Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
23. března 2016 v 15:49
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Monstrózní vozy SUV v podobě nejsilnějšího Cayenne, Range Roveru a Grand Cherokee si změřily síly ve sprintu

TECH
Uložit Uložené

Cayenne Turbo S, Range Rover Sport SVR či Grand Cherokee SRT. Která z těchto několikatunových brutalita je nejrychlejší?

To, že segment SUV se těší své oblibě jako nikdy předtím, je už pár let jasné a pozastavovat se nad tím v podstatě nemá význam. Ruku v ruce s tím jde i fakt, že stoupá i poptávka po vysoce výkonných verzích vozidel tohoto typu, čehož důsledkem je v dnešní době skutečně široká paleta osmiválcových vyhotovení, které se svým výkonem začínají přibližovat 600koňové hranici. Své by o tom věděli zejména SUV se štítky AMG, M, SRT, SVR nebo Turbo S. Právě o poslední trojici modelů bude řeč tentokrát, čili automobilkách Jeep, Land Rover a Porsche. Jejich vrcholné, nejvýkonnější verze modelů, tedy jmenovitě Grand Cherokee SRT, Range Rover Sport SVR a Cayenne Turbo S si totiž v rámci britského Top Gear změřily síly ve sprintu. Závod dopadl v podstatě podle očekávání, tedy v duchu výkonnostního poměru - zatímco hrubá americká síla nabízí „jen“ 476 koní, britský kolos posílá na všechna čtyři kola 550 koní, zatímco Němec až 570 koní. Paradoxem však je, že pokud jde o velikost motorů jako takových, cílovou rovinku jako první doslova prolétl exemplář s nejmenším agregátem (4,8 V8 twin-turbo), zatímco poslední v testu zůstal ten největší, podotknout však třeba, že atmosférický motor (6,4 V8 Hemi). Samozřejmě, přehlédnout nesmíme ani 5litrovou V8 Supercharged v RR, která se o slovo značně přihlásila i v případě zvukového projevu, ostatně posuďte sami.

Domů
Sdílet
Diskuse