Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
28. října 2018 13:08
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Volkswagen odpovídá na trendy a cílí na mladé. Přivítejte stylový T-Cross do města

TECH
Uložit Uložené

Nejmenší SUV od VW již není tajemstvím.

Volkswagen nám odhaluje svůj další zcela nový model, který je odpovědí na stále obrovskou poptávku po vozidlech typu SUV. Novinka pod názvem T-Cross však zastupuje spíše městský crossover než velké SUV. Těch má VW v portfoliu hned několik, tentokrát tak Němci zaměřují pozornost do segmentu malých aut, kde kompletně nový model zaujme kombinací všestrannosti, hospodárnosti, digitální konektivity a zajímavého designu.

T-Cross stojí na základech nového Pola (platforma MQB), s délkou 4,11 metru je kompaktnější než větší T-Roc. Jde tak o dalšího zástupce z kategorie CUV (Crossover Utility Vehicle), zaujmout přitom chce vskutku netradičním designem, v kontextu k poměrům značky. Pokud byste vedle sebe postavili T-Cross, T-Roc, Tiguan i Touareg, každý z modelů zastupuje jiný estetický návrh. Společným znakem je však výrazná maska chladiče přecházející do světlometů, atletické boční linie či široké zadní sloupky.

Za příplatek si vpředu najde místo full-LED technologie, zcela novým prvkem jsou ostatně zadní světla spojená černým pásem po celé šířce dveří zavazadlového prostoru. Jak je v segmentu malých aut poslední roky zvykem, zákazníci mají velmi široké možnosti individualizace – až 12 barev (většina pestrobarevných), několik designových paketů (včetně R-Linu), designových fólií, barevných disků či velkoplošných obkladových panelů v kokpitu.

Volkswagen odpovídá na trendy a cílí na mladé. Přivítejte stylový T-Cross do města
Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

V kabině je přístrojový panel horizontálně členěný, sdružený přístroj přechází do displeje systému infotainmentu, zatímco středová konzola s ovládacími prvky topení a klimatizace je natočena k řidiči. Základní koncept palubní desky vychází z Pola, svědky jsme však vzdušnějšího prostoru nových dekorů a hrstky pozměněných detailů. Do oka tak padne (konečně) obnovený volant či řadicí páka.

10,25" digitální budíky Active Info Display druhé generace jsou věcí volitelné výbavy, sekunduje jim několik systémů infotainmentu s úhlopříčkou displeje až do 20,3 cm (8 palců). Americký specialista Beats audio vyvinul pro T-Cross příplatkový ozvučovací systém, vybavený osmikanálovým zesilovačem s celkovým výkonem 300 W a subwooferem.

Silnou stránkou T-Crossu bude prostornost a variabilita – zadní sedadlo je podélně posuvné o 14 centimetrů, čímž poskytuje alternativní větší prostor na nohy vzadu nebo větší zavazadlový prostor. Podle polohy zadního sedadla má zavazadlový prostor základní objem od 385 do 455 litrů. Při sklopení obou částí asymetricky děleného zadního opěradla vznikne rovná ložná plocha a maximální využitelný objem až 1281 litrů.

Volkswagen odpovídá na trendy a cílí na mladé. Přivítejte stylový T-Cross do města
Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

T-Cross přijde na trh se čtveřicí agregátů – tři benzínové turbomotory a jeden naftový. Oba benzinové tříválce 1.0 TSI jsou vybaveny filtrem pevných částic, dosahují přitom výkonu 70 kW / 95 k a 85 kW / 115 koní. Vrcholem nabídky bude tolik chválený benzínový čtyřválec 1.5 TSI Evo s výkonem 110 kW / 150 koní. Dostupný však bude až koncem roku 2019. Nabídku následně doplňuje čtyřválcový turbodiesel 1.6 TDI s výkonem 70 kW / 95 koní.

Všechny verze budou (na rozdíl od většího T-Roca) výhradně s předním pohonem, na výběr budou přitom s manuální nebo automatickou převodovkou – pěti, respektive šestistupňový manuál nebo sedmistupňové dvouspojkové DSG. Podotknout je přitom třeba, že všechny motory splňují již nejnovější emisní normu Euro 6d-temp. Již v sérii je crossover vybaven mnoha asistenčními systémy, které byly dosud vyhrazeny automobilům vyšších tříd.

Součástí sériového vybavení je systém na monitorování provozu před vozidlem (Front Assist) s rozpoznáváním chodců, funkce automatického nouzového brzdění (City Emergency Brake), asistent udržování vozidla v jízdním pruhu (Lane Assist) či asistent rozjezdu do svahu, systém proaktivní ochrany posádky, jakož i asistent pro bezpečnou změnu jízdního pruhu (Blind Spot Detection).

Na přání je k dispozici systém sledování únavy řidiče, adaptivní radarový tempomat ACC a parkovací automat Park Assist. Cenové relace zatím u nás stanovené nebyly (v Německu na úrovni kolem 17 tisíc eur), dodejme přitom, že T-Cross se bude vyrábět ve španělském závodě ve městě Navarra.

Domů
Sdílet
Diskuse