Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
7. června 2016 11:01
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Nejluxusnější, nejinteligentnější a nejpraktičtější, to je nový Mercedes-Benz třídy E kombi

TECH
Uložit Uložené

Nejnovější generace Mercedesu vyšší střední třídy se dočkala praktičtější karosářské varianty.

Kolem zcela nové třídy E bylo velké haló už v závěru loňského roku, kdy na povrch vypluly první informace a záběry. Stálice střední třídy od automobilky Mercedes-Benz se však ve své další generaci představila až v úvodu tohoto roku, no a pomalu ale jistě vstupuje už i na náš trh. Nyní však podle prvotních avíz poznáváme i jeho druhou karosářskou verzi a to konkrétně velkoprostorové kombi, kterému ve Stuttgartu říkají již tradičně T-Modell, případně Estate. Největším triumfem éčkového kombi byl odjakživa kufr, který mimochodem v již předchozí generaci ztvárňoval vůbec největší zavazadlový prostor mezi sériovými automobily. Paradoxně, jak bylo nedávno naznačeno, tentokrát dojde k jeho jemnému zmenšení, což je ve světě automobilismu zejména v dnešní době poměrně nevídaný fakt. Snahou kompetentních z řad značky bylo totiž udělat kombík designově atraktivnější.
 
Po estetické stránce, jak u "klasické" tak i AMG linii, se neodehrává žádné překvapení, což se ostatně dalo čekat. To, že trojcípá hvězda poslední roky designem trefuje do černého je více než zřejmé, proto je jasné, že dobré měnit nebudou a raději přistoupí opět na svou unifikaci. Třídu E sice větší sjednocení exteriéru s menším Cčkem či větším Skem ovlivnilo nejvíce, čímž zanikla jistá tradiční řešení z minulosti, ve výsledku však rozhodně nemůžeme říci, že jde o ošklivé či nezajímavé auto. Přední partie nového kombíku jsou pochopitelně zcela shodné se sedanem, nechybí tak špičkové Multibeam LED světlomety, které dostaly nedávno ocenění v rámci renomované ankety Red Dot Design Award! Změny nastávají od Bsloupku směrem vzad, odkud se táhne dlouhatánská silueta elegantně až po konec vozidla. Je očividné, že E-čkové kombi vypadá rozhodně elegantněji než předchůdce, neboť se citelně vzdalo "truhlovitého" dojmu. Prvotní spekulace o vyváženějším designu se tak potvrdily, stejně tak i to, že zadní světla zůstanou věrná horizontálnímu umístění. Podobnost s o třídu menší třídou C je opět značná, designéři však sáhli po jiné grafice výplni světel, přičemž hlavní odlišností je skutečnost, že nad nimi umístěna horizontální lišta zachází až do boků karoserie. Jinak navržený je i nárazník s větším členěním a zaintegrovanými odrazkami.

Nejluxusnější, nejinteligentnější a nejpraktičtější, to je nový Mercedes-Benz třídy E kombi
Nejluxusnější, nejinteligentnější a nejpraktičtější, to je nový Mercedes-Benz třídy E kombi
Nejluxusnější, nejinteligentnější a nejpraktičtější, to je nový Mercedes-Benz třídy E kombi

Přední část interiéru již dobře známe, připomenu tedy, že jeho hlavní doménou, kromě tradičního komfortu a pohodlí, je dvojice obrovských displejů s úhlopříčkou 31,2 cm, u níž designéři čerpali nápady z vlajkové lodi. Na rozdíl od ní, tento panel nemá vystupující okraje, které opticky oddělují jednotlivé obrazovky. Ty nabízejí propracovanější prostředí s ještě lepší grafikou, která mění charakter zobrazování v závislosti na zvoleném režimu - klasické, sportovní a futuristické v rámci režimu Progressive. O celkové kvalitě zobrazování nemůže být v případě současných medvědů pochyb, v tomto případě ale oba displeje počítají s rozlišením až 1920 x 720 pixelů, které tak zaručí mimořádně ostré detaily a perfektní čitelnost. Mercedes o novém E kombi mluví jako o nejchytřejším kombi své historie, ba co víc, o nejchytřejším kombi současnosti. Tomu se vlastně divit nemůžeme také, protože nové E-čko se považuje za momentálně nejinteligentnější vozidlo.
 
Důkazem toho jsou systémy jako například parkování na dálku mobilním telefonem (Remote Parking Pilot), ochrana chodců (Active Braking Assist), odemykání/zamykání vozidla mobilním telefonem (Digital Car Key), komunikace s ostatními vozidly (Car-to-X), držení se v pruzích a to i bez čar na vozovce (Active Lane Keeping Assist) či zdokonalený adaptivní tempomat Distronic Plus, který spolupracuje s aktivním řízením Drive Pilot a jako jakýsi autopilot je funkční až do rychlosti 210 km/h, což je ve světě automobilů naprostý unikát. Tím nejdůležitějším v tomto případě je však praktičnost - novinka má sice o 25 litrů menší kufr než předchůdce, s hodnotou 670 litrů je však stále rekordmanem, nemluvě o stavu, kdy se sklopí sedačky (dělené v poměru 40/20/40) a vznikne úložný prostor o velikosti až 1820 litrů. Dalším unikátem v rámci konkurence je, že zavazadlový prostor má na šířku až 110 centimetrů, přičemž v rámci příplatkové výbavy bude možné interiér dovybavit 3. řadou sedadel (dvě sedadla se vysunou z podlahy)! Pod kapotou se objeví shodné agregáty jako v případě sedanu, jmenovitě tak jde o benzínové verze E 200, E 400 a naftové provedení E 220d a E 350d. Jejich parametry najdeš zde, přičemž hříchem by bylo zapomenout na (zatím) vrcholnou verzi Mercedes-AMG E 43 4Matic, jejíž 3litrový šestiválec nabízí až 401 koní. Na ceník či 600koňovou 63ku si musíme ještě chvíli počkat.

Nejluxusnější, nejinteligentnější a nejpraktičtější, to je nový Mercedes-Benz třídy E kombi
Nejluxusnější, nejinteligentnější a nejpraktičtější, to je nový Mercedes-Benz třídy E kombi
Nejluxusnější, nejinteligentnější a nejpraktičtější, to je nový Mercedes-Benz třídy E kombi
Nejluxusnější, nejinteligentnější a nejpraktičtější, to je nový Mercedes-Benz třídy E kombi
Nejluxusnější, nejinteligentnější a nejpraktičtější, to je nový Mercedes-Benz třídy E kombi
Nejluxusnější, nejinteligentnější a nejpraktičtější, to je nový Mercedes-Benz třídy E kombi
Nejluxusnější, nejinteligentnější a nejpraktičtější, to je nový Mercedes-Benz třídy E kombi
Nejluxusnější, nejinteligentnější a nejpraktičtější, to je nový Mercedes-Benz třídy E kombi
Nejluxusnější, nejinteligentnější a nejpraktičtější, to je nový Mercedes-Benz třídy E kombi
Nejluxusnější, nejinteligentnější a nejpraktičtější, to je nový Mercedes-Benz třídy E kombi
Nejluxusnější, nejinteligentnější a nejpraktičtější, to je nový Mercedes-Benz třídy E kombi
Nejluxusnější, nejinteligentnější a nejpraktičtější, to je nový Mercedes-Benz třídy E kombi
Nejluxusnější, nejinteligentnější a nejpraktičtější, to je nový Mercedes-Benz třídy E kombi
Domů
Sdílet
Diskuse