Jednotlivé stáje přišly s řešením, jak co nejefektivněji zredukovat váhu monopostu. Začaly odstraňovat nadbytečný lak.
Všechny týmy v rámci F1 až na Alfu Romeo mají příliš těžké stroje, píše Automotorsport. Váhový limit je stanoven na 798 kilogramů. I to je však pro mnohé málo. Přímou souvislost to má i s nově zavedeným rozpočtovým stropem. Inženýři tak nemohou utrácet peníze na různá vylepšení.
Jednotlivé stáje přišly s řešením, jak co nejefektivněji zredukovat váhu monopostu, a sice odstraněním nadbytečného laku. Díky tomu mohou ušetřit až 6 kilo. Podle německého deníku Auto Motor und Sport odstartovaly během úvodní Velké ceny v Bahrajnu všechny týmy kromě Alfy Romeo s nadváhou.
Mercedes i Red Bull měly být až 15 kilo nad limitem, zatímco Ferrari 10, Haas a McLaren přibližně 5 kilo. „Odlehčit monopost, to není záležitost jednoho dne. Je třeba k tomu přistupovat postupně. Dostat se pod limit chvíli potrvá,“ konstatoval poradce Red Bullu Helmut Marko.
Například McLaren odstranil oranžovou barvu z airboxu, kterou měl původně při prezentaci. Alfa Romeo, Aston Martin či Ferrari mají zase černá zadní křídla. Sponzorské polepy jsou zasazeny přímo na karbonové struktuře. Něco podobného udělal i Mercedes.
Úvodní závod této sezóny vyhrál Charles Leclerc z Ferrari. Velkou cenu Saúdské Arábie vyhrál Max Verstappen, ale Leclerc skončil druhý. I proto je stále v průběžném pořadí první. Další Velká cena, tentokrát Austrálie, je na programu 10. dubna.