Nový produkt Facebooku čelí skandálu.
Trh s domácími asistenty je stále větší a bohatší. Zařízení jako Google Home s jejich asistentem či Amazon Echo s Alexou jsou populární zejména v zahraničí, ale nezaostává ani Facebook, který před několika dny vydal zařízení Portal.
To funguje na podobném principu, ale po zkušenostech s předchozími skandály Facebooku již byli lidé podezřívavější a předpokládali, že Portal bude sbírat velké množství informací. Facebook měl přitom i v tomto případě plná ústa řečí o zabezpečeném soukromí. Kvůli kampani o ochraně údajů dokonce zrušil několik plánovaných funkcí – například rozpoznávání obličeje.
Své výroky však musel Facebook stáhnout, protože na povrch vyplavaly informace o tom, že sociální síť využívá zvukové i kamerové záznamy na získávání dat. Ty se mu hodí na lepší cílení reklam, což přiznala i mluvčí Faceboku.
„Tyto informace můžeme použít k informování reklam na všech našich platformách, stejně jako k tomu používáme informace z jiných aplikací.“ Facebook Portal navíc obsahuje několik technologií, které v kontextu ohrožení osobních údajů působí pořádně znepokojivě. Dokáže například rozpoznávat pohyb lidí v místnosti a neustále má zapnutý mikrofon pro hlasové příkazy (to však téměř každý domácí asistent).