Zajímavé nařízení z univerzity ve Spojeném království.
Učitele na britské univerzitě Leeds Trinity University zaskočilo nařízení vedení oddělení žurnalistiky. Dokument rozeslaný všem učitelům upřesňoval, jak mají pedagogové zadávat práci svým studentům, aby na ně nebyl vyvíjen příliš velký tlak.
Učitelé by prý měli ve svých zadáních, domácích úkolech či testech využívat v jednotlivých úkolech převážně pozitivní a přátelský tón. Negativní slovní konstrukce by se v zadáních vyskytovat neměly, protože studenti v případě nesprávně napsaných úloh ztrácejí zájem o vyřešení zadání.
Studenti podle dokumentu potřebují mít zadání vysvětleno velmi jednoduše a jasně. Pokyny od vedení dokonce upřesňovaly, aby učitelé při vytváření zadání nepoužívali velká písmena, tedy slova a větné konstrukce napsané výhradně velkými písmeny, protože pomyslně zapnutý Caps Lock studenty znervózňuje a znepokojuje.
Leeds Trinity University has been criticised for pandering to 'snowflakes' https://t.co/9px1sqNTSe
— Yahoo News UK (@YahooNewsUK) 19. listopadu 2018
Část učitelů se však s nařízením nedokáže ztotožnit. Velká písmena podle jednoho učitele pedagogové potřebují k tomu, aby studenti nepřehlédli důležitou součást zadání.
Nikdo se prý pomocí slov napsaných velkými písmeny nesnaží mladé lidi zastrašovat. Nejmenovaný učitel dodal, že na univerzitě je množství inteligentních studentů, se kterými netřeba zacházet jako s malými dětmi.
Samozřejmě, je třeba podotknout, že ze strany vedení oddělení žurnalistiky nejde o nařízení, kterým by se učitelé museli povinně řídit, ale jen o pokyny sloužící k zjednodušení práce při vytváření školních dokumentů a zadání. Kritici však smysl za nařízením nedokáží identifikovat.