Lidé říkají, že by se měla stydět.
Teprve nedávno jsme psali o tom, že 86 % mladých Američanů by se chtělo stát influencery, líbí se jim představa výdělku za přidání fotky. Kromě toho, že je to jejich vysněné povolání, ale tvrdí, že influencerům důvěřují. Více než polovina dotázaných uvedla, že si už minimálně jednou koupili něco, co propagovala jejich oblíbená hvězda na sociálních médiích.
Tuto sílu si však uvědomuje i druhá strana, influenceři. Vědí, že lidé, kteří je sledují, opravdu chtějí znát jejich názor na krásu, módu, jídlo, či v podstatě jakýkoli produkt nebo službu, informuje Storypick. Zdá se ale, že tuto rychlou slávu nezvládne každý s pokorou. Dobrým příkladem je hodnocení jedné restaurace na Yelp od anonymní instagramové hvězdy, které na Twitteru momentálně zaznamenává skutečně mnoho pozornosti.
CB Yelper is mad because restaurant didn't give them free meal in exchange for potential IG exposure from r/ChoosingBeggars
„Jednu hvězdičku dávám kvůli velmi špatnému zákaznickému servisu. Dostalo se ke mně, že jídlo je tam opravdu dobré, tak jsem ho šla vyzkoušet. Já a můj přítel jsme si dali kalamáry, špagety s mušlemi a gnocchi. Vše chutnalo úžasně. Skutečně mě překvapilo, že za námi přišla i manažerka a ptala se nás, zda nám chutná.
Řekla jsem jí, že to je jedno z nejlepších italských jídel, jaké jsem, kdy měla, řekla jsem jí, že o restaurací napíšu na svém Instagramu, kde mám více než 11 tisíc followerů a spoustu z nich z této oblasti. Vypadala, že z toho má radost, ale zřejmě jsem se mýlila.
Myslela jsem si, že za reklamu zdarma bude vděčná, ale když přišel účet, zjistila jsem, že jsem doslova nedostala absolutně žádnou slevu. Myslela jsem si, že alespoň jedno z jídel z účtu odstraní, ale zůstalo tam všechno, dokonce i nápoje! Už se tam kvůli tomu nevrátím. Je to škoda, protože jídlo chutnalo opravdu dobře. Manažerka se musí naučit, jak se má chovat k zákazníkům.“
Na Twitteru se později spustila vlna kritiky, kde říkají, že mladí lidé se mají příliš rádi. Influencerce vzkazují, že by se za své chování měla stydět a že není normální očekávat věci zdarma a že by jí do restaurace nejraději zakázali vstup.
It always has been, but the smart phone and internet have magnified its effects. I have a business and was balled out by an entitled someone for not offering a way of accessing a rival's service!
— Evangelical Atheist (@IxatDnats) October 28, 2019