Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
23. prosince 2018 v 21:56
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Porsche postavilo 2 řidičské exkluzivity. Užijí si je opravdoví automobiloví puristé

TECH
Uložit Uložené

Sparťanský interiér, nízká váha a nefalšovaný požitek z jízdy.

V posledních letech se sportovní vozidla dostávají k stále širší veřejnosti, pro kterou je nejednou směrodatnější image než samotné jízdní vlastnosti. Nejen proto Porsche velmi úspěšně prodává modely jako Macan či Cayenne, v portfoliu se však stále najdou sporťáky určené pro puristy. Ti mají po novém důvod k radosti, protože do nabídky značky Porsche se zařazují nové řidičské exkluzivity.

Jde o nejmenší modely, konkrétně 718 Boxster T a 718 Cayman T, které písmenem T symbolizují označení Touring, tedy verze zaměřené na požitek z jízdy. Jak je zvykem, společným znakem obou novinek je skromná výbava s účelem snížit váhu a upozornit na samotnou jízdu.

Ve dveřích tak nenajdeš klasické kliky, ale jen plátěná poutka, sportovní sedadla jsou elektricky nastavitelná pouze ve dvou směrech, zatímco v místech, kde se obvykle nachází multimediální systém, je jen prázdné místo jako odkládací prostor.

fsd
fsd Zdroj: newsroom.porsche.com

Volant dostal tužší věnec a kůži, interiér nakonec zdobí několik okrasných nápisů a specifické detaily. Exteriér počítá s 20" disky s titanově šedou povrchovou úpravou, samotný podvozek byl přitom snížen o 20 milimetrů. 

Centrálně umístěné koncovky výfuku dostaly černé kryty, no a v obdobné barvě jsou zabalena i zpětná zrcátka. Na výběr bude jen několik barevných odstínů – černá, červená, modrá, oranžová, žlutá, stříbrná a bílá.

Modely T pohání před zadní nápravou umístěný 2litrový přeplňovaný agregát s výkonem 220 kW/300 koní a 380 Nm. V případě manuální převodovky je pohotovostní hmotnost jen 1350 kg, v případě PDK je to 1380 kilogramů. 

Akcelerace na stovku trvá novinkám jen 5,1 sekundy, respektive 4,7 sekundy v případě automatické převodovky. Maximálka je 275 km/h. Standardem je paket Sport Chrono či systém PADM (dynamická ložiska převodovky), který minimalizuje vibrace.

Domů
Sdílet
Diskuse