
BMW rozšiřuje portfolio SUV o úplně novou X2, která spojuje robustnost a proporce kupé
X1, X3, X4, X5, X6 a nově už i X2.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.

Její příchod jsme očekávali už na autosalonu ve Frankfurtu, nakonec však zcela novou X2 poznáváme až teď. BMW tak oficiálně rozšiřuje své SUV portfolio o dalšího důležitého hráče, který jde v šlépějích modelů X4 či X6. Jak již tedy tušíte, podstatou má být sportovněji střižené SUV odvozené od X1, tedy v řeči mnichovské automobilky další Sport Activity Coupé. Při pohledu na fotografie byste přitom řekli, že v BMW se jakoby spletli, nakolik X1 mezigeneračně značně narostla a stalo se z ní plnohodnotné SUV, no X2 je podstatně kompaktnější a právě ta má mnohem blíže ke konkurenčnímu GLA od Mercedesu. Tak či onak, cíl byl splněn a my poznáváme nejnovější X, které spojuje dynamické základní rysy a nízké proporce kupé s robustní konstrukcí modelů X.
O expresivní a dynamický vzhled modelu BMW X2 se starají především jeho proporce – novinka je kratší a až o 7 centimetrů nižší než BMW X1. Přesto má stejný rozvor, ale kratší převisy a zároveň i nataženou linii střechy ve tvaru kupé podpořenou nízkou linií oken. Přední maska je o něco agresivnější, příplatkové full-LED světlomety hranatější, jinak tomu není ani v zadní části, no a celek může stát až na 20" discích. Zajímavým detailem přitom je logo značky na C-sloupku – odvolává se na legendární modely značky jako 2000 CS či 3.0 CSL.

Interiér, respektive jeho palubní deska, je do značné míry shodná s tou v X1, v nabídce se však ocitnou další možnosti individualizace či ještě modernější technologie. Součástí sériové výbavy každého modelu BMW X2 je 6,5palcový (za příplatek 8,8") volně stojící Control Display, v případě větší obrazovky s dodatkem Touch. Je zřejmé, že po stránce vnitřního prostoru na tom bude X2 o něco hůře v porovnání s X1, zavazadlový prostor má však i tak slušných 470 litrů.
Motorová paleta počítá v úvodu s následujícími verzemi – benzínový dvoulitr sDrive20i (141kW/192 k) s předním pohonem a 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou Steptronic, a nakonec naftová provedení xDrive20d (140 kW/190 k) a xDrive25d (170 kW/231 k ) s pohonem všech kol xDrive a 8stupňovou automatickou převodovkou Steptronic. Začátkem roku 2018 se nabídka modelů BMW X2 rozšíří o další varianty – tříválec sDrive18i (103 kW/140 k), 192koňové 20i přijde s xDrive a následně na trh přijde i 150koňový diesel sDrive18d, respektive xDrive18d.
Zobrazit galerii 15

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.