Brabus a jejich nekompromisně upravené medvídě se opět hlásí o slovo.
Začátkem roku nám po krátké odmlce německý úpravce se zdvojeným Béčkem ve znaku opět ukázal něco nového. U příležitosti tehdy blížícího se švýcarského autosalonu, Brabus představil důkladně upravený Mercedes-Benz třídy S Coupé, který se kromě známých brabusáckých štítků a úprav pyšnil i faktem, že jde o nejvýkonnější a zároveň nejrychleji čtyřmístné kupé s pohonem všech kol na světě. Tedy, alespoň takto promoval úpravce svůj nejnovější počin, který nese název Brabus 850 6.0 Biturbo Coupé. Není žádným tajemstvím, že tato brutální a stylová záležitost zároveň, vychází konkrétně ze špičkové verze S 63 AMG Coupé. Krátce po samotném autosalonu jsme poznali tuto hračku v jiném barevném provedení a nejnovější Brabus vypouští další designovou konfiguraci, kterou bych rád přiblížil, jelikož jde snad o nejvydařenější exemplář.
Nejnovější specifikace počítá s lesklým šedým lakem, kterému výrazně kontrastují černé karbonové nástavce, doplňky a detaily. Přední splitter, boční prahy, zadní difúzor, zadní decentní odrazovou hranu a zbývající detaily optického aero paketu tak jen tak lehce nepřehlédnete. Stejně na tom je i přední černá maska s červeným Béčkem, tmavé kryty zpětných zrcátek a v neposlední řadě 22palcové, opět černé, disky Brabus Monoblock F s decentním červeným lemovaním. Nadšení neutichá ani při pohledu do interiéru, kde tentokrát dominuje červená prošívaná kůže. Tu doplňují dekory z pravých uhlíkových vláken, které najdeme ať už ve dveřích nebo na velkolepé palubní desce s dvojicí obrovských displejů.

V závěru bych určitě zmínil to nejdůležitější, i když to, co trůní pod kapotou, již známe. Původních 430 kW / 585 koní a 900 Nm vydolovaných z 5,5litrové V8čky bi-turbo se změnilo k nepoznání, neboť tento Brabus se může pyšnit výkonem 625 kW / 850 koní. Ani pověstný točivý moment překvapeni, v tomto případě je tedy na scéně známých 1450 Nm! Samozřejmě, takový progres nezvládne jen přeprogramována řídící jednotka, a tak kromě dvojice nových firemních turbo-dmychadel počítáme i se značně upravenou V8čkou, která byla provrtaná na 5,9 litru. Následně došlo ke kompletní výměně výfukového potrubí a softwarovým zásahům, výsledkem jsou opravdu dechberoucí čísla. Z nuly na stovku nejnovější počin nesoucí rukopis Brabus akceleruje jen za přibližně 3,5 sekundy, na dvoustovce se ocitne za 9,4 sekundy a ručička sa na plně digitálním tachometru zastaví až na hranici 350 km/h.
Abyste neřekli, že od prvního představení této specialitky jste se nic nového nedozvěděli, máme tu ceník, který se mezitím dostal do oběhu. Výše zmíněnéúpravy si Brabus cení na 70 tisíc €, plus za samotnou montáž si řeknou technici dalších 5 tisíc €. Pokud k tomu tedy připočteme cenu S 63ky jako takové, čili přibližně 171 tisíc € (podotýkám "základ"), dostáváme se na zajímavé cenové relace. Pěknou tečkou za tímto vším je však až počin pod názvem Brabus 900, tedy kompletní balík, který doprovází S 65kové verze. Pokud bychom do obdobného looku zabalili i dvanáctiválcovou verzi, do vínku byste dostali až 662 kW / 900 koní a neuvěřitelných 1 500 Nm.










