Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
16. října 2016 16:05
Čas čtení 0:00
Tomáš Macho

Kouzlit s hůlkou jako Harry Potter v mobilní aplikaci propracovanější než Pokémon Go budeme moci již brzy (Rozhovor)

TECH
Uložit Uložené

Objevujte dungeony v reálném světě, bojujte v PvP aréně a mnoho jiného.

Možná si pamatujete na příspěvek o skupině domácích vývojářů, kteří se pokoušeli prorazit na crowdfundigovém webu s ambiciózním návrhem na mobilní hru spojenou s ikonickou kouzelnou hůlkou Harryho Pottera. Sice jejich první pokus neuspěl jak očekávali, aplikaci kompletně překopali a přicházejí s druhou, rozhodně zajímavější kampaní na Indiegogo. V čem se liší od Pokémon Go, co vše je přichystáno pro jejich hráče a kdy se setkáme s první beta verzí si můžete přečíst v rozhovoru níže.

Pro začátek nám můžeš představit sebe a tým.

Ahojte. Jmenuji se Ondřej Tokár, pracuji jako softwarový vývojář v Kodaňské marketingové firmě a všechen svůj volný i pracovní čas věnuji projektu Maguss. Samozřejmě, sám bych na to byl příliš krátký, a proto jsem velmi rád, že mám kolem sebe šikovné lidi. A přítelkyni, abych náhodou nezapomněl. Tým, jehož jsem součástí, je jakýmsi rizotem. Pestrou směsí kdekoho z různých koutů světa, přičemž výsledek je vynikající. Většina členů týmu nejsou žádní zelenáči a mohou se pochlubit několika profesionálními úspěchy. Ať už prací ve Warner Bros v případě našeho herního designéra nebo oceněními ověnčenou platformovkou Wooplex.

Máte již předešlé zkušenosti s herním vývojem ať už na mobilní nebo jiné platformě?

Pokud jde o mě, tak téměř žádné. Ve volném čase jsem vytvořil pár skákaček, ale nic průlomového. To se však nedá říci o lidech, kteří v týmu pracují na vývoji. Každý z nich má pestré zkušenosti s kreativním procesem tvorby her a týmovou dynamikou.

Jak se zrodila myšlenka vytvořit tak komplexní hru s nevšedním „gamepadem“ pro mobilní zařízení?

Myšlenka vznikla v roce 2014 během toho, jak jsme spolu s přítelkyní cestovali napříč UK po dobrodružstvích Harryho Pottera. Vždycky mě to táhlo být součástí herního průmyslu a protože při hraní Doty mi jen nadávali, napadlo mě něco jiného. Naskytla se příležitost, a tak jsem se jí chopil. Nápad prošel pubertou a blíží se k dospělosti.

Poprvé se váš projekt objevil na Kickstarteru zhruba před rokem. Překopali jste koncept od základů nebo jde jen o výraznou nadstavbu k původnímu?

Nejenže jsme kopali. My jsme i těžké stroje zapřáhli a celé to „přebagrovali“. Důvody byly jasné, nebylo to dost dobré. Neúspěšná kampaň na Kickstarteru nám otevřela oči. Přistoupili jsme k radikálním změnám a s výsledkem jsme konečně spokojeni. Hráči už tak dále nepotřebují hůlku, aby se zabavili a kouzlili a také jsme upustili od konceptu laser-tagu a tělových senzorů na zachycení signálu. Kromě toho došlo ke změně vývojové platformy z native na gaming engine Unity a projekt prošel výraznou grafickou proměnou.

Kouzlit s hůlkou jako Harry Potter v mobilní aplikaci propracovanější než Pokémon Go budeme moci již brzy (Rozhovor)
Zdroj: Maguss

Co všechno zahrnuje vývoj specifického hardwaru, jakým je kouzelný proutek Maguss Wand?

Mnoho pokusů a omylů, samozřejmě. A současně, Maguss Wand obsahuje čip, který se nazývá PCB (printed circuit board), na kterém je umístěno zařízení, které snímá pohyb. Kromě toho PCB obsahuje i BT modul, díky kterému jsou zaznamenaná data odeslána do smartphonu prostřednictvím technologie Bluetooth. Ve smartphonu se informace zpracují a putují dále na server.

Podobnost s Pokémon Go je citelná. V čem vidíte jeho největší slabiny?

Kde začít. Pokemon Go nastavil očekávání hráčů příliš vysoko po "šílenství", které vyvolalo video. Hratelnost je i v současnosti slabá. Koncept je příliš jednoduchý a plochý/jednotvárný, přičemž se velmi rychle omrzí. Kromě toho lidé byli nuceni chodit ven, což je na jedné straně pěkné a jednoznačně jsem fanouškem her, kde hráč nepotřebuje sedět celý den na zadku, ale na druhé straně to má i své nevýhody. Navzdory úspěchu, který bylo možno očekávat a penězům, kterými Niantic disponuje, došlo k obrovským bezpečnostním nedostatkům. Servery byly napadány, což způsobilo výpadky a hrozné odezvy. Jejich klient (mobilní aplikace) byla velmi jednoduše napadnutelná různými GPS spoofery a boty. Velmi mnoho lidí se také stěžovalo na to, že hra není dostupná v jejich zemi a cítili se zanedbaní.

Kouzlit s hůlkou jako Harry Potter v mobilní aplikaci propracovanější než Pokémon Go budeme moci již brzy (Rozhovor)
Zdroj: Maguss

Bude součástí gameplaye sběratelský prvek jako v případě Pokémon Go?

Ano, bude, a bude fungovat podobně, ale je to pouze jedna ze součástí gameplaye. Rozhodně však ne rozhodující.
 
Závisí vývoj postavy, jejích skillů a vybavení od prochozených kilometrů?
Jelikož chceme odměnit hráče, kteří jsou kvůli hře ochotni kráčet kilometry, určitě ano. Nicméně není to podmínka. Hráči se budou moci zabavit i z pohodlí domova či kanceláře, avšak s určitými omezeními. Tak například vstup do dungeonů bude možný pouze při reálném objevování okolí, také zkrotit příšery nebude možné z gauče v obývacím pokoji. Nicméně duely a mnoho dalších prvků budou přístupné každému.
 
Mýlíme se, pokud tvrdíme, že každý, kdo snil o hraní Harryho Pottera ve skutečném světě, má konečně možnost, jaká tu dosud nebyla?
Určitě se nemýlíte. Něco podobného tu ještě nikdy nebylo. Minimálně ne v takové kombinaci různých technologií.

Kouzlit s hůlkou jako Harry Potter v mobilní aplikaci propracovanější než Pokémon Go budeme moci již brzy (Rozhovor)
Zdroj: Maguss

Na výběr budou 4 různé frakce. V čem se budou lišit? Můžeme se těšit na "boje", jaké vedli Nebelvírští se Zmijozelskýma?

Frakce, které prezentujeme v kampani, mají stejný záměr a společného nepřítele, ale jiný názor na magii a její správné využití. Liší se ideologií i přístupem k jiným. Hráči si hned na začátku budou moci vybrat jednu z nich podle svého gusta. Následně je na nich, zda jejich frakce bude na vrcholu žebříčku. Duely se členy jiných skupin budou tedy samozřejmostí.

Budou hráči bez hůlky Maguss o něco ochuzeni?

Vůbec ne. Hůlka je určen hráčům, kteří by si chtěli zkusit, jaké je to opravdu kouzlit. Při kouzlení s hůlkou sice hráči dostávají extra body do zkušeností (XP), ale to je všechno. Hrát Maguss, a tedy kouzlit, míchat elixíry, zabíjet příšery či bojovat proti svým kamarádům bude možné i bez hůlky. Jednoduše, prstem na smartphonu.

Mohl byste nám popsat, jakou formou jste zpracovali dungeony?

Dungeon, vlastně česky žalář, je místo v podzemí. Při toulkách sídlištěm či loukou hráči mohou natrefit na vstup do dungeonu. Na mapě se jim zobrazí dveře a je na nich, zda si troufnou jít dál. Pokud ano, po vykouzlení správných pohybů se dveře otevřou a hráč může vstoupit. Následně musí jít po vyznačené cestě, na které postupně potkává  příšery a nástrahy, které by na „povrchu“ nenašel. Ty nejodvážnější čeká na konci překvapení. Boss.

Kouzlit s hůlkou jako Harry Potter v mobilní aplikaci propracovanější než Pokémon Go budeme moci již brzy (Rozhovor)
Zdroj: Maguss

A co PvP (Player versus Player)?
PvP se dá hrát dvěma způsoby. Na dálku, prostřednictvím matchmaking systému, nebo na blízko, když jeden hráč potká druhého. I ve večerce, to je jedno. Pokud dojde k výzvě a druhá strana ji přijme, boj, během kterého mohou oba hráči kouzlit, začne. Čaruje se buď paličkou anebo kreslením správného znaku na displej telefonu, který je následně rozpoznán a převeden do kouzla, jaké chtěl hráč použít. Kouzla jsou hned po rozpoznání umístěny v řadě, kde se akumulují a čekají, dokud mohou oponenta zasáhnout. Vše se odehrává v 10 sekundových cyklech, kdy ani jeden hráč nečeká na druhého. Oba mohou čarovat najednou. Existuje několik důvodů, proč jsme se rozhodli pro takový systém. A to například snížení rizika dlouhé odezvy (protože ne každý má na mobilu 4G a ne vždy je mobilní internet spolehlivý) a stejně tak to hře dává určitý sled a hráčům možnost taktizovat.

Kouzlit s hůlkou jako Harry Potter v mobilní aplikaci propracovanější než Pokémon Go budeme moci již brzy (Rozhovor)
Zdroj: Maguss

Je součástí aplikace prémiový obsah? Pokud ano, jaká bude nabídka?

Jako každá hra, i naše potřebuje tým, který ji bude neustále vylepšovat a ujišťovat se, že hra bezproblémově běží. Bohužel, na to jsou potřeba peníze. Naší prioritou bylo vyhnout se P2W (pay-to-win) modelu, a tak jsme IAP (in app purchases) nadesignovali tak, aby hráč, který do hry investuje peníze, sice měl nějaké výhody, ale pouze takové, které mu neumožňují být lepším v boji proti jiným hráčům. Jedním ze zdrojů příjmů je prodej Maguss Wand, tedy hůlek. Jelikož produkce je drahá a cena, za jakou je prodáváme jen tak tak pokrývá náklady na výrobu. Kromě toho si hráči budou moci jednorázově koupit VIP účet v ceně $ 2.99, který jim poskytne mnoho výhod. Nebudou v žádné míře omezeni, co se týče počtu duelů denně, odhalí jim statistiky, umožní spárovat hůlku se smartphonem a mnoho dalších maličkostí. Rovněž budeme podporovat IAP, kde se věci budou dát koupit za „magic dust“, herní měnu. Například různé oblečení a doplňky, základní ingredience, nástroje na výrobu lektvarů a podobně.

Kdy předpokládáte vydání finální verze za předpokladu, že vše půjde podle plánu?

Máme zacíleno na červenec 2017, do té doby bude hra v beta verzi. Pro lidi, kteří si koupí Alpha přístup, bude aplikace zpřístupněna již v listopadu 2016.

Kouzlit s hůlkou jako Harry Potter v mobilní aplikaci propracovanější než Pokémon Go budeme moci již brzy (Rozhovor)
Zdroj: Maguss

Vývojářskému týmu Maguss přejeme hodně úspěchů a už teď se nemůžeme dočkat na první beta verzi. Jejich projekt můžete podpořit na Indiegogo

Domů
Sdílet
Diskuse