Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
10. září 2019 8:25
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Audi vyráží dech další šíleností. 600koňová RS7 dá stovku za 3,6 sekundy

Audi vyráží dech další šíleností. 600koňová RS7 dá stovku za 3,6 sekundy
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/high-performance-and-innovative-design-the-all-new-audi-rs-7-sportback-12022" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">audi-mediacenter.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Po RS6 poznáváme další osmiválcové Audi.

Je tomu jen pár týdnů, co světlo světa spatřilo zcela nové Audi RS6 Avant a německá automobilka už má pro nás další šíleně rychlou novinku. Inu, čtyři kruhy mají v plánu do konce roku představit až 6 modelů s plaketami RS, nelze se tedy divit, že ostrých audin poznáme v nejbližší době víc než dost. Nyní je na řadě RS7 Sportback druhé generace.

Pokud vezmeme v úvahu modely RS6 Avant a RS7 Sportback, dosud platilo, že první jmenovaný zastupoval slavné super kombi, zatímco u druhého šlo spíše o image. Modely RS6 i RS7 nám však svým designem vyrazily dech, proto se neodvážíme říci, která z osmiválcových novinek je esteticky zajímavější. Základní rysy RS7 jsme přitom poznali víceméně v předstihu, protože RS6 se poměrně překvapivě pyšní světly a vlastně celou přední částí z právě odhalené RS7.

Audi vyráža dych ďalšou šialenosťou. 600-koňová RS7-čka dá stovku za 3,6 sekundy
Audi vyráža dych ďalšou šialenosťou. 600-koňová RS7-čka dá stovku za 3,6 sekundy Zdroj: www.audi-mediacenter.com

I zde tedy platí, že designéři značně přitvrdili u exteriéru – se základním Spotbackem jsou totožné jen přední dveře, střecha a víko kufru, vše ostatní bylo vyvinuto na míru. RS7 je tak až o 41 milimetrů na každé straně širší a obouvá až 22" (!) disky. Přední i zadní nárazník dostaly výrazné členění, které tvoří vystupující stříbrné lišty, za příplatek je bude možné zabalit do černé barvy, případně do plastů vyztužených karbonem.

Doporučeno
Kráska a elegán. Nové Audi A6 a A7 jsou výborná auta, mají však jednu společnou chybu Kráska a elegán. Nové Audi A6 a A7 jsou výborná auta, mají však jednu společnou chybu 10. října 2018 19:25

Kromě obrovských, až 22" kol (pneumatiky 285/35 R22) vidíme i citelně vytažené a nafouknuté blatníky. Standardní ocelové vrtané kotouče za příplatek mohou nahradit karbon-keramické brzdy s kotouči o průměru až 440, respektive 370 milimetrů. V interiéru jsou nakonec změny jen v detailech – do nabídky se zařadily nové odstíny kůže a dekory, zatímco 12,3" digitální budíky Audi Virtual Cockpit dostaly značně sportovnější grafiku. Zavazadlový prostor má 535 litrů.

RS7 standardně disponuje progresivním řízením a adaptivním vzduchovým podvozkem. Jeho světlá výška se mění automaticky vzhledem k rychlosti – nad 120 km/h se sníží o 10 milimetrů, naopak, pokud je třeba, světlou výšku je možné navýšit o 20 milimetrů.

Samozřejmě, highlightem je dvakrát přeplňovaná 4litrová V8 s celkovým výkonem až 441 kW / 600 koní a točivým momentem 800 Nm. Novinka přitom disponuje mild-hybridní technologií, jejímž základem je 48 V hlavní palubní síť. V případě ideálních podmínek tak dokáže pekelný kombík v rozmezí od 55 do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem, přičemž start-stop se aktivuje již při rychlosti cca 22 km/h.

Jak tomu bylo i dosud, při klidné jízdě je možné odpojit polovinu válců, což ve výsledku znamená ušetření přibližně 0,8 litru paliva na 100 km. Automobilka uvádí, že RS7 Sportback dokáže akcelerovat na stovku jen za 3,6 sekundy, přičemž maximální rychlost je 250 kilometrů v hodině.

Zákazník si ale může připlatit za paket Dynamic Package, který navýší maximálku na 280 km/h, respektive za paket Dynamic Plus Package, kdy se ručička může zastavit až na rychlosti 305 km/h. Samozřejmě, svou roli na tom sehrává nejen samotný agregát, 8stupňová automatika, ale i pohon quattro. Ten upřednostňuje zadní nápravu v poměru 40:60, přičemž v případě potřeb umí přenést 70 % výkonu na přední, respektive 85 % výkonu na zadní nápravu.

Domů
Sdílet
Diskuse