Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Pokud jsi do dnešního dne neslyšel slovní spojení rakety jak pizza, ještě tě to teprve čeká.
Frayer Flexking je energický a místy až bláznivý interpret, který se na slovenské rapové scéně zjevil teprve nedávno. I podle barů „sellil som to hej, potom sedel v base hej,“ bylo jasné, že má za sebou příběh, který si zaslouží rapové pokračování. Nyní v rozhovoru pro REFRESHER říká, jak se do vězení dostal, co si v něm prožil, a proč mu vděčí za to, že má dnes našlápnuto mezi áčkové rapery jako nikdo.
Ve vězení seděl i s členy gangu sýkorových: „Oni mají takový komplex zk***ený, že si myslí, že jsou něco víc. Gádžovci seděli nad mými lejstry, ale neměli šanci to přečíst. Měl jsem tam respekt, ale i když jsme chodili hrát fotbal, tak jsem je tam cvičil. Sýkorovci si tam tak koňují chlapce, někteří jim tam perou ve kbelíku od Primalexu nebo jim dělají kávu a myjí hajzly,“ prozradil Frayer v našem rozhovoru.
Zatím má Frayer Flexking stále práci na plný úvazek, hudbu tvoří se svými lidmi z Blas gangu. V roce 2020 vydá debutové album, chce na něm všechna největší slovenská rapová jména: „Mám strašně moc featů a chci ty rapery na***at všechny i na album, protože si to chci splnit. Budou tam taková jména, co se k nim mnoho raperů ani nedostane,“ dodává.
V tomto rozhovoru si přečteš:
Za co přesně Frayer seděl, co mu našli a proč měl štěstí, že mu něco nenašli
Proč stále chodí do běžné práce a kdy dá výpověď
S kým spolupracuje, proč má svůj vlastní tým a jakou obrovskou věc chystá
V čem je úplně jiný než Loko Loko
Co si myslí o Tekashim a proč neodsuzuje, že spolupracoval s FBI, i když on nikdy v base nikoho neudal
Co udělal Frayer Flexking jako první, když ho pustili
Co Frayer Flexking chystá a jaké bude jeho první album
Jak vnímá kradení na scéně a za jakých podmínek by šel do otevřeného dissu
Jaké sis určil hudební cíle? Proč jsi začal rapovat?
Vyčistit to tu od fejk pussyboys. Chci dělat hlavně dobrou hudbu, dělat dobré klipy a udělat CD. Fyzicky chci mít cédéčko a dát si ho do nějakého magnetofonu, do starého rádia do auta a zapnout si ho. To je pro mě zatím největší hudební cíl. Když jsem byl malý, chtěl jsem vlastní CD. Hlavně chci dělat takovou hudbu, aby každý track byl jiný a aby se to posouvalo. Aby i ostatní rapeři mohli pak po mně, ani ne že opakovat, ale aby vnímali, že je to něco nového. Nechci být obyčejný a něčemu se podobat.
Co znamená pro tebe dělat dobré klipy?
Já dělám hlavně streetové klipy, protože moje hudba je zrcadlo toho, co jsem žil. A protože jsem žil stokársky život a všechno, co se streetového lajfu týká, tak všechny mé klipy momentálně jsou na ulici. Nemám žádný studiové klip, což by byl greenscreen. Nemám žádný klip, který by byl natočený moc umělecky, s fotkami a tak. Všechno je to vsazeno do ulic a měst.
Kdyby měl neomezený rozpočet, jak by vypadal takový klip?
Co bych za***al? Asi bych si dal private jet, tomu ver (smích). Dal bych si tam jak Bilzerian sto k***v. Šampaňské bych jim lil na prsa a peníze bych tam vyhazoval, to bych udělal.
Když přijde rozbité auto, tak ho opravím tak, aby se po cestě doj**alo, abychom mohli dvakrát vydělat (smích).
A co takové umíš opravit? Jsi odborník?
Né, vůbec. Já to dělám rok, ale už s tím chci skončit, protože já každou práci mohu dělat tak rok maximálně, protože mi pak začíná za***ávat na hlavu a začínám se cítit jak ti dělníci kolem mě. A už mi chybí ten free lifestyle. Ale nejsem, ani nechci v tom být odborník, nejdu si to.
Umíš si tedy představit, že necháš práci kvůli hudbě? Nebo, jaký měl být ten impuls, že ji necháš?
Poslyš, já vydělávám dobře. Takže alespoň dvojnásobek, nebo alespoň, pi*i, že jeden a půl krát tolik, kolik mám nyní plat. Nechtěl bych být raper, jak jsou nějací, co se tváří, že mají lóve, přitom je nemají a půjčují si. A fejkují to a žijí z ruky do huby. Proto já chodím do práce, protože hudbu můžu dělat i vedle toho a nikde není psáno, že raper nemůže chodit do práce. V Americe je to normální, Rick Ross byl bachař. Ale ten moment – musel bych vydělávat víc, než vydělávám teď. Ale pokud vše dropne a bude dobře, tak to může přijít opravdu brzy. Zatím to jde docela up.
Zažil jsem si všechno, i po mně stříleli, ale už to jen tak nějak popisuji, protože jsem z toho vyšel a lidem chci dát tu story
Hlavní příjem očekáváš z koncertů?
Jasné bla, hlavně, je třeba si uvědomit, že já nemám žádný projekt a mám 5 singlů na Spotify. Z toho, co jsem měl možnost vidět, na Slovensku jsem asi jediný, kdo nemá projekt a co se týká těch měsíčních listeners, mám tam nejvíce ze všech. Mám tam asi 6 tisíc, ale mám jen 5 tracků. Nechci sice jmenovat, ale jsou tací, kteří projekt mají a mají mnohem méně. Jsou tací, co mají dejme tomu 50–60 tisíc na tracku, ale nemají reálné fanoušky jako já. Prostě gang shit. Cítím, že mám real fans, začíná to být vidět.
Zatím pokračuješ singly.
Chystám banger, který, pokud vše vyjde tak, jak má a jak jsme to naplánovali s tím velkým hostem, tak to bude obrovské. Podle mě je to největší jméno, jaké tady je. I moje babička ví, jaké je to jméno. Teď jsem se jí na to ptal a věděla. Druhá má sice Alzheimera, ta si nepamatuje ani jestli byla na záchodě, ale ta druhá ví. Točili jsme teď v Žilině klip, je to největší klip, jaký se kdy v Žilině točil a pokud ho znovu neudělám já, tak ani nebude.
V klipu jsou čtyřkolky, motorky na sídlišti. Lidé v oknech, jsem na ně křičel, ať netočí storky, schovávali se tam úplně. Když toto bouchne, tak si myslím, že bouchne všechno. Bude i merch, ten už máme připravený.
Ale hlavně, bla, ať to je dobrý track, ať je dobře zmastrovaný a ať vyjde klip. Když se toto všechno zvládne, tak to pak může vystřelit.
Já jsem to slyšel, je to aspirant na nové JBMNT.
Lidi si to hned šli, už vymýšlejí tanečky, volali mi i lidi, kteří točili klip, že to nemůžou dostat z hlavy.
Dobře, když jsi už toto všechno pojmenoval. Dělal jsi i s Damem, Hugem Toxxx, Pil Cm a podobně. Jak je to podle tebe vlastně možné, že jsi dostal takovou příležitost, i když máš jen 5 tracků? Je to nevídané.
Já ti řeknu, haluz. Dame dával storku na Instagramu a jeho přítelkyně, která neposlouchá rap, řekla, že ji baví ten náš track, že si to pustila desetkrát po sobě. To je úspěch jak pizza, chápeš. Dame udělal takový polotaneční beat, šak i na snippetu to už lidi můžou vidět. K té otázce, nevím, já si myslím spíš, že je to tím, že je ze mě cítit, že jsem real a že nejsem k***t. Většina těchto pussyboys raperů je taková, že je z nich cítit, jak jsou moc nasáknutí egem a hrají si, jako by byli jiní lidé. Ať je to i Sajfa, Attila Végh nebo Matovič, musí být z tebe cítit, že jsi furt s těmi lidmi. Z těch mladých raperů je cítit, že se chovají jako polobozi, a to lidé nemají rádi. Ale časem se to ukáže. Ale když je všechno real, že máš real život, že makáš, tak se to ukáže.
Mě už začínají i rapeři dissovat, já se k tomu zatím nevyjadřuji. Řídím se tím, co řekl Smack, že se nemůžeš dissovat s někým, kdo je pod tebou. Ale vždy záleží na tom, zda jsi právě hot a jak tě lidé vnímají.
Možná je to také o tom, že každý můj track a flow je jiný. Mám pár tracků, oni mají alba, ale všechno je to jakoby stejné. Každý se chce někomu podobat. Je to normální, že si od někoho vezmeš flow, jakože se inspiruješ, ale neměl bys znít jako někdo. Hodně z nich si pustíš a dokážeš si je přiřadit k americkému raperovi, a to je podle mě rozdíl. Já hlavně makám od chvíle, kdy jsem byl v base.
Stále píšu tracky, zkouším flowvy a mám vedle sebe svůj gang. Doufám, že se k tomu dostaneme. Pro mě je můj gang alfa a omega. Jsou to fresh lidé, chápeš, mně je 29 a jsem superhot a superfresh, oni jsou mladší, ale pomáháme si a vnímáme to trochu jinak, jak tito gádžové, kteří jsou dost krátkozrací. I vy v Refresheru jste dobře napsali, že lidé si mě dokáží těmi mými hláškami oddělit od ostatních.
Tak pojďme k tomu gangu. Mě zajímá tvůj pohled na toto, ptal jsem se na to i Loka.
Loko je taký samotársky vlk.
Mně to vždycky máma říkala, že mám napsat knihu. Já na to, že udělám album, protože hudba má vždy větší sílu než kniha. Alespoň pro mě. Ale já nečtu knihy, na co bych dělal knihu (smích).
Ty na mě působíš jako takový opak v tomto. Měla by tedy tvá tvorba vznikat, když jste spolu?
Blas gang, to je Shimmi, obrovský talent z Bratislavy, pak je tam Yaya Rebel, díky kterému dělám hudbu, protože on mi všechno ukázal. Je tam producent milly, PG teď dokonce půjde do Timbalandova týmu do Ameriky, takže extrém. Je tam Diego, raper z Prahy a Beno, model pro Burberry. Také je tam Rišo, náš manažer Marek a grafik Gabo.
Nevím sice, jak pracuje Loko, ale až tak bych se s ním nesrovnával, protože on má už asi dva nebo tři projekty, ale on dělá music projektově – trapově. Já jsem už ale z traplife odešel, protože já jsem si tam zažil fakt všechno. Šel jsem si big zločin, more. Zažil jsem si všechno, i po mně stříleli, ale už to jen tak nějak popisuji, protože jsem z toho vyšel a lidem chci dát tu story, protože je dope as f*ck. V tom je to jiné, že si on ten traplife jde stále. Jde tím klasickým americkým stylem EP za EP. Já jsem to začal bouchat singly a chci, aby všechny šlapalo, vsadil jsem to na toto. Chci dělat tracky, které budou lidi bavit a budou se u nich moct hýbat, chlastat a flausit, cokoli.
Teď chci udělat i projekt, nechci ale dělat jen moodová EP, která sice mají smysl, ale až tak moc nepřinesou. Ale toto neříkám na Loka, jen chci říct, že jsme v tomto trochu jiní. Já mám jinou cestu, jak on. Já ho moc cením, že je nejvíc real.
Chápu. Nechtěl jsem vás porovnávat, zajímal mě přístup k hudbě. Někdo vysloveně sedí zavřený doma a nechce nikoho dalšího, pak jsou takoví jako ty, že mají svůj gang.
Co se týče tvoření hudby, já to dělám na milion způsobů, nemám v tom omezení. Umím napsat a udělat texty i tak, že si pustím beat a do toho píšu, nebo i tak, že něco na místě ve studiu zafreestyleujem nebo jsme tam parta, vajbujeme si, namotáme se na něco a uděláme, že někdo vymyslí flow a on si dotvoří text. Je to podle mě neomezený kolotoč. Ale nemyslím takový, že bych musel být sám a soustředit se na bars. Snažím se to dělat tak newschoolově, že jakkoli.
Ty jsi už měl jeden rozhovor, ve kterém jsi mluvil i o tom, jak jsi seděl, nenašel jsem tam ale, co se dělo mezitím, kdy tě pustili a kdy ses dostal k tvorbě.
To je asi dobrá otázka, jak pizza (smích). Začal jsem rapovat hlavně kvůli tomu, že jsem chtěl dát svou story lidem. Mám za sebou takový příběh – mně to vždycky máma říkala, že mám napsat knihu. Já na to, že udělám album, protože hudba má vždy větší sílu než kniha. Alespoň pro mě. Ale já nečtu knihy, na co bych dělal knihu (smích). Vždy jsem cítil hudbu jinak, než všichni kolem mě. Já umím i zpívat, sice nejsem zpěvák, ale myslím si, že umím. Je tu málo raperů, kteří by měli za sebou i takovou story a hodně si tu i vymýšlí nebo jsou i tací, kteří neměli nic zažitého, když začínali rapovat. Já to mám vždycky něčím podložené. Já například nemám ani jeden lovesong, rapeři si mě vyhledávají, aniž bych na to musel tlačit.
A jak ses dostal poprvé k mikrofonu?
Já mám nějaké dema ještě předtím, ale to jsou spíše taková dema, že jsme dělali traplife, že úplně big zločin a objevil jsem se na nějakém bytě, kde byl i majk, tak jsme se tam vystřídali. To ale nikdy nebylo profi, že bychom to šli masterem, tehdy jsem ani nevěděl, že se dá track masterova. Něco jako když se naj**eš a freestyluješ. No a ten moment, Yaya mě k tomu nějak dostal. On šel nahrávat a když už jsem byl v tom kruhu, tak jsem to začal vnímat. Já jsem takový, že se neumím ani nahrát, umím jen dát na majk a jdu pryč. Já nejsem žádný hiphopový ITčkář (smích).
Takže to byla celé víceméně náhoda, že to přišlo takto rychle.
Ještě ti můžu říct krátkou story. Já jsem za poslední půl rok chodil ven, to byla taková otevřená basa, takže po Trenčíně jsem běhal normálně. Jsem tam sbalil jednu čajku, která byla potom ve Farmě, úplná b*tch. A když mě pustili, tak jsem šel za ní do OC Max, ona byla tam, jsme se pořešili (smích). Yaya hned za mnou přišel a šli jsme na koncert. Kámo, já jsem do té doby neslyšel rap, ani nevím, proč mě nenapadlo vyjít ven a pustit si rap. Šli jsme do Bratislavy, kde Radikal křtil Freeride dvojku. Šel jsem do Footshopu a já jsem nevěděl, co jsem měl dělat, já jsem létal. A tím pádem jsem se dostal k těm lidem vlastně hned.
Když už jsi zmínil to vězení. Viděl jsem reportáž o tobě, je skvělá. Zkus v krátkosti, za co jsi seděl.
Mně našli weed, já jsem prodával hlavně gandžu a extázi. Ty jsem měl brutální, lepší asi neměl nikdo. Weed jsem měl takový, že jsem to v Praze neviděl ještě. Měl jsem takový plug, o kterém chlapci mohou snít. Takže našli mi toto, ale největší haluz byla, že mě chytili v momentě, kdy to bylo pro mě nejlepší. Týden předtím jsem měl dvě kila. V jednom českém městě jsem vyprodal všechen weed. Byl jsem někdy největší ryba v Žilinském kraji. Už jsem tehdy i přemýšlel, že s tím možná i seknu, ale nakonec jsem ještě zajel. Vzal jsem to čtvrtkilo. Ono je to ještě tak, že mně ještě dalších 400 nebo 500 éček nenašli, našli jich tam asi jen 100 a to čtvrtkilo. Takže godbless, že našli jen toto.
Chodil jsem do práce za 2,50 eur měsíčně, dával jsem si přiřadit, že budu mýt chodbu. Asi tři měsíce jsem myl chodbu. Ale to jen tak, že jsem to proběhl a ještě jsem to měl podchyceny, že jsem to dělal jen tak na oko. Za to jsem dostal plusové body
A jaký byl ten trest?
Trest byl 2 roky. Nikoho jsem nenasnitchoval a kodex jsem udržel. Já jsem jel na dohodu o vině a trestu, přiznal jsem se, že všechno bylo moje. Když spolupracuji s prokurátorem, on ti může dát třetinu dolů. Ještě soudce ti může dát dolů, ale to bych musel mít hodně lovu. To jsem si řekl, že dva roky dám, celkově jsem odseděl 18 měsíců. Už bych to nechtěl absolvovat znovu.
Ty jsi byl ve vězení i s gangem Sýkorových. Jak se oni ve vězení chovají?
Oni mají takový komplex zk**vený, že si myslí, že jsou něco víc. Jelikož si já jdu San Andreas GTA americký lifestyle, každý den jsem cvičil, rapoval jsem si tam, sice se snažili po mně přečíst texty, ale neměli šanci. Gádžové seděli nad mými lejstry, ale neměli šanci to přečíst. Měl jsem tam respekt, ale i když jsme chodili hrát fotbal, tak jsem je tam cvičil. Já jsem to měl v pohodě, ale šikana tam určitě je. Sýkorovi a tak si tam koňují chlapce, někteří jim tam perou ve kbelíku od Primalexu nebo jim dělají kávu a myjí hajzly. Není to až taková sranda. Oni měli pocit, že jsou pravá ruka Černáka, když se dostanou do těch pozici, že mají pocit, že řídí ty oddíly. Chovají se tam jako zk***ysyni.
Tebe pustili za dobré chování?Jo.
A co to znamená?
Chodil jsem do práce za 2,50 eura měsíčně, dával jsem si přiřadit, že budu mýt chodbu. Asi tři měsíce jsem myl chodbu. Ale to jen tak, že jsem to proběhl a ještě jsem to měl podchycený, že jsem to dělal jen tak na oko. Za to jsem dostal plusové body. A nemusel jsem ani nikoho udávat. Šlo to samo.
Ty jsi měl nějaký problém s psycholožkou, že?
Tam jsem se skoro poj**al. Jsem řekl, že jsem vydělával z drogové trestné činnosti a ona to tam je**a červeným. Přišel jsem z obědu a jsem si to tam tak uvědomil bla, že co jsem řekl. Začal jsem s ní kecat a na konci to červeným vymazala. Je*li mě do té nejlepší jednotkové basy. Haluz je, že jsem se tam setkal se všemi stokáry, o kterých jsem věděl, že sedí v base. Posledního půl roku jsem už ani neměl mříže. Předtím jsem byl u Brna, tam můžeš kdykoliv přeskočit, když chceš. Hráli jsme fotbal a když jsme zakopli míč, jen jsme se podívali, zda se nedívá bachař a přeskočili jsme. Prekopli jsme míč a šipka přes plot zpět. Tam jsme mohli chodit i ven, chodil jsem po Trenčíně a prohlížel jsem pi*ky.
Ještě si zmiňoval to snitchování, jak se tedy díváš na události kolem Tekashiho. I v souvislosti s tím, že si na tom dělá image.
Je to potkaník, no (smích). Image si dělá, ale já ho úplně chápu. Já jsem si o něm myslel, že začne dělat pop, ale on je blázen a king of trolling. Ale já se mu nedivím. Každý si může dělat, co chce. Není nikde psáno, že je to gangster kodex, on reálně gangster nebyl, on je troller. Všichni to teď rozebírají, hlavně fejkeři, kteří si hrají na to, že jsou street, ale nejsou. Mám na to popi*i větu: že kdyby kdokoliv i z nich mohl dostat jen tři roky, nebo 5 nebo 7, ne 40, tak by i vlastní mamku udal. Chápeš? Teď mluví, ale říkají to čávovci, co se ani nevezli v policejním autě, co nebyli na CPZ a nikdy je nebili policajti a neměli právníka. Kdyby dostali trest, mluvili by jinak. Nechápu, na co se ozývají na nějakého gádža, co dělá v Americe taková čísla, co nedělá nikdo. Ať se ozývají, ale podle mě si se*ou do houby. Já to neuznávám, ale vím, že minimálně polovina z nich by zaprodala i vlastní mamku.
A hudebně ho jak vnímáš?
Podle mě je hitmaker jak pizza. Musím uznat, že to umí, ať udal kohokoli. Já se na vše snažím dívat reálně. I v našem gangu jsem takový, že oni si kolikrát chtějí uletět, ale tím, že já jsem clean head a už nehulím, ani nepiju, tak je držím při zemi.
Nepiješ?
Jednou za čas se nad**u, ale to jen kvůli restartu mysli. Někdy si potřebuji resetovat hlavu. Můj kamarád boxer mi to teď říkal, že on už půl roku nehulí, ale jednou za čas musí ze sebe vypustit tu hyenu. Ale dělám to fakt, že úplně málo.
Pojďme ještě zpět k tvé hudbě. Co ty a album?
Teď jsem se vrátil z Brna. Původně jsem chtěl dělat album vedle práce v Brně, ale zjistil jsem, že to nejde. Chtěl bych ho udělat co nejlepší, a proto potřebuji co nejlepší vajbs. Takže se musím dostat z toho dělnického lajfstajlu a tím, že byla karanténa, tak se nedalo chodit ani ven ani tak. Dostal jsem se do takového moodu, do jakého jsem se nechtěl dostat. Když jsem dělal v Praze, tak jsem chodil i do studia a tak. Když jsem se už vrátil do Prahy, už nepůjdu nikam. Přivážu se tady a jdu na tom dělat. Chci to udělat co nejdříve. Mám strašně moc featů a chci je na to album naj**at všechny, protože si to chci splnit. Budou tam taková jména, co se k nim mnoho raperů ani nedostane. Chci, aby to bylo našlapané hlavně na koncertech, nechci to moc dělat tak, že tam budou lovesongy. Jakože třeba jo, ale tohle první album chci, aby bylo rakety jak pizza.
Já jsem si kdysi jel strašně módu, že Gucci a tak. Pak jsem začal flausita všechny hadry jsem prodal, zůstalo mi jich jen pár
Dáváš si i deadline?
Nechci si dávat deadline, ale chci ho udělat co nejdříve?
Ještě letos?
Jasně.
Víš tedy i přibližně, jak bude znít? Budeš i zpívat?
České country to bude (smích). Víš co, zpívat, jistě budu i zpívat. Ale tak jak zpívám já do trapu, tak to tu nedělá asi nikdo. Já jsem je**utý a mám i sluch na to, takže si s tím hraju. Zkoušel jsem to teď na té #Hot16Challenge dát jen tak ven, když mě už nominovali. Dal jsem to jen na IG TV. Je to nejsledovanější #Hot16Challenge na československém Instagram a dalo to hodně lidí na Instagram, i jsou to mnohem větší jména než já. Tam jsem po sobě 4 bary víc streetově zazpíval, takže budu i zpívat. Chci dát na album všechny styly.
Ještě se chci zeptat na Universal Music, jak to s nimi máš?
Zatím jsem to odložil, mělo to být i s distribucí, ale zatím jsem to nechal tak, protože chci vědět, co udělá ten banger, který nyní přijde.
Jak to máš ty s módou, jdeš si ji?
Hlavně chci říct, že já jsem slangsetter, hahaha.
To si už mnozí měli možnost všimnout, rakety jak pizza dnes používá každý. Hej bla.
Já jsem kdysi jel strašně módu, že Gucci a tak. Pak jsem začal flausit a všechny hadry jsem prodal, zůstalo mi jich jen pár. Mám nějaké italské kalhoty ještě ze střední. Začal jsem si jít spíše takový street shit, klasika, Nike, Jordan a takto. Nechci do toho zapojovat designové kousky vůbec. Nelíbí se mi to. Nechtěl bych mít něco designového jen proto, že to je designové. Chápu, že si to lidi jedou, je to normální, ale mám to tak nastavené. Můžu prozradit, že začnu jít i do módy, protože já v ní cítění mám, ale všechno jde postupně. Já jdu všechno tak šokově. Ale když začnu nosit módní věci, tak se všichni dogrcají (smích).
Ty máš na Instagramu nepoměrově méně lidí k tomu, jaké máš už čísla, spolupráce a tak dále. Jasně, že to postupně naroste, jak ale vnímáš problematiku sociálních sítí?
Instagram je důležitý kanál. Já mám více než 4 tisíce followerů, na videích mám 10–20 tisíc. Neviděl jsem ani na jednom účtu něco takového. Kdybych si víc šel módu, tak mi to víc bouchne a zadruhé, kdybych začal dělat tracky pro hoes, to je úplně jiná liga. Já to tam úplně nesměřuju, zatím tímto směrem dávám jen takové odkazy. Už jsem se tomu trochu více pověnoval na tom tracku s Damem. Mně nezáleží na tom, abych měl hned velký Instagram, chci hlavně real fans. Hlavně je vidět, že jsem uj**aný a lidi to baví, je jen otázka času, kdy Instagram vybuchne.
Ještě dvě věci na závěr. Jelikož jsi už součást scény, máš právo se vyjádřit k nedávné kauze kopírování tracků a hudeb. Vytvořily se takové dva názorové tábory, jak to vnímáš ty?
Já jako bývalý čórkař mám na to strašně dobrý názor (smích). Ale nevím, podle mě se zde vždy kradlo, i když si vezmeš staré časy jako Michal David a Modern Talking. I v rádiu to slyším, že tam je*nou track a za deset tracků je stejný, jen v jiném jazyce. Ono to tady bylo vždy, jen se to dostalo do rapu, i když i v tom to bylo. Překládaly se texty z Ameriky, jen se to tak neřešilo, nebylo to tak snadno dohledatelné.
Ať si dělá každý, co chce, ale ať se k tomu ku*va přiznají, když se na to přijde. Oni se nepřiznají, ještě se hádají a tváří se, že to neudělali a že to tak nezní. Shoutout Smart, ten to udělal úplně nejlíp, je ukázkové, jak si z nich dělá pi*u. I když to úplně zní a oni se za to nepostaví, je to směšné a trapné. I Ego to dobře vysvětlil. Mnozí si ještě nevšimli, že v Americe je normální, že když vyjde banger, tak se na to udělá 20 remixů. A nikdo neřeší, že někdo vykradl remix, je to normální věc. Občas si také vezmou ty původní sloky a posunou je, i se vytrollují, ale u nás se ani nepřiznají.
Šel bys do dissu? Za jakých podmínek?
Jedině, že by to byl někdo, kdo má větší hype než já. Že si můžu na něm udělat clout. Nebo že by ten jeho diss byl fakt že top, že bych mu dal shoutout v tom dissu. Čím dál víc lidí mě hejtuje, i že jsem uj**aný, že mám nejlepší vlasy ve hře, ko***in si všímají. Ale je to přesně tak, jak to řekl Smack – vždy by ses měl dissovat s někým, kdo je nad tebou.