Řetězec Makro prochází nemalou změnou. Prodejny budou mnohem více zaměřené na gurmety a první kroky k nové podobě obchodů je možné vidět již nyní.
Potravinový řetězec Makro chystá razantní změnu v souvislosti s podobou své sítě velkoobchodů, přičemž jeden z prvních kroků směrem k novému konceptu mohou zákazníci na vlastní oči spatřit již ve středu 27. července (júl) v pražských Stodůlkách, kde v tamní prodejně přibude nové oddělení speciálně zaměřené na prémiový alkohol. Další změny pak budou postupně následovat a týkat se budou celkové nabídky potravin. Řetězec v tuzemsku provozovaný obchodní společností Makro Cash & Carry ČR s.r.o. chce tímto nově cílit především na klientský segment gurmánských zákazníků a vyhovět tak jejich potřebám spojeným s důrazem na silný a kvalitní gastronomický zážitek.
„Změna podoby obchodů souvisí s naší současnou strategií přeměny kamenných obchodů na to, čemu interně říkáme Království jídla. Zaměříme se především na posílení zážitku z prodeje potravin,“ prozradila pro server Médiář ředitelka korporátní komunikace Makra Romana Nýdrle, podle které bude možné změnu registrovat ve všech obchodech během několika let. Kompletní přestavba zmíněné prodejny v pražských Stodůlkách by měla být dokončena do jara příštího roku, přičemž přibýt by na místě měla například nová pekárna a novou, rozšířenou podobu dostane i sekce ovoce a zeleniny. Kromě toho se podle slov Romany Nýdrle dále rozroste nabídka bezlepkového sortimentu, ale zvětší se i výběr mezinárodních specialit, stejně jako nabídka regionálních a lokálních potravin.
Přechod k novému konceptu by však mělo pocítit také nepotravinové oddělení prodejen. Mezi plány Makra totiž kromě jiného patří například rozšíření sortimentu jednorázového nádobí, dále se pak objeví také zóny pro kanceláře, sezonní zboží a domácnost, změny se tedy promítnou ve vícero různých sekcích velkoobchodu.
Řetězec nový design prodejen již začal testovat v několika obchodech po celé republice, přestavění se tak dočkalo nepotravinové oddělení ve Zlíně a Liberci, obchod v Průhonicích v Praze prošel změnou v části prodejny zaměřené na prodej ryb nebo ovoce a zeleniny a v Brně byla přistavěna nová pekárna a oddělení s kosmetikou. Nový vzhled prodejen se však může na základě zpětné vazby zákazníků ještě dále upravovat.
Se změnami v layoutu prodejen se pojí také zavedení nového systému vzdělávání a hodnocení zaměstnanců Makra, kteří budou s příchodem výše popsaných úprav v rámci podoby prodejen nově posuzováni podle úrovně kvality služeb poskytovaných klientele řetězce. Co si o změnách myslíte vy? Líbí se vám přechod k nové podobě obchodů?