Challenger má na triku světový rekord v jízdě na dvou kolech při sprintu.
Již v roce 2017 nám Dodge vyrazil dech extrémní verzí ikonického modelu Challenger. Sériově vyráběnou variantu SRT Demon plánovala automobilka vyrobit v počtu jen 3 300 kusů. Každý z nich přitom získal nejen značně rozšířený bodykit, ale hlavně obrovskou porci síly pod kapotou. Nyní se setkáváme s exemplářem, který navíc dostal velmi zajímavou povrchovou úpravu, pod kterou se podepsala americká firma RDBLA.
Ve věci je totiž Demon v odstínu Cappuccino, jehož perleťové zbarvení se přitom mění směrem ke konci vozidla – čelní část je ve světlém odstínu, přičemž směrem dozadu je kávová barva stále tmavší. Zajímavým detailem jsou brzdové třmeny, jejichž lakování perfektně odráží odstín podle toho, na kterém konci vozu se nacházejí. Samotné 18" disky zůstaly v nezměněné černé barvě. I v tomto případě obouvají speciální pneumatiky Nitto NTO5R 315/40 R18.

Standardně má Demon 507 koní, speciální klíč ale odemkne plných 819 koní, ba co víc, pokud dojde k natankování závodního, stooktanového benzínu, výkon poskočí na finálních 852 koní! Samozřejmě, síla pochází z dobře známé 6,2litrové V8 HEMI s kompresorem z modelu Hellcat. Na rozdíl od něj však dostal mimo jiné nová palivová čerpadla a větší, až 2,7litrový kompresor, který generuje plnicí tlak až 1 bar.
Nejbrutálnější sériový Challenger následně technici osadili vylepšenou osmistupňovou automatickou převodovkou TorqueFlite 8HP90. I díky ní dokáže Demon akcelerovat na 100 km/h za neuvěřitelný čas jen 2,4 sekundy. Nové čtyřkolové monstrum silniční homologací při této akceleraci vyvine přetížení až 1,8 g, přičemž sprint na 1/4 míle zvládne za 9,65 sekundy s koncovou rychlostí 225,3 km/h, což je famózní údaj mezi produkčními automobily.
Ani to ale není poslední slovo. Demon je jediným autem svého druhu, které se dokáže při oné akceleraci postavit na zadní kola, čehož důkazem je už i zápis v Guinessově knize rekordů za 89 centimetrů dlouhé „wheelie“ při startu. Jde tak o světový rekord v jízdě na dvou kolech při sprintu v podání sériově vyráběného automobilu.