Vyplývá to z údajů Cermatu.
Neúspěšnost u didaktických testů stoupla letos meziročně z 11,2 procenta na 13,7 procenta. Neúspěšnost se zvýšila u testů z českého jazyka a literatury a mírně u angličtiny, lepší výsledky naopak měli maturující z matematiky. Čísla vyplývají z tiskové zprávy Cermatu.
Lepší výsledky než před covidem
Celkem se ke společné části maturitní zkoušky přihlásilo 73,7 tis. maturantů, většina z nich (95 %) šla ke zkoušce poprvé. Z prvomaturantů neuspělo celkem 13,7 %. Oproti předchozímu roku je tak počet neúspěšných maturantů vyšší, loni neuspělo 11,2 %. Pokles naopak nastal oproti roku 2019, kdy neúspěch zaznamenalo více než čtrnáct procent lidí.
Meziročně stoupla neúspěšnost hned u čtyř předmětů ze sedmi. Největší skok nastal u českého jazyka a literatury. Zatímco v roce 2021 didaktický test nezvládlo 4,7 % maturujících, letos jich bylo dvakrát víc. Malý nárůst neúspěšných maturantů je patrný i u anglického jazyka. Naopak se více dařilo těm, kteří si letos vybrali test z matematiky.
Čistá neúspěšnost prvomaturantů u povinné zkoušky
Předmět | Neúspěšnost v roce 2021 (v %) | Neúspěšnost v roce 2022 (v %) |
Český jazyk a literatura | 4,7 % | 9,4 % |
Matematika | 16,6 % | 10,1 % |
Anglický jazyk | 6,3 % | 6,4 % |
Německý jazyk | 19,7 % | 16,6 % |
Ruský jazyk | 9,2 % | 10,1 % |
Španělský jazyk | 2,4 % | 0,7 % |
Francouzský jazyk | 0,0 % | 4,3 % |