Oblíbený bavorský model střední třídy se dočkal malého osvěžení, změny nastaly hlavně pod kapotou.
Současná generace trojkového bavoráku je na trhu přibližně od roku 2012 a tak tento rok přišel čas na decentní facelift. Pokud píšu decentní, tak to myslím opravdu doslovně, neboť po estetické stránce exteriéru a interiéru se prakticky skoro nic nezměnilo a všechny hlavní změny si všimne opravdu jen trénované oko pravého automobilového znalce. Narážím především na jedinou jakž takž očividnou modernizaci, které si můžeme všimnout při pohledu z venku, a to na pozměněnou grafiku předních a zadních světlometů. Přední, paradoxně jinak nezměněné partie, je tak možné za příplatek osadit novými full-LED světly, které si zachovávají svůj vnější nezměněný tvar, vevnitř ale nabízí nové, vskutku netradiční křivky pověstných angel eyes. Detail, v rámci kterého se horizontálně tvarovaná světla plynule napojují na tradiční ledvinky tak zůstává zachován, nově dokonce na spojení navazuje už i samotná ledková linie. Dynamičtějšími liniemi bude nově disponovat i zadní dvojice koncových světel, kde stejně tak došlo jen ke zmodernizování jejich výplně. Tímto v podstatě všechny důležité exteriérové změny končí, a to už ať v případě elegantního, nebo sportovního M packetu. Mezitím do nabídky ale zavítaly nové odstíny karoserie, včetně s několika perleťovými nebo matnými zhotoveními a zároveň poznáváme nové designy disků.
Ani v interiéru se pytel se změnami neroztrhl, a tak kromě kvalitnějších materiálů a vylepšeného infotaimentu nenajdete snad nic nového. BMW ovšem do pozornosti dává skutečnost, že jako první vozidlo střední třídy nabízí datový přenos díky 4G (LTE). Přesuňme se ale pod přední kapotu, kde změn nastalo podstatně nejvíc. Největší haló nepochybně vyvolá základ v nabídce. Původní 136koňovou čtyřválcovou 1,6 ve verzi 316i vystřídá zhotovení 318i. Nenechejte se ovšem oklamat, jelikož žádná navýšení výkonu nebo zvětšení motoru se nekoná, právě naopak. Paradoxně, paleta motorů bude nově startovat s 1,5litrovým tříválcem o výkonu 100 kW / 136 koní a kroutícím momentem 220 N.m. 318i by papírově mělo vykazovat průměrnou spotřebu jen 5,5 l/100 km.
Dále následuje nezměněná verze 320i a nové dvoulitrové 330i, které nahradilo předešlou 328i a nabízí výkon 252 koní a 350 N.m. Úplnou novinku je ale vrchol v benzinové nabídce (nepočítaje M3), a to třílitrový šestiválec s výkonem 326 koní a 450 N.m v 340i. Naftový základ zůstává beze změn, čtyřválcové 316d proto nabízí 116 koní a 220 N.m. Nad ním ovšem najdeme další novinku, a to nový dieselový dvoulitr s výkonem 150 koní a 320 N.m ve verzi 318d. Tento agregát, ovšem ve výkonnějším zhotovení, tedy s 190 koňmi a 400 N.m najdeme i v 320d. 218koňová 325d, 258koňové 330d, stejně tak i 313koňové 335d zůstává beze změn. Samozřejmostí je volba pohonu všech kol, čili xDrivu. Mnichované ale (ne)zapomínají ani na strop v nabídce, M3 a tak se facelift dotkl i té. Bohužel, jelikož M3 si bylo možné zaobstarat s full-LED světlomety i doteď, její změny začínají a v podstatě končí u pozměněné grafiky zadních světel. Výkon motoru zůstal nezměněný. Na závěr ještě vzpomenu 163koňovou verzi 320d EfficientDynamics, která si prý na sto kilometrů vyptá jen 4,1 litrů paliva.