Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
23. října 2017 v 17:12
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Mercedes se pomalu, ale jistě loučí s legendou. Poslední G65 vznikne v 65 kusech, stát bude 8 milionů korun

TECH
Uložit Uložené

Už příští rok se seznámíme se novým nástupcem.

O ukončení výroby třídy G se mluvilo už tolikrát, že to snad ani nikdo nespočítá. Nejednou ohlašovaný a nejednou odkládáný konec kariéry legendárního off-roadu značky Mercedes-Benz do nemalé míry souvisel s nemalou poptávkou, která byla největší paradoxně právě v posledních letech. Jednou to však přijít muselo, no a my už nějaký ten měsíc víme, že konec jedné kapitoly, která se píše již od roku 1979, se nezadržitelně blíží. Nicméně, nezoufejte, stuttgartská „krabice“ totiž nekončí, chystá se totiž jen její mezigenerační výměna. Respektive, ve skutečnosti sice půjde o opravdu novou generaci s propracovanější technikou, do velké míry však vizuální podstata zůstane zachována, takže pro laiky bude ve věci jen jakýsi důkladnější facelift, který poznáme pravděpodobně již v Detroitu. Při této příležitosti se Mercedes-Benz pomalu, ale jistě s odcházející generací začíná loučit.

Není tomu tak dávno, co stuttgartská automobilka ohlásila konec výroby svého nejextrémnějšími modelu, verze G 500 4x4² (údajně bez nástupce), nejnovější už poznáváme i G v edici s dodatkem Final Edition. Jak naznačuje už i samotný název, podstatou je poslední edice, kterou v tomto případě zastupuje vůbec nejvýkonnější a nejdražší varianta G 65. Podznačka Mercedes-AMG totiž modelem G 65 Final Edition ukončuje výrobu dvanáctiválcové verze s výkonem 630 koní a 1000 Nm. Automobilka informuje, že vyrobených bude jen 65 kusů, a to s cenovkou 310 tisíc eur (8 milionů korun). Bavíme se tedy momentálně o vůbec nejdražším sériovém SUV značky, které poznáme hlavně podle aplikace bronzových detailů. V daném odstínu jsou lakované i standardní 21" disky, nechybí šedý polep a luxusně navržený interiér. Pod kapotou bije 6litrová V12, zatímco o řazení se stará 7stupňová převodovka AMG Speedshift Plus 7G-Tronic.

Domů
Sdílet
Diskuse