Tři měsíce po své světové premiéře se mezi exkluzivní automobily na Slovensku zařaďuje nový Aventador SuperVeloce.
Kdo by to byl na letošním autosalónu v Ženevě řekl, že jeden z jeho největších highlightů se jen za přibližně tři měsíce objeví už i na Slovensku, a to jako regulérní přírůstek, nejen na "návštěvě"? Řeč je nepochybně o stále mimořádně žhavé a exkluzivní novince, a jednom z nejrychlejším automobilů současnosti, Lamborghini Aventador LP750-4 SuperVeloce. Když jsme začátkem týdne obdrželi na naší stránce první fotografie tohoto krasavce, na kterých byl zachycen červený exemplář v dobře známé lokalitě slovenského hlavního města, domnívali jsme se, že jde jen o nějakého přespolního cizince, který se postaral o jeden z našich nejexkluzivnějších a nejvzácnějších spotů posledních měsíců. Jak se ovšem později, k našemu vcelku velkému podivení a překvapení ukázalo, nejrychlejší Lamborghini v historii patří slovenskému majiteli, a tedy velkému šťastlivci, který citelně rozšířil sbírku exkluzivních automobilů u nás.
Díky našemu oblíbenému a stále více sledovanějšímu projektu Exkluzivní automobily z českých a slovenských cest tak opětovně poznáváme další nádherný kousek, který bude rozhodně patřit k tomu nejlepšímu, "co doma máme". Další, pozdější fotografie a informace ukázaly, že jde o exemplář pocházející z Vídně (proto zatím rakouské převozní značky), jelikož právě ve Vídni je nejbližší autorizovaný showroom značky Lamborghini, přičemž tento krásný Aventador v červeném laku putoval konkrétně do Banské Bystrice, kde mezitím probíhají všechny náležitosti okolo přihlášení. Od formalit ovšem přejdeme k tomu hlavnímu, tedy k samotnému autu, i když je při pohledu na něj, vás spíše napadne stíhačka než auto. Ještě dřív, než vzpomenu všechny přednosti a přiblížím důležitost tohoto krasavce, dovolte mi poděkovat za opravdu kvalitní, skoro první svého druhu, fotografie, které nám poslal náš fanoušek Peter přímo z Banské Bystrice.
Nejnovější Aventador, pyšnící se dodatkem SuperVeloce, vychází z "klasické" verze, obohacen ovšem je o kompletní karbonový bodykit, který počítá s novým předním nárazníkem, bočními prahy a pozměněnou zadní částí s rozměrným difuzorem, křídlem a čtveřicí vedle sebe končících koncovek výfuků. Do nabídky se dostaly i nové, vpředu 20'' a vzadu až 21'', disky, které kromě toho, že vypadají opravdu famózně, ztratily i na váze, čímž přispívají k celkovému, 50kilovému odlehčení supersportu (1525 kilogramů). Celek vycházející z perfektních a nekompromisních tvarů původního Aventadoru, vystupuje po optické kůře nejen moderněji a atraktivněji, vnější kabát je ale i plně funkční, zaručuje až o 150 % efektivnější aerodynamiku a o 170 % lepší přítlak, což se má projevit v rychlejším projíždění zatáček.
I když všechna pozornost určitě putuje na opravdu krásné exteriérové křivky, to nejdůležitější se ukrývá pod zadním krytem motoru. Ten už tradičně reprezentuje dvanáctiválcová jednotka, v tomto případě vyladěný 6,5litrový atmosférický agregát. Jeho výkonnostní doping v rámci zhotovení SV činí 50 koní, čímž máme tu čest s 750koňovým býkem s kroutícím momentem 690 N.m. Síla už tradičně putuje na všechny čtyři kola. Odlehčený supersport dokáže akcelerovat na stovku jen za neuvěřitelné 2,8 sekundy, zatím co plně digitální tachometr se s údajem maximální rychlosti umí přehoupnout přes 350 km/h. Tím pádem známe další důvod, proč jde o vůbec nejrychlejší sériové Lamborghini v historii, čemuž navíc hraje do karet fakt, že na Severní smyčce Nürburgringu odjelo nejnovější SV čas 6:59,73, a zařadilo se k úplné špičce současných super/hypersportů. Kompetentní přitom prohlásili, že trať měli pronajatou jen na 15 minut, a teda na měření měli jen jeden pokus bez "aklimatizování" jezdce a otestování jednotlivých režimů vozidla. V opačném případě jsou údajně schopní vylepšit čas přibližně o 4 sekundy.
Jak víme, Aventador se verze SV dočkal opravdu dřív, než jsme byli zvyklí. SuperVeloce vždy představovalo víceméně, jakousi labutí píseň, která přišla až po faceliftu a krátce před ukončením výroby samotnému dvanáctiválcového modelu. Aventador ve zhotovení SV jsme ovšem poznali už po 4 letech produkce "klasické" verze, tedy ještě před modernizací (faceliftem). Jde vskutku o zajímavý, ale na druhou stranu netradiční tah, no už teď je jasné, že i navzdory tomu bude i Aventador na trhu minimálně 10 let. Lambo tak zamíchalo trochu kartami a pozměnilo výrobní cykly jednotlivých verzí, je proto otázkou, kdy přijde facelift, nebo jiné, možná neočekávané, ještě lepší a výkonnější varianty. Dokonce, dalším nečekaných a pro verze SuperVeloce neobyčejným tahem je fakt, že italská automobilka nedávno oficiálně potvrdila i otevřenou verzi SV Roadster, přičemž na její testování už pilně pracuje.
K celkové exkluzivitě nového přírůstku na Slovensku přispívá i skutečnost, že Lamborghini plánuje vyrobit jen 600 kusů tohoto druhu, no a jak jsme se již minulý týden dozvěděli, po vzpomínaných třech měsících od světové premiéry je Aventador LP750-4 SuperVeloce vyprodaný(!), což znamená, že i když ještě nedošlo k samotné výrobě celé série, všechny exempláře už mají svého budoucího majitele. Každý z nich si za nejrychlejšího dvanáctiválcového býka zaplatil aspoň 327 190 € bez DPH (teda přibližně 400 tisíc € s DPH), a mezi nimi je nově minimálně i jeden šťastný majitel ze Slovenska, kterému přejeme mnoho šťastných kilometrů, a i touto formou chválíme jeho volbu.
Pro Exkluzivní automobily z českých a slovenských cest sleduj oficiální stránku.
Pro více fresh informací ze světa čtyř kol sleduj AUTO.refresher.