Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub Refresher+ už od 0 Kč 😱
19. prosince 2018 v 9:20
Čas čtení 0:00
Daniel Mikolášik

Prada čelí obvinění z rasismu. Luxusní značka vytvořila figurky opic, které měly znázorňovat černošskou tvář

MÓDA
Uložit Uložené

Značka se musela omluvit a postavičky okamžitě stáhnout z prodeje.

Prémiová italská high fashion značka Prada má na krku pořádný skandál. V rámci kolekce Pradamalia totiž uvedla do prodeje přívěsky černých opiček s názvem Otto Toto, které podle kritiky na sociálních sítích či ve světových médiích měly mít silně rasistický charakter. Italský gigant je proto musel promptně stáhnout nejen z výkladů, ale také z prodeje.

„Postavičky ztvárňovaly stereotypní představy o černošských tvářích,“ tvrdí portál Bus­si­nes In­si­der. Většina lidí se na sociálních sítích vyjádřila, že černé opičky s mohutnými červenými rty jsou ze strany módní značky rasistickým projevem termínu blackface, tedy ofenzivní karikatury lidí tmavé pleti.

Na celý incident jako první upozornila americká právnička Chinyere Ezie na svém Facebooku a Twitteru, která vyjádřila velké znepokojení ohledně výkladu newyorské Prada prodejny. Po vstupu do obchodu nevěřila vlastním očím. Historie by se podle jejích slov neměla opakovat a také si myslí, že „Černá Amerika“  si zaslouží lepší zacházení.

Prada však odmítá jakoukoliv spojitost černých postaviček s jejich údajným rasistickým podtónem. Přesto se ale rozhodla omluvit a figurky stáhnout z prodejen. Značka tím prý nikoho nechtěla urazit a figurky nemají mít žádnou spojitost s reálným světem.

Newyorská komise pro lidská práva zaslala italské společnosti oficiální dopis a také vůči ní zahájila vyšetřování. Pokud by se úmyslně mířený rasismus dokázal, Pradě hrozí pokuta ve výši 250 tisíc dolarů. Do té doby musí značka svým zaměstnancům poskytnout školení o lidských právech.

Domů
Sdílet
Diskuse