Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
9. října 2017 19:01
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Sen mladého Čecha od Škody může být ještě atraktivnější. Nová Octavia RS dostala 315 koní

TECH
Uložit Uložené

Koncernový úpravce už mezitím nabízí své služby i v případě značky Škoda.

Škodu Octavii si nemusíme absolutně představovat, protože v našich končinách jde spolu s Fabií o prodejně dlouhodobě nejúspěšnější vozidlo. Obdobně to platí i v případě verze RS, která je jednoznačně nejvyhledávanějším sportovním autem (nebo chcete-li sportovně střiženým autem) u nás. Jistě, nyní se budete chytat za hlavu, že spojení Octavia RS a sportování moc dohromady nejdou, tak či onak je třeba uznat, že poměr ceny a výkonu hovoří jasnou řečí, i když... Paradoxně, právě v rámci koncernu, přišel odstupem času snad největší konkurent, a to Seat Leon Cupra, a ani na takový Golf R by nebylo dobré zapomenout. Problém totiž je, že Octavia RS dokáže nabídnout maximálně 245 koní a přitom na rozdíl od silnějších koncernových sourozenců počítá s identickým agregátem 2.0 TSI. Věci se však mění, do hry totiž vstupuje známý úpravce, který výraznou měrou řeší výkonnostní deficit.

Řeč je o ABT, tedy tunerovi, který je sice známý svou koncernovou tvorbou, v případě značky Škoda jde však spíše o raritu než tradici, že nabízí své balíčky úprav. Aktuálně však zjevně dobíhá zameškané a úpravce nám servíruje vylepšení pro relativně nedávno faceliftovanou Octavii RS. Podstatou je balík ABT Engine Control, který se zaměřuje na úpravu motoru s výsledným výkonem až 315 koní a 450 N.m, což už jsou opravdu trochu jiná čísla. Akcelerace na stovku takto upravené Octavii s manuální převodovkou trvá místo 6,7 sekundy rovných 6 sekund, s automatem či ve verzi kombi je ostatně sprint o 0,1 s pomalejší. Dále došlo pochopitelně k úpravě podvozku, který je o další 2 centimetry snížený. O obutí se přitom starají 19" disky v designu DR či ER-C, v závislosti zda chcete tmavé nebo světlé provedení. Jiné optické vylepšení nečekejte, což se nakonec odráží i na ceně. ABT si za danou úpravu řekne 93 tisíc korun, což v zásadě není velký peníz, zvláště pokud víme, že za obdobnou částku dostanete normálně jen o 15 koní silnější variantu RS 245.

Domů
Sdílet
Diskuse