Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Čtvrtek 30. 6. 2022 svátek má Šárka

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Sport - Zahraničí

Monoposty v F1 jsou příliš těžké. Týmy přestaly lakovat některé části, díky čemuž ušetří až 6 kilo z celkové váhy

Jednotlivé stáje přišly s řešením, jak co nejefektivněji zredukovat váhu monopostu. Začaly odstraňovat nadbytečný lak.

Ivan Koribanič
6. duben 2022, 19:35 Čas čtení: 0:50
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Monoposty v F1 jsou příliš těžké. Týmy přestaly lakovat některé části, díky čemuž ušetří až 6 kilo z celkové váhy
Zdroj: TASR/AP
Odebírat newsletter REFRESHERu
10 nejlepších článků Refresheru, jednou za týden. Pokud tě emaily přestanou bavit, tak je kdykoli zrušíš. Zadáním emailu souhlasíš s podmínkami portálu.
Sport - Zahraničí
1
Ivan Koribanič
6. duben 2022, 19:35
Čas čtení: 0:50

Monoposty v F1 jsou příliš těžké. Týmy přestaly lakovat některé části, díky čemuž ušetří až 6 kilo z celkové váhy

Jednotlivé stáje přišly s řešením, jak co nejefektivněji zredukovat váhu monopostu. Začaly odstraňovat nadbytečný lak.

Ivan Koribanič
6. duben 2022, 19:35
Čas čtení: 0:50
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Monoposty v F1 jsou příliš těžké. Týmy přestaly lakovat některé části, díky čemuž ušetří až 6 kilo z celkové váhy
Zdroj: TASR/AP

Všechny týmy v rámci F1 až na Alfu Romeo mají příliš těžké stroje, píše Automotorsport. Váhový limit je stanoven na 798 kilogramů. I to je však pro mnohé málo. Přímou souvislost to má i s nově zavedeným rozpočtovým stropem. Inženýři tak nemohou utrácet peníze na různá vylepšení.

 

Jednotlivé stáje přišly s řešením, jak co nejefektivněji zredukovat váhu monopostu, a sice odstraněním nadbytečného laku. Díky tomu mohou ušetřit až 6 kilo. Podle německého deníku Auto Motor und Sport odstartovaly během úvodní Velké ceny v Bahrajnu všechny týmy kromě Alfy Romeo s nadváhou.

Mercedes i Red Bull měly být až 15 kilo nad limitem, zatímco Ferrari 10, Haas a McLaren přibližně 5 kilo. „Odlehčit monopost, to není záležitost jednoho dne. Je třeba k tomu přistupovat postupně. Dostat se pod limit chvíli potrvá,“ konstatoval poradce Red Bullu Helmut Marko.


Například McLaren odstranil oranžovou barvu z airboxu, kterou měl původně při prezentaci. Alfa Romeo, Aston Martin či Ferrari mají zase černá zadní křídla. Sponzorské polepy jsou zasazeny přímo na karbonové struktuře. Něco podobného udělal i Mercedes.

 

Úvodní závod této sezóny vyhrál Charles Leclerc z Ferrari. Velkou cenu Saúdské Arábie vyhrál Max Verstappen, ale Leclerc skončil druhý. I proto je stále v průběžném pořadí první. Další Velká cena, tentokrát Austrálie, je na programu 10. dubna.

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: auto-motor-und-sport.deNáhledový obrázek: AMS
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu sport
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Zavřít