Internet baví předělané logo pořadu Sama doma, které lze číst jako Sado mama. Česká televize jeho podobu vrátila na původní a omluvila se aktérkám pořadu. Doménu sadomama.cz přitom měla již delší dobu zaregistrovanou.
Na internetu vzbudilo rozruch logo pořadu České televize Sama doma. Díky grafikům se název pořadu dal číst jako „Sado mama“. Česká televize na základě kolujících vtipů vrátila původní logo zpět. Doménu sadomama.cz má ale podle databáze nic.cz zaregistrovanou již od první poloviny listopadu.
Poté, co se na internetu objevovaly různé vtipné reakce a narážky na podobnost možného přečtení „Sado mama“ s praktikami BDSM, se Česká televize vrátila k původnímu logu. „Dramaturgická změna názvu pořadu ke spuštění nového iVysílání nebyla úplně cílem. Omlouváme se týmu pořadu za toto kreativní nedopatření,“ napsal na Twitter výkonný ředitel České televize pro nová média Martin Doležel.
„Tohle překlopení loga se prostě grafikům při tvorbě nového iVysílání úplně nepovedlo. Změnu názvu ani dramaturgie Sama doma ale neplánujeme. Staré logo je zpátky. A Sado mama už je zase Sama doma,“ vyjádřila se ČT na svém Twitterovém účtu.
Zaregistrovaná doména
Ale přes to, že Česká televize komunikuje předělání loga oblíbeného pořadu jako nedopatření. Ještě před tím, než vznikly první diskuse, si zaregistrovala doménu Sadomama.cz, na což upozornil bývalý ředitel výzkumné agentury Kantar.
„Ja bych dal marketingovému oddělení vánoční odměnu. Připomnělo, rozšířilo znalost značky a pobavilo půl CZ internetu. Za mě skvělý!“ napsal na Twitter Michal Bláha z platformy hlídač státu.
Dvakrát jsme vstoupili do stejné řeky. Dvouznačné logo vzniklo při finalizaci designu nového iVysílání v půlce listopadu, jeho „možnosti“ byly odhaleny a z opatrnosti jsme tehdy registrovali i doménu. A přestože bylo nahrazeno logem standardním, souhrou chyb se opět dostalo na frontend. Kdyby to byl virál a záměr, byli bychom raději...