Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Úterý 25. 6. 2019 svátek má Ivan

hledej na refresheru

Odteď si můžeš článek
uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Zajímavosti - Lidé
10
Vladimír Mičuda
16. březen 2019, 12:04

Influencer, gamer či manažer sociálních sítí. Toto jsou zaměstnání, která jsou momentálně v kurzu

Pracovní trh se přizpůsobuje rozvoji technologií.

Vladimír Mičuda
16. březen 2019, 12:04
Influencer, gamer či manažer sociálních sítí. Toto jsou zaměstnání, která jsou momentálně v kurzu
Zdroj: unsplash.com
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
10
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Zaměstnavatelé momentálně svádějí těžký boj. Vznikají desítky pozic, které by kdysi společnost nepotřebovala, ale dnes jsou prakticky nutností. Tato změna úzce souvisí s rychlým nástupem inteligentních zařízení a faktem, že generace ypsilon nastupující na trh se od nich nedokáže odtrhnout.

 

Ráno fotka kávičky na Instagram, následně storíčko cestou do práce. Pravidelné scrollování sociálních sítí, zapojení do diskuse a psaní statusů. Možná se to nezdá, ale všechny tyto každodenní drobnosti zde před 15 lety nebyly, jednoduše neexistovaly. Dnes jsou rutinou a výrazně ovlivnily pracovní trh – vznikly pracovní pozice, ovlivňují obchod a obecné vnímání produktu jako takového.

 

 

Na sociální síti najdeš už i malou regionální firmu, která ti prostřednictvím fotografií a statusů přibližuje denní rutinu. Smart zařízení jednoduše přiměla firmy, aby se posunuly vpřed, mladé zase inspirovala k nevšedním kariérám.

 

Možná se to nezdá, ale za posledních pár let vznikla nebo se rozvinula odvětví, o kterých předtím nikdo ani neslyšel a zaměstnat člověka na takovou pozici byl spíše znak přepychu než samozřejmosti. Dnes je všechno jinak.

 

Za každým postem firmy stojí často hned několik lidí, kteří se snaží z jednoho statusu udělat virální post. Za každým videem nahraným na YouTube je pořádně promyšlený nápad a za každou vychytávkou na tvém oblíbeném webu pracoval celý tým vývojářů.

 

Vybrali jsme deset zaměstnání či oblastí, které jsou v posledních letech v kurzu a zajímají především mlad=. Mimochodem, tento autorský text patří do série článků s názvem Kdo je generace Ypsilon?

  

Social media manager

Na sociálních sítích jako je Instagram a Facebook už najdeš opravdu všechno. Od maličké firmy po velkoobchod, tvého oblíbeného herce, zpěváka či film. Navíc máš možnost vyjádřit své postoje, lajkovat, sdílet, komentovat a zapojuješ se do života různorodých komunit.

 

Aby to celé fungovalo, respektive fungovalo efektivně, vznikla pozice manažera sociálních sítí. Jeho úkolem je koordinovat obsah obchodního klienta, vymýšlet kampaně, propagace a být nápaditý. Aby ses stal manažerem sociálních sítí, musíš sledovat trendy, být zběhlý v angličtině, mít dovednosti v programech pro úpravu fotografií a hlavně mít originální nápady. A zároveň musíš být smířen s tím, že jsi ten, co vše tvoří a zařizuje, ale nikdo to nevidí (až na tvé kolegy).

 

Youtuber/streamer

Youtuber či streamer je úplně jiná kapitola. Prodáváš svou tvář a nápady, jsi značkou sám sobě. Úspěch či neúspěch závisí na tvém contentu, nápaditosti, šikovnosti v oblasti stříhání a natáčení videí. Pokud jsi nudný, nesympatický a nezáživný, nenahrabeš si fanoušky a nevyděláš si.

 

Na Slovensku a Česku dnes máme desítky zajímavých streamerů, mezi než bezesporu patří Selassie, Duklock či peeetaaa. Je však samozřejmě čistě na tobě, komu dáš šanci a kdo se ti svou tvorbou zalíbí, ale určitě je dnes z čeho vybírat.

 

 

Rozmach v IT sektoru

Kromě účtů na sociálních sítích chce mít každá firma svůj web, na kterém zákazníci či návštěvníci najdou vše, co potřebují. Kvalitních programátorů a grafiků v Česku stále není mnoho a to i přesto, že jich je rok od roku stále více. O tom, že IT byznys je momentálně velmi lákavá oblast podnikání, svědčí i fakt, že přibývá stále více a více firem, které ti dodají vše v jednom balíku – vymyslí, jak bude stránka fungovat, vypadat a pomáhají ti se servisem i poté, co je stránka hotová.

 

Reseller

NAČÍST CELÝ ČLÁNEK BEZPLATNĚ
Podpoř tvorbu kvalitního obsahu
Roky tvoříme kvalitní autorské články, které nikde jinde nenajdeš. Pokud chceš více takových článků, předplať si REFRESHER+ a dostaneš další výhody.
CHCI PODPOŘIT

Pokud bychom výraz reseller chtěli přeložit, asi nejlépe ho vystihuje slovo překupník. Kupuje různé produkty a prodává je dále bez jakékoliv úpravy. Zní to jednoduše, ale je to dost náročné. Háček je v tom, že reseller musí mít nos na to, po čem lidé momentálně touží. Pokud nemáš odhad, rychle se ocitneš v minusu a zboží ti bude stát ve sklepě.

 

Velký boom nastal před pár lety v oblasti streetwearového zboží a trend resellingu se drží dodnes. Exkluzivní kousky ze zahraničí v běžných obchodech jednoduše nenajdeš a tehdy na scénu přichází reseller. V Česku máme hned několik zajímavých jmen v tomto byznysu, ale zároveň ti doporučujeme být pořádně ostražitý – jestliže utratíš za fejkové boty tisíce korun, dokáže to zamrzet.

 

Influencer

Toto zaměstnání je v podstatě „dítětem“ sociálních sítí. Volně bychom slovo influencer mohli přeložit jako vlivný uživatel. Je to člověk, který má značný vliv v oblasti, v níž působí. Každý influencer totiž má svůj okruh fanoušků, na které má značný vliv. Jak influencer profituje? Čím má větší základnu a interakcí s fanoušky, tím více je pro obchodní společnosti zajímavější na spolupráci.

 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Kylie (@kyliejenner),

 

Zdravý životní styl

Ve zdravém těle zdravý duch. Lidé si v posledních letech oblíbili navštěvování fitness center a celkově pohyb jako takový. Jóga, výživové doplňky, workout, crossfit, osobní trenéři, jídelníček a takto bychom mohli pokračovat donekonečna. Vznikla nová zaměstnání, která jsou směsí záliby a obživy, lidé si nechávají poradit a chtějí se zlepšovat. Před pár lety si však málokdo dokázal představit, že by ho trénování lidí v posilovně mohlo v budoucnu živit, byly to spíše jen výjimky, které potvrzovaly pravidlo.

 

Marketingový specialista, PPC specialista

Co z toho, že máš dokonalý produkt, když o něm nikdo nikdy neslyšel? Marketing byl ještě před pár lety pro mnoho menších či větších společnosti jen anglické slovo. Dnes už firmy nedokáží plnohodnotně konkurovat bez marketingového oddělení. Co, kde, kdy a jak – důkladně promyšlený každý detail, který znásobí prodeje. Na konci dne pak jasně vyhodnotit čísla a naplánovat další aktivity. Ano, marketing v Česku v posledních letech kvete a lidé tvůrčí marketingovou práci vyhledávají.

 

Influencer, gamer či manažér sociálnych sietí. Toto sú zamestnania, ktoré sú momentálne v kurze a patria medzi najpopulárnejšie

 

Handmade tvorba

Šikovné ruce jsou dnes zlatým dolem. Lidé si to více uvědomili především díky internetu, když viděli, že se krásně ručně vyráběné předměty prodávají i za tisíce korun. Truhlář, krejčí, modelování z hlíny či výroba drogerie – vše se dá prodat. A pokud jsi opravdu dobrý, dokážeš si slušně vydělat. Své hotové produkty můžeš prodávat na stránkách, propagovat je na sociálních sítích či účastnit se trhů, kde si získáš klientelu. Oproti minulosti máš hned několik kanálů, jak zúročit svou šikovnost.

Profesionální gamer

Přední technologické společnosti pumpují ročně desítky milionů korun do profesionálních týmů e-sportu. Hry sledují masy lidí, ročně vzniká a prodává se stále více her. Vznikají amatérské, polo amatérské a profesionální týmy ve hrách a ani Česku se trend e-sportu nevyhnul.

 

Stát se profesionálem je těžké, ale ne nemožné – je třeba tomu ale věnovat značné úsilí a čas. Mnozí však vidí v e-sportu obrovský potenciál a je možné, že nechat se zaměstnat jako profesionální gamer nebude v blízké budoucnosti až tak nedosažitelné.

 

Startupista

Startup sem, startup tam. Co to ale vlastně je? Pokud máš v hlavě skvělý nápad na podnikání, ale ještě zcela nevíš, jak ho uchopit, existuje řešení. Existují startup inkubátory, které ti pomohou rozjet tvou vysněnou firmu. Sepiš na papír alespoň kostru podnikatelského záměru, pořádně si promysli, čeho chceš dosáhnout a podnikej. Dnes, ve srovnání s minulostí, máš dveře dokořán otevřené.

Přidej se k těm, kteří nás podpořili. Předplať si R+ VÍCE
Ohodnoť článek
0
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.