Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
6. dubna 2022 v 19:35
Čas čtení 0:50
Ivan Koribanič

Monoposty v F1 jsou příliš těžké. Týmy přestaly lakovat některé části, díky čemuž ušetří až 6 kilo z celkové váhy

Monoposty v F1 jsou příliš těžké. Týmy přestaly lakovat některé části, díky čemuž ušetří až 6 kilo z celkové váhy
Zdroj: TASR/AP
SPORT FORMULE 1
Uložit Uložené

Jednotlivé stáje přišly s řešením, jak co nejefektivněji zredukovat váhu monopostu. Začaly odstraňovat nadbytečný lak.

Všechny týmy v rámci F1 až na Alfu Romeo mají příliš těžké stroje, píše Automotorsport. Váhový limit je stanoven na 798 kilogramů. I to je však pro mnohé málo. Přímou souvislost to má i s nově zavedeným rozpočtovým stropem. Inženýři tak nemohou utrácet peníze na různá vylepšení.

Jednotlivé stáje přišly s řešením, jak co nejefektivněji zredukovat váhu monopostu, a sice odstraněním nadbytečného laku. Díky tomu mohou ušetřit až 6 kilo. Podle německého deníku Auto Motor und Sport odstartovaly během úvodní Velké ceny v Bahrajnu všechny týmy kromě Alfy Romeo s nadváhou.

Doporučeno
Po hrozivé nehodě ve formuli odmítl amputaci. Nyní se opět dokázal postavit na nohy Po hrozivé nehodě ve formuli odmítl amputaci. Nyní se opět dokázal postavit na nohy 26. října 2019 v 21:44

Mercedes i Red Bull měly být až 15 kilo nad limitem, zatímco Ferrari 10, Haas a McLaren přibližně 5 kilo. „Odlehčit monopost, to není záležitost jednoho dne. Je třeba k tomu přistupovat postupně. Dostat se pod limit chvíli potrvá,“ konstatoval poradce Red Bullu Helmut Marko.


Například McLaren odstranil oranžovou barvu z airboxu, kterou měl původně při prezentaci. Alfa Romeo, Aston Martin či Ferrari mají zase černá zadní křídla. Sponzorské polepy jsou zasazeny přímo na karbonové struktuře. Něco podobného udělal i Mercedes.

Úvodní závod této sezóny vyhrál Charles Leclerc z Ferrari. Velkou cenu Saúdské Arábie vyhrál Max Verstappen, ale Leclerc skončil druhý. I proto je stále v průběžném pořadí první. Další Velká cena, tentokrát Austrálie, je na programu 10. dubna.

Domů
Sdílet
Diskuse