Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
21. února 2019 v 12:06
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

První elektrické Audi pokořilo slavnou lyžařskou sjezdovku

První elektrické Audi pokořilo slavnou lyžařskou sjezdovku
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/audi-e-tron-extreme-technology-demonstrator-on-legendary-streif-11323" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">audi-mediacenter.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Úkol byl jasný: zdolat sjezdovku zespodu.

Zimní sporty a značka Audi jsou již dlouhá léta neodmyslitelnou součástí, pod což se nepochybně podepisuje legendární pohon quattro. Právě díky němu najdeš většinu nejen domácích lyžařských středisek obrandováných touto značkou. Jinak tomu není ani na slavném Hahnenkammu, kde teď zazářilo první čistě elektrické Audi.

Řeč je o elektromobilu e-tron, jehož kvality se automobilka rozhodla prezentovat na sjezdovce Steif, tedy na trati, která patří mezi ty nejnáročnější na světě. Samozřejmě, pointou je ukázat schopnosti elektrické novinky, pozornost však byla upřena na demonstraci elektrického pohonu quattro.

Pro tyto účely postavilo Audi na trať upravený e-tron s dodatkem extreme. Jeho podstatou byla trojice elektromotorů (dva vzadu, jeden vpředu) se systémovým výkonem 370 kW/503 koní a točivým momentem na kolech 8 920 Nm. Takto výkonný elektromobil se následně postavil pod strmou část sjezdovky, kde dochází až k 85procentnímu stoupání. Úkol byl jasný, dostat se na vrchol.

Vozidlo dostalo z pochopitelných důvodů ochrannou klec, sportovní sedačky se šestibodovými pásy a pneumatiky s hroty. Samozřejmě, z bezpečnostních důvodů byl e-tron vedený vodicím lanem, to však sloužilo jen k udržení správného směru/zamezení sklouznutí, ne tažení. Jak tento akt pod taktovkou Mathiase Ekströma dopadl, zjistíš v přiloženém videu.

Domů
Sdílet
Diskuse