Veganská řada obuvi německé značky, na jehož výrobu nebyl použit žádný živočišný produkt, nahrazuje klasický kožený svršek syntetickým polyuretanovým plastem.
Ikonická značka Dr. Martens, známá především svou zimní obuví, má za sebou dlouhou historii a v minulosti se stala součástí nejrůznějších subkultur, z čehož dosud těží své úspěchy. Jeden z velkých úspěchů však zaznamenala teprve nedávno, a to díky veganství.
Zisk původně německé značky obuvi totiž vzrostl až o 70 procent poté, co začala prodávat veganskou řadu bot. Informuje o tom portál Independent. Podle značky vzrostl i prodej online, a to až o dvě třetiny na 78,3 milionů eur, což představuje neuvěřitelných 16 % celkových výnosů společnosti.
Výkonný ředitel Kenny Wilson řekl, že prodej veganského sortimentu, který nahrazuje kožený svršek syntetickým polyuretanovým plastem, se v posledních letech zvýšil o několik stovek procent.
Veganská řada bot momentálně tvoří až 4 procenta z celkového prodeje značky, což je vskutku úctyhodné číslo. Na jejich výrobu přitom nejsou použity absolutně žádné živočišné produkty. Za poslední dobu si je oblíbily i celebrity jako Gigi Hadid, Miley Cyrus či Emma Watson.
Mezi další úspěšné kroky společnosti patří i kolaborace s kapelou Sex Pistols, designérem Marcem Jacobsem a streetwearovou značkou Lazy Oaf či přetvoření ikonických kozaček do sandálů nebo dětské verze.