Online konfigurátor ti nedovolí napsat ani frázi Black Lives Matter.
Na americké stránce Coca-Coly nedávno přibyl konfigurátor, pomocí nějž si může zákazník navrhnout láhev nápoje s vlastním designem za atraktivních 6 dolarů (zhruba 130 korun). Řada potenciálních objednavatelů lahví na míru si ale na stránce všimla nepříjemného faktu.
Podle příspěvků na Twitteru považuje konfigurátor Coca-Coly za nepřijatelná i slova, která žádným způsobem ofenzivní nejsou. Naopak, slova, která podle zdravého rozumu ofenzivní jsou, se na láhev dají bez problémů napsat.
Jedním ze slov, které e-shop blokuje, je anglické slovo Palestine – zřejmě tak naráží na nepokoje v Palestině a Izraeli, které v posledních měsících otřásly celým světem. Absurdní je, že slovo Israel se na láhev napsat dá.
Dalším výrazem, který by si na lahvích zasloužil své místo, je Black Lives Matter – ani ten se však přes „cenzuru“ konfigurátoru nedostane. Bez problémů se ale obejde slovo Nazis.
Konfigurátor nepřijme ani výrazy lesbian a trans, se slovem gay však problém nemá. V konfigurátoru se navíc dá zvolit několik designů etikety, mezi nimiž je kromě mnoha i duhová.
V případě nevhodného výrazu informuje konfigurátor svého zákazníka pod textovým polem pro vložení vlastního textu. Podle chybové hlášky jsou výše zmíněná slova „potenciálně ofenzivní, obchodními známkami nebo jmény celebrit“.
Své zákazníky ale vyzývá, aby v případě nesouhlasu s chybovou hláškou kontaktovali jejich tým na pomoc zákazníkům a chybu nahlásili.