Japonci ukázali zmodernizovaný Nissan GT-R Nismo v novém provedení Special Edition.
Nissan své GT-R v současné generaci vyrábí nepřetržitě již od roku 2007. Japonský sporťák se slavnými kořeny tak patří mezi generačně nejstarší automobily na trhu. Automobilka se ho však nechystá poslat do důchodu. Právě naopak. Aby GT-R dokázalo držet krok s konkurencí, pravidelně ho zdokonalují.
Nyní v Japonsku ukázali novou variantu GT-R Nismo, jejímž poznávacím znakem je specifický lak Stealth Gray a nové logo značky Nissan. Spolu s modernizací do nabídky začlenili tzv. Special Edition, která disponuje průhledně lakovanou karbonovou kapotou, černými hliníkovými 20" disky s červenou obručí nebo brzdovou soustavou Brembo. Přední kotouče mají 410 milimetrů, zadní 390, což podle automobilky znamená, že jde o největší brzdy, jaké kdy použili na sériovém sportovním autě z Japonska.
GT-R se nadále spoléhá na 3,8litrový šestiválec VR38DETT, jehož výkon v případě verze Nismo je 441 kW / 600 koní. Provedení Special Edition však počítá s důkladnější a stále ručně skládanou V-šestkou s precizněji vyráběnými ojnicemi nebo klikovou hřídelí. I díky tomu má motor se závodním přeplňováním zaručit lepší a ostřejší reakce na plynový pedál či rychlejší nástup turbodmychadel GT3.
Zlepšení po rychlostní stránce zatím Nissan blíže nespecifikuje, stejně tak ještě neznáme ani jeho cenu. Auto ve verzi Nismo i s vyhotovením Special Edition začnou na japonském trhu prodávat již koncem tohoto měsíce.