Sportovně laděné SUV z Mnichova se podrobilo prvním radikálním změnám.
BMW řady X5 v nejnovější generaci jen poměrně nedávno poznalo svoji nejvýkonnější verzi, již tradičně v názvu doplněnou o výmluvné písmeno M a jen krátce na to jsme svědky jedné z prvních aftermarketových úprav. Pro Manhart Racing očividně 575 koní v nové X5 M nestačí, a tak se hlásí o slovo s opravdu rychlou úpravou, která slibuje podstatně agresivnější jízdní vlastnosti a decentně vylepšený look. Designové změny jsou spíše v rovině pozměněných detailů, nakolik původní M bodykit byl doplněn pouze o pár karbonových doplňků - karbonová kapota, kryty zpětných zrcátek, splitter a difuzor, dále černé detaily a až 23'' disky. Gró modifikací však spočívá v zásahu do motorového prostoru.
Tam trůní 4,4litrový osmiválec, který dostal především větší turbodmychadla, navíc významnou roli sehrálo i samotné přeprogramování řídící jednotky. Následně došlo ke kompletní výměně výfukového potrubí, což ve výsledku představuje 175koňový doping. Původní výkon 575 koní se tak vyšplhal až na hodnotu přes 552 kW / 750 koní, přičemž k masivnímu nárůstu došlo i v případě točivého momentu, který poskočil ze 750 na rovných 1000 N.m. V Manhart Racing dosud nepodali přesné číselné stanovisko ohledně hodnot akcelerace a maximální rychlosti, dá se však předpokládat, že tato bestie zvládne stovku hravě pod 4 sekundy a její maximální rychlost bez omezovače by neměla mít problém přesáhnout magických 300 km/h. Chytřejší budeme až časem.
Pokud tě zajímají nejaktuálnější informace ze světa na čtyřech kolech, určitě sleduj naši novou stránku!