Renomovaný tuner poutá pozornost dalším extrémním počinem.
Jak jste už asi postřehli, brutální Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 je již minulostí, tedy, nejenže by zcela zmizel z cest, automobilka však ukončila jeho omezenou výrobu (100 ks), čímž této raritě zajistila ještě větší exkluzivitu. Ostatně, ta byla i prvotním záměrem kompetentních, a tak se cíle naplnily a nedávno jsme poznali adekvátní náhradu, sice o něco menší, ale neméně zajímavé G 500 4x42, které by se mělo dříve či později dostat na trh. Tím ale na trojnápravové monstrum nezapomínáme, právě naopak, svým temperamentem bude poutat pozornost a fascinovat ještě pěkně dlouho. A to ať už na našich silnicích (bílá a černá 6x6-ka) nebo ve světě, kde dokonce běhá i několik upravených kousků. Na mysli mám jednoznačně zejména ty Brabusové verze, nejnověji se k nim přidává i odvěký rival, další tuningový mág jménem Mansory, který do svého kabátu převlékl jeden z exemplářů.
Opět můžeme hovořit o velkolepých změnách, ať už těch designových nebo těch pod kapotou. Jak víme už odjakživa, úpravy s rukopisem tohoto úpravce jsou úzce spjaty s použitím karbonu. Proto celý exteriér zdobí právě tento materiál, který byl použit prakticky u všech detailů, včetně nových předních a zadních nárazníků a prahů, které jsou dobře známé i pro "konvenční" G-čka od Mansory. Blatníky však dodatečně vytažené už nebyly, jelikož 6x6ka již sama o sobě nepatří k těm nejužším autům na trhu, spíše naopak, a nakolik se s rozchodem kol a náprav nic nedělalo, dodatečné úpravy v tomto smyslu nebyly potřebné. Předek tradičně zdobí přídavné moderní LED-diody, nová maska a vlastní bi-xenonové světlomety s dalšími horizontálními LEDkami od Mansory, které úpravce sám vyvinul. Po bocích eviduje pár dodatečných detailů jako i hranaté koncovky výfuků, které vystřídaly ty oválné. Exteriérové změny zakončuje nový zadní nárazník, jednobarevný kryt koncových světel či upravený střešní "štít" se čtveřicí přídavných světlometů. A pokud byste i přesto tento kolos přehlédli, tuneři ho ošatili do výrazné žluté barvy.
Velkolepost nepostrádá ani motorový prostor, kde chraptí stará známá 5,5litrová V8čka, která dostala upravené ventily, přeprogramován software, nové výfukové potrubí a mnoho dalších upravených částí. Výsledek hovoří jasnou řečí, z původně 544 koňového Gčka se vyklubalo ještě větší monstrum se silou až 840 koní a točivým momentem rovných 1000 N.m. Rychlostní parametry nebyly zveřejněny, pokud však uvažujeme, že obdobný, ale o něco slabší, 6ti kolový a 700 koňový Brabus dá stovku za 7,3 sekundy, a to i navzdory váze přes 4 tuny, toto Mansory by to mohlo klidně zvládnout i pod 7 sekund. Maximální rychlost bude však určitě opět, z pochopitelných důvodů, elektronicky omezena na 160 km/h. Cenové relace také nejsou známy, dá se však očekávat, že méně než 600 tisíc € to nebude. Pravdou však je, že exemplář, na který se díváte, už svého majitele má, a nikde není napsáno, že zůstane i jediným.