Britská automobilka ve spolupráci s dvorní divizí SVO představuje speciální verzi pro ty, kteří se bojí o své bezpečí.
Působení divize SVO (Special Vehicle Operations) jsme v případě Jaguar Land Roveru dosud znali především jako továrnu na chrlení špičkových, sportovně založené top modelů. V těchto dnech se to však mění a my poznáváme nejluxusnější SUVčko značky, Land Rover Range Rover, ve speciální obrněné verzi Sentinel pocházející právě z oné dílny, jako její první počin tohoto druhu. To, že jde o pancéřovou verzi z venku prakticky nerozeznáte, nové provedení určené prioritně pro ty, kteří se bojí o svou bezpečnost, vychází z verze Autobiography a počítá se standardním, tedy neprodlouženým rozvorem. Vůz ale disponuje šestivrstvým neprůstřelným rámem a vícevrstvým prosklením, díky čemuž odpovídá balistickému standardu VR8 - Sentinel dokáže ochránit vnitřní posádku nejen před běžnými zbraněmi, ale i před těmi z kategorie pušek a odstřelovaček (“klec“ odolá 7,62milimetrovým nábojům zasahujícím vozidlo v rychlosti až 884 m/s!). Dokonce, RRko v takové úpravě nabízí od podlahy a stropu ochranu před dvojicí souběžně explodujících granátů DM51 a zároveň bez problémů zvládne boční nárazy odpovídající síle 15 kilogramů TNT.
Karoserie prozrazuje četné vyztužení a zpevnění zejména po otevření dveří, které jsou osazeny podstatně širšími rámy a hrubším sklem, které je v rámci zachování bezpečnosti možné stáhnout dolů pouze v rozmezí maximálně 100 milimetrů. I přes větší váhu se ani tento Range neztratí i v těžším terénu, kde mu do karet bude hrát důkladně přepracovaný a nejen balisticky ochráněný podvozek. Celek je postaven na 20" discích, obuté jsou ale do speciálních pneumatik typu run-flat, což znamená, že i v případě prostřelení je možné na takových pneumatikách bezproblémově jezdit. Kromě toho, disky jsou navrženy tak, aby nepropustily do útrob náprav nežádoucí předměty, stejně vylepšená brzdová soustava disponuje ochranným krytem a kotouči o rozměrech 380 vpředu, respektive 365 milimetrů vzadu. Standardní výbavou je dále hasící přístroj, bezpečně uložená a chráněna palivová nádrž a výfukový systém či sofistikovaně rozložená kabeláž, ba co víc, únikový východ za zadními sedadly v případě zablokování dveří nebo jiné nouze.
Tím máme všechny jedinečnosti verze Sentinel za námi, zbytek se už nese v dobře známém duchu. Na mysli mám hlavně luxusní interiér, který je doménou prakticky každého vozidla této značky, přibližovat si ho tedy tentokrát příliš nemusíme. Pokud jde o to, co se nachází pod kapotou, ve věci je zatím jen benzinový šestiválcový třílitr s výkonem 250 kW / 340 koní. Ten posílá prostřednictvím osmistupňového automatu ZF sílu na všechna čtyři kola. Přesné rychlostní parametry, ale i zmíněnou váhu automobilka zatím neuvádí. Range Rover Sentinel je určen výhradně pro evropský trh, Jižní Ameriku, Afriku a Střední východ. Cenové relace startují na částce od 10 800 000 Kč.