Netflix mění svou politiku a spouští reklamní předplatné.
Netflix spouští novou formu předplatného. Filmoví a seriáloví fanoušci se na jeho obsah budou moci dívat s reklamami v rámci programu Basic with Ads. Nový program se prozatím týká jen několika zemí, mezi něž Česká republika nepatří. Stávající uživatele streamovací platformy nový tarif neovlivní.
Za 6,99 dolaru (175 korun) měsíčně se budou moci lidé ve Spojených státech dívat na filmy a seriály na Netflixu. Nejlevnější předplatné bez reklam stojí o tři dolary (75 korun) více. Vedle programů Basic, Standard a Premium mohou uživatelé ušetřit a smířit se s reklamním obsahem. Ten by měl v každé hodině představovat čtyři až pět minut. Reklamy se budou promítat v 15- až 30sekundových spotech před a během obsahu. Zásadní nevýhodou balíčku je, že výběr televizních pořadů a filmů dostupných v plánu podporovaném reklamou je omezený, rozlišení je omezeno na 720p a nemůžeš si stáhnout obsah ke sledování později.
V České republice zatím není možnost si balíček pořídit. Server Letem světem Applem navíc upozorňuje, že ani při použití VPN by se pořízení reklamou zatíženého balíčku nemuselo vyplatit. Ve srovnání s cenou programu Basic v korunách totiž úspora představuje přibližně 26 korun. Kolik to dělá olympijských bazénů, sice netušíme, ale nabízí se otázka, zda pro 312 korun ročně podstupovat reklamní mučení.
Přestože tyto kroky běžné uživatele neovlivní, jedná se o velmi zásadní milník v historii společnosti. Server CNN upozorňuje na to, že Netflix fungoval bez reklam od roku 1997 a ještě v roce 2019 společnost prohlašovala, že reklamy jsou mimo její filozofii. Vytvoření nového programu by mělo pomoci společnosti plnit krátkodobé cíle. To alespoň Netflix tvrdí.