Technické problémy způsobily, že nejdou vydávat žádanky na odběry pro zjištění přítomnosti nemoci covid-19.
Správci Chytré karantény informovali na Twitteru o tom, že systém eŽádanek měl na asi půl hodinu další výpadek. Stalo se to i minulý týden, tehdy trval výpadek několik hodin. Odběrová místa by však měla brát lidi nadále bez problémů. Systém na odběrovém místě ověří, za předpokladu, že funguje, zda má příchozí člověk nárok na test, který bude hrazený z jeho zdravotního pojištění. Tedy to, zda jej poslal praktický lékař nebo hygiena, jinak si za test platí sám. Samoplátců se výpadek nedotkl.
Obdobný výpadek se stal v pátek 18. září, informuje ČT24. Situace se tak po pár dnech opakuje. V době výpadku komentoval tehdejší ministr zdravotnictví Adam Vojtěch situaci takto: „Není jisté, jestli jde o chybu, anebo jestli jde o kybernetický útok. Bohužel nemůžeme vyloučit ani tu druhou variantu. Kolegové na tom aktuálně velmi intenzivně pracují, aby ten systém obnovili.“