. Jde o mimořádně exotický a raritní Volkswagen XL1, který je tím nejúspornějším sériově vyráběným automobilem světa. Tím nejhlavnějším je však jeho srdce. Motorové ústrojí tvoří maličký dvouválec TDI s výkonem 35 kW/48 koní a elektromotor s výkonem 20 kW/27 koní. Pro přenos síly slouží 7stupňová automatická převodovka DSG. Více se dozvíš v našem podrobném článku o XL1čce ze Slovenska.
Pro více fresh informací ze světa čtyř kol sleduj AUTO.refresher.