3. října 2017 19:13

3. série Ricka a Mortyho je dosud tou nejlepší! Opět nás odrovnali geniálními vtipy a originálními sci-fi epizodami (Recenze)

3. desítka epizod, na kterou jsme čekali téměř dva roky, se řadí k tomu nejlepšímu, co animované seriály kdy stvořily.

Už je tomu více než 3 a půl roku, co jsme vás poprvé informovali o Rickovi a Mortym. Venku bylo jen pár epizod, ale už tehdy mi bylo jasné, že nejde o obyčejný projekt, že se do něj velmi rychle zamiluju a že se stane nesmírně trendovým. Bohužel, trvalo minimálně další dva roky, než ho lidé skutečně začali objevovat a dávat mu šanci. A zřejmě nelitovali, neboť po téměř nekonečném čekání na 3. sérii si můžeme říci, že tento seriál je prostě jinde. Tvůrci Justin Roiland (zároveň hlas jak Ricka, tak Mortyho) a Dan Harmon přišli s něčím neuvěřitelně svěžím a pro mnohé z nás i nepředstavitelným. Jistě, rozhodně nebyli první, kdo v animovaném seriálu použil nadávky, dospělá témata či sofistikovanější humor, všechno to a ještě více se jim však podařilo zkombinovat na jedničku. Nemluvě o tom, že sci-fi elementy společně se skvělými vtipy a kreativními nápady měly změklé na jedničku s hvězdičkou.

Zdroj: adultswim

1. dubna to vše pokračovalo nečekaně uvolněnou první epizodou o tom, jak se Rick dostal z přísně střeženého vězení. Následně jsme čekali do léta, než se začne s odvysíláním zbývajících 9 epizod. Opakuji to poněkolikáté, ale to čekání prostě stálo za to. Scénáristé přepnuli na vyšší stupeň, dostali jsme větší porci vtipů, „wtf momentů“ a také úžasně napsaných částí. Problémem akorát bylo, že seriál nedokázal svým finále, respektive posledními 2 epizodami, strhnout tak, jak epizodami 3 až 8. Každá z těchto částí byla prostě dokonalá. Oplývaly hlubšími myšlenkami, vážnějšími a depresivnějšími dějovými linkami a dialogy, skvělými kostrami děje i bočními elementy. Byla to jednoduše geniální originalita a kreativita v jednom. A přesně během těchto týdnů jsem si uvědomil, že výše se to už vytáhnout nedá a toto je prostě strop. Nedokážu si představit, co by museli Roiland a Harmon stvořit, aby překonali těchto pár epizod a některé dějové linky.

Vůbec neubylo ani z humoru, právě naopak, mám dojem, že kadence se oproti 2. sérii zvýšila, stejně jako jejich údernost. Při sledování 3. série jsem totiž hned několikrát vybuchl smíchem. Postavy dostaly nový rozměr, trochu více se prohloubily jejich charaktery, ale pomalu mi začíná vadit, že na sebe jednotlivé díly nenavazují (a tak se nemáme šanci setkat s několika vynikajícími postavami z minulosti) a také proto mi trochu vadí kolísavá kvalita 3. série. Slabší začátek (ve významu 7–8/10) přes dokonalý střed až po zase slabší finále. Po zmíněných 6 geniálních epizodách, které se kvalitou přebíjely každé pondělí, jsme prostě čekali něco mnohem údernějšího a zajímavějšího, hlavně co se děje týká.

Zdroj: adultswim

S ním mám totiž malý problém. Ačkoli to některé epizody už naznačily, seriál se stále odmítá držet jakési dějové kostry a pravděpodobný největší záporák se v průběhu 3 sérii objevil ve 2 epizodách. Ať už věříte ohledně Evil Mortyho jakékoliv teorii, po jeho posledním výstupu jsme čekali, že se ukáže znovu, a to dost brzy. K našemu zklamání nám ho scénáristé jen připomněli. Chápu, že mají množství nápadů na vynikající epizody, které se ale netýkají děje s Evil Mortym, no to neznamená, že mu mohou věnovat 1 z 10 epizod a tvářit se, že neexistuje žádná hlavní dějová kostra (tedy kromě rozvodu Beth a Jerryho, ale už i to začíná jemně unavovat).

Velká škoda toho finále, které nás prostě mělo zarazit do sedaček. I proto, na rozdíl od BoJacka, si ode mě Rick a Morty neodnesou plný počet. Objektivní a nadmíru kriticky by to bylo za 9/10, ale vzhledem k propracovaným epizodám a míře zábavy společně s několika nezapomenutelnými scénami přihazuji půl bodíku. 3. série je v mých očích nejlepší, ale stále se to dá z celkového hlediska posunout výše. 9,5/10.