Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
24. listopadu 2017 17:33
Čas čtení 0:00
Radka T.

Nákupní centrum vytvořilo rychlý pruh pro zaneprázdněné. Odteď jim už pomalí nakupující nebudou překážet

ZAJÍMAVOSTI
Uložit Uložené

Takovýto speciální pruh by nejeden nákupní maniak přivítal i ve svém městě.

Návštěvníky nákupních center lze zařadit do dvou hlavních skupin. Jednu tvoří ti, co nikam nespěchají, pohybují se pomalým tempem nebo si nákupy doslova užívají a donekonečna dokážou obdivovat výklady. Druhou skupinou jsou zase lidé, kteří vědí, co chtějí, případně za něčím nebo někým spěchají a centrem rychle proletí. A právě setkání klidných a uspěchaných lidí jsou často velmi problematická. To by mohly vyřešit speciální pruhy.

Pokud se řadíš spíše k druhé skupině, možná znáš ten zuřivý pocit, když ti cestu blokují pomalí lidé. Někdy je lze podezřívat z toho, že se před tebou motají snad naschvál. Inu, ne každý chce centrem jen tak proletět, jenže rovněž by se nedalo říci, že jeden i druhý typ nakupujících se vyznačuje přílišnou ohleduplností. Právě proto přišel nápad vytvořit jakési speciální pruhy.

Svůj vlastní rychlý pruh pro nakupující v spěchu se rozhodlo vyzkoušet v praxi Lakeside Center v Essexu. Jde o jeden z největších obchodních komplexů ve Spojeném království. Ten správný čas na vyzkoušení tohoto experimentu přišel zejména kvůli akci Black Friday, ale i začínající předvánoční horečce. Mnozí nákupní maniaci se ale shodnou na tom, že takové pruhy by měly být zavedeny trvale a zejména v nákupních centrech i v dalších zemích.

220metrový pruh je určen pouze pro ty, kteří přesně vědí, co chtějí a nemají čas si prohlížet výklady. Takto jim už nehrozí, že je zabrzdí zpomalení kolemjdoucí. Nejednou totiž kvůli tomu vznikají mezi lidmi spory, přičemž nejvíce zuří právě ti z řad uspěchaných. Nemluvě o tom, že podle průzkumu společnosti MasterCard podílející se na experimentu, až 27 procent Britů kvůli pomalým nakupujícím zmeškalo svůj spoj. A pomalé procházení se po nákupních centrech je problémem až pro 80 procent nakupujících.

Podobné pokusy s rychlým pruhem byly přitom již v minulosti. V roce 2015 se stal Liverpool prvním městem, které něco takového zavedlo. I tomuto testování nejdříve předcházely výzkumy. Na základě nich se zjistilo, že tempo některých nakupujících zkouší trpělivost těch rychlejších více než cokoli jiného.

Výzkum provedla společnost Agros. Zjistilo se, že zákazníci nenávidí bojovat s davy, nebo když si někdo povídá uprostřed uličky v nákupním centru či na chodníku. Frustrující pro ně bylo i to, že někteří ignoranti blokují prostory ťukáním do telefonu a ani si nevšímají, zda někomu náhodou nepřekáží.

Domů
Sdílet
Diskuse