Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
🎫 Vyhraj lístky na festivaly: Grape, Sziget, Pohoda, Lovestream a další letní festivaly
22. listopadu 2016 18:01
Čas čtení 0:00
Tomáš Macho

Čína vyrobila elektrický supersport s ohromujícím výkonem. Na německé trati stanovil světový rekord mezi elektromobily

TECH
Uložit Uložené

Z 0 na 100 za 2,7 sekundy nezní špatně.

Relativně před nedávnem byl na Autosalonu Ženeva 2016 vystaven vůbec nejrychlejší elektromobil současnosti Rimac Concept S od chorvatských inženýrů z Rimac Automobili (jejich fascinující elektrokolo má dojezd 241 kilometrů). Návštěvníky "ochromil" svým vzhledem a technickými parametry, které mu může závidět nejedna automobilka produkující benzinové a naftové supersporty. Pro krátké vysvětlení, Concept S akceleruje z 0 na 100 za 2,5 sekundy a trojnásobně větší rychlost získá už po 13,1 sekundách. Jeho maximum je nastaveno na 365 km/h, což vůbec není málo, avšak jeho konkurence z východu má také co říci.

Čína vyrobila elektrický supersport s ohromujícím výkonem. Na německé trati stanovil světový rekord mezi elektromobily
Zdroj: www.nio.io

Čínská společnost NextEV a její nově založená značka Nio představila svůj první elektromobil EP9 skutečně stylově. Aby dokázali, že jejich vůz patří mezi špičku, vydali se na legendární trať Nürburgring, kde se jim podařilo zajet učebnicový čas - 7 minut a 5 sekund. Na této 20.8kilometrové trati tak zaznamenali světový rekord v oblasti elektrických aut. Co se týče celkového rekordu, prvenství patří Porsche 918, které to zvládlo o 8 sekund rychleji. Krátký sestřih spolu se záznamem zvuku motoru najdete na snímku níže.
 
Pod kapotou se skrývají 4 elektromotory s celkovým elektrickým výkonem 1390 koňských sil. Zrychlení na stovku je pouze o něco pomalejší než v případě Conceptu S a tedy na požadovanou hodnotu se dostanete za 2,7 sekundy. Kolos s hmotností 1,73 tuny však má své mouchy a své právo na prvenství mezi hyper elektromobily, alespoň co se týče papírových specifikací, ztrácí i při maximální možné rychlosti - 318 km/h. Na druhou stranu, v případě víkendového vozidla určeného na sportovní jízdu je nutné, aby se automobil nevybil po pár kilometrech, a proto jsou baterie EP9 připraveny na celkový dojezd 426 kilometrů. Samotné dobíjení na 100% kapacity však nepotrvá déle než 45 minut, což je zhruba o 5 až 25 minut rychlejší než u rozšířených modelů Tesly. Smutnou zprávou je, že společnost plánuje zhotovit pouze 6 kusů. Výrobní proces je náročný a a za jedinou EP9 zaplatí Nio v přepočtu 30,5 milionu korun.

Vyrobit elektrické auto je zřejmě jednodušší než nahrát video v HD rozlišení

Čína vyrobila elektrický supersport s ohromujícím výkonem. Na německé trati stanovil světový rekord mezi elektromobily
Zdroj: www.nio.io
Čína vyrobila elektrický supersport s ohromujícím výkonem. Na německé trati stanovil světový rekord mezi elektromobily
Zdroj: www.nio.io
Čína vyrobila elektrický supersport s ohromujícím výkonem. Na německé trati stanovil světový rekord mezi elektromobily
Zdroj: www.nio.io
Čína vyrobila elektrický supersport s ohromujícím výkonem. Na německé trati stanovil světový rekord mezi elektromobily
Zdroj: www.nio.io
Čína vyrobila elektrický supersport s ohromujícím výkonem. Na německé trati stanovil světový rekord mezi elektromobily
Zdroj: www.nio.io
Domů
Sdílet
Diskuse