Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
29. dubna 2021 v 11:51
Čas čtení 1:23
Martin Mičuda

Světové auto roku přichází ve sportovní verzi. Volkswagen ID.4 GTX má dva elektromotory a výkon 299 koní

Světové auto roku přichází ve sportovní verzi. Volkswagen ID.4 GTX má dva elektromotory a výkon 299 koní
Zdroj: Volkswagen
TECH
Uložit Uložené

Po modelech GTI, GTD či GTE se rodina sportovních modelů značky rozrůstá o zcela nové GTX.

S masivním příchodem elektrických modelů značky Volkswagen se začíná rozšiřovat i portfolio sportovních verzí. Pionýrem je ID.4, tedy elektromobil, který získal prestižní titul Světové auto roku 2021, protože právě on přichází ve zcela nové verzi GTX. Ikonické označení GTI se tak po derivátech GTD a GTE rozšiřuje o GTX. Toto označení má dokázat, že elektrická mobilita a špičkový sportovní výkon se vzájemně nevylučují.

ID.4 GTX dostalo dynamičtěji střižené nárazníky, z nichž zmizely nelakované plochy a chromové prvky, vystřídaly je tři vertikálně orientované ledky v rozích. Poznávacím znakem GTX je tedy specifický světelný podpis, hlavní světlomety jsou pro tuto variantu standardně s Matrix-LED technologií.

Původní šedý plast se vytratil i ze spodní hrany dveří, boční chromovou lištu vystřídalo antracitové řešení a střecha je lakovaná v kontrastní černé barvě. Efektní koncové 3D ledky nakonec dostaly sportovnější grafiku, no a celek stojí na 20" discích Ystad, respektive 21" discích Narvik.

Doporučeno
Z nového X6 M Competition nám spadla čelist. 625koňové BMW popírá fyzikální zákony Z nového X6 M Competition nám spadla čelist. 625koňové BMW popírá fyzikální zákony 10. dubna 2021 v 9:30
Volkswagen, ID.4 GTX,
Zdroj: Volkswagen

V interiéru jsou změny jen v detailech, respektive v nových barevných odstínech a materiálech. Podstatnou změnou však prošlo pohonné ústrojí. Verze GTX spoléhá na dva elektromotory, každý na jedné nápravě. Kombinovaný výkon obou jednotek je až 220 kW / 299 koní. Zajímavostí je, že ID.4 GTX je papírově o něco slabší než sourozenecký Enyaq RS (306 koní), maximální výkon 299 koní je přitom k dispozici výhradně na 30 sekund.

Takové ID.4 tedy dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy, více však napoví údaj 3,2 sekundy v případě akcelerace z 0 na 60 km/h. Maximální rychlost je omezena na 180 km/h. V drtivé většině situací se přitom o pohon stará primárně zadní elektromotor, předek se tedy připojuje pouze v případě potřeby. Zdrojem energie jsou největší dostupné akumulátory pro ID.4, tedy s využitelnou kapacitou 77 kWh, což má podle metodiky WLTP znamenat dojezd 480 km.


Pokud jde o nabíjení, zde se GTX neliší od konvenční verze. Palubní nabíječka umožňuje AC nabíjení s výkonem 11 kW, zatímco DC nabíjení s výkonem až 125 kW. Novinkou však je možnost za příplatek snížit podvozek o 15 milimetrů nebo sáhnout po elektronické uzávěrce předního diferenciálu XDS. Věcí volitelné výbavy jsou i adaptivní tlumiče. První kusy se k zákazníkům dostanou v létě. Základní cena ID.4 GTX byla na německém trhu stanovena na částku od zhruba 50 tisíc eur.

Volkswagen, ID.4 GTX,Volkswagen, ID.4 GTX,Volkswagen, ID.4 GTX,Volkswagen, ID.4 GTX,
Zobrazit galerii
(7)
Domů
Sdílet
Diskuse