Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
7. října 2017 3:06
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Arnold Schwarzenegger se vrací ke kořenům. V rodném Rakousku si dal postavit elektrický Hummer H1

TECH
Uložit Uložené

Být "zeleným" v dnešní době znamená být in.

Arnold Schwarzenegger je známý tím, že jeho vozový park zdaleka nepatří k těm nejkonvenčnějším, neboť jeho vkus, styl a preference jsou vskutku specifické. Tajemstvím však není, že v oblibě má zejména majestátní modely typu SUV a off-road, ba co víc, v jeho vlastnictví byl jistý čas i Unimog. Naposledy se rakouský herec pochlubil třídou G od Mercedesu, zdaleka však nešlo o obyčejnou verzi. Navenek tak sice vypadala, ve skutečnosti se ale o pohon géčka staral elektromotor. Pod celou přestavbu se podepsala rakouská firma Kreisel Electric, no a my se s ní setkáváme ještě jednou. Terminátor se totiž znovu vrací do rodného Rakouska, kde mu společnost Kreisel Electric předala jeho nejnovější přírůstek do vozového parku, a to majestátní Hummer H1, tedy americkou terénní ikonu.
 
Možná to ani nevíte, ale právě Arnold Schwarzenegger byl prvním civilním majitelem H1, jak je totiž známo, Hummer zprvu vznikal jako čistě vojenská záležitost. Známý herec a později kalifornský guvernér tedy výraznou měrou zpopularizoval nekompromisní off-road, který se nakonec těšil stále větší oblibě i mezi "běžnou" veřejností. Za ostatní roky filmový hrdina vystřídal hned několik exemplářů, ovšem v momentě, kdy se zapojil do politiky, Hummer H1 s vysokou spotřebou a emisemi negativně ovlivňovaly jeho jméno, proto se ho časem zbavil.

Jak už tedy tušíte, jeho nejnovější "hamerácký" comeback se nese v trochu jiném stylu. Světe div se, v rakouské firmě si vzali do parády originální Hummer H1 a jeho obrovský dieselový agregát vyměnili za dva elektromotory a nějaké ty akumulátory, takže opět se do popředí prodrala ekologie. Každou nápravu tak pohání zvláštní elektromotor, celková sousta disponuje výkonem 490 koní, přičemž akumulátory mají kapacitu 100 kWh. Jelikož však H1 váží 3,3 tuny, maximální rychlost je jen 120 km/h, dojezd na jedno nabití uvádí úpravce na úrovni 300 kilometrů. V každém případě, potkat za jízdy Hummer bez zvuku či vibrací motoru může být pěkný zážitek.

Domů
Sdílet
Diskuse