Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pátek 13. 12. 2019 svátek má Lucie

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Tech - Auta
0
Martin Mičuda
10. září 2019, 12:40

Legenda žije dál. Land Rover ukázal zcela nový Defender

Nová generace sice decentně navazuje na předchůdce, odráží již však dobu, v jaké se bude prodávat.

Martin Mičuda
10. září 2019, 12:40
Legenda žije dál. Land Rover ukázal zcela nový Defender
Zdroj: landrover.com
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Nový Defender můžeme s přehledem označit za jednu z největších letošních automobilových novinek. Land Rover si svou znovuzrozenou legendu přinesl do Frankfurtu, kde se dozvídáme nejen to, jak vypadá a co nabízí nástupce ikony, ale i to, že Defender má ztvárňovat ne jeden model, ale jakousi rodinu či modelovou řadu. V plánu je totiž množství verzí.

 

Zcela nová generace sází na velmi moderní design, je ale zřejmé, že se snaží jít v kolejích předchůdce. Na rozdíl od nového G, které na první pohled vypadá téměř stejně jako předchůdci, v tomto případě se mají věci trošku jinak.

 

Sám šéfdesignér značky Gerry McGovern prohlásil, že nový Defender respektuje svou minulost, ale nevyužívá ji. Svědky jsme tak sice hrstky retro detailů, avšak s předchůdcem má novinka společné spíše krátké převisy, hranaté tvary a stavbu karoserie než jednotlivá designová řešení.

 

 

Legenda žije ďalej. Land Rover ukázal úplne nový Defender, ktorý sa bude vyrábať v Nitre

 

Píše se však rok 2019 a Defender přichází na scénu jako modelový rok 2020, takže musíme brát na zřetel, že nová generace je úplně někde jinde, než tomu bylo doposud. Exteriér tak zdobí plně LED světla, žádné sparťanské dveře s panty či tenoučká okna se nekonají.

 

Exteriér přitom jasně naznačuje, že vozidlo bylo vytvořeno s úmyslem zdolávat i náročný terén – nechybí četné ochranné prvky, vysoká světlá výška (291 mm), slušná brodivost (900 mm) či parádní nájezdové úhly nebo příplatková rezerva.

 

Nadále platí, že Defender bude k dispozici v různých délkách karosérie - zprvu to budou verze 90 (jeden pár dveří) a 110 (dva páry dveří), přičemž v roce 2022 by se do nabídky měla začlenit i prodloužená varianta 130, která odveze až 8 lidí.

 

Kromě toho platí, že jednotlivé verze je možné objednat v podobě, jaká zákazníkovi vyhovuje. Není problém tedy zvolit užitkovou verzi bez zadního zasklení či luxusnější varianty s více komfortními prvky výbavy. Od toho se následně odvíjí samotný interiér.

 

Legenda žije ďalej. Land Rover ukázal úplne nový Defender, ktorý sa bude vyrábať v Nitre

 

Uvnitř prošel Defender značkou modernizací, jak můžeš tedy vidět, zdaleka už netrpí nedostatkem komfortu a pohodlí. V kabině se najde několik odhalených části karoserie či přiznané výztuhy, před řidičem se zase objevil velký digitální štít, zatímco střed palubky tvoří 10" obrazovka. Jejím základem je zcela nová generace multimediálního prostředí, která nese název PIVI Pro. Zajímavostí je umístění voliče převodovky, který je v horní části středového tunelu, těsně pod zmíněným displejem.

 

 

 

Díky tomu je možné vybavit přední část interiéru třetím sedadlem. Rozložení interiéru je tedy vskutku netypické. Už i 90 dokáže být až 6místním vozidlem, zatímco 110 má disponovat konfigurací 5 + 2. Později je v plánu jakýsi pracovní, výhradně 2/3místný interiér či pick-up. Vzhledem ke zvolené verzi a jejímu zaměření bude v nabídce nejen klasická pevná střecha, ale i model s rozměrným střešním nosičem nebo dokonce jen s plátěnou střechou.

 

Legenda žije ďalej. Land Rover ukázal úplne nový Defender, ktorý sa bude vyrábať v Nitre

 

Po technické stránce se bavíme o zcela nové platformě D7x. Její gro tvoří hliníkový monokok, který podle automobilky zajistí vůbec nejtužší konstrukci v historii značky.

 

Momentálně se mluví výhradně o 8stupňové automatické převodovce, která je spárovaná se čtyřmi dostupnými motorickými provedeními –  benzínový čtyřválec P300 (221 kW / 300 koní) a benzínový šestiválec P400 (294 kW / 400 koní) s mild-hybridní technologií. Naftovou nabídku zastřešuje čtyřválec D200 (147 kW / 200 koní) a D240 (177 kW / 240 koní). Časem se objeví i hybrid.

 

Pohon všech čtyř kol je samozřejmostí. O lepší průjezdnost terénem pečují sofistikované systémy. Jedním z nich je tzv. Terrain Response, který umí automaticky upravit nastavení vozidla podle aktuálních potřeb. I Defender vyfasoval systém ClearSightt Ground View, tedy jakousi virtuální průhlednou kapotu – na centrálním displeji se může díky několika kamerám zobrazovat i to, co se právě nachází pod autem, tedy na místech, na která řidič obvykle nemá výhled.

 

K prvním zákazníkům se nová generace dostane začátkem roku 2020. Vyrábět se bude i ve fabrice v Nitře. V plánu je vyrobit až 150 tisíc kusů ročně, což je na někdejší poměry modelu opravdu velké číslo, automobilka však svůj nový počin hodlá prodávat už i v USA a Číně.

 

Zobrazit galerii 12 galeria
Zdroj: landrover.comFoto: landrover.comNáhledový obrázek: landrover.com Tagy: Land Rover, Defender
Ohodnoť článek
12
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější