Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
10. června 2015 20:25
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Vlajková loď BMW konečně odhalena i oficiálně. Nová řada 7 je lehčí, luxusnější a přecpaná vychytávkami

TECH
Uložit Uložené

Po několika únicích fotografií a informací je nová sedmička realitou už i oficiálně.

BMW to s utajením nejnovější generace řady 7 opravdu podcenilo, protože již v úvodu tohoto roku chtě nechtě na povrch vypluly uniklé fotografie, které odhalily v podstatě vše podstatné. Mnichované se k celému incidentu dosud nijak speciálně nevyjádřili, zcela nová sedmička však na letošním autosalonu v Ženevě nakonec absentovala, což možná souvisí s oním únikem. Krátce na to samotné BMW do světa vypustilo sadu svých vlastních záběrů, na nichž však byla novinka důkladně zahalena tradičním maskováním, a proto opodstatněním celého tohoto kroku bylo “jen“ předčasné přiblížení techniky. Jak jsme vás ale minulý týden informovali, nová řada 7 s kódovým označením G11 už nechce být tajemstvím a k oficiální a tolik očekávané premiéře mnichovské vlajkové lodi došlo podle plánů právě dnes, tedy avizovaného 10. června během “galavečera“, který jsme mohli sledovat i online. Pravdou však je, že ještě krátce před tím leakli další fotky, tentokrát z rakouské oficiální stránky značky, kde se na moment nová limuzína objevila v online konfigurátoru, a to dokonce i s cenami.

Interní nedostatky nechme však stranou, důležité je, že šestá generace je již oficiálně realitou, a tak si pojďme shrnout, čím chce oslovit zákazníky a překonat konkurenci. Začněme zevnějškem, který je zcela nový a zároveň skoro úplně stejný. Může za to fakt, že i když se díváte na vozidlo, které bylo vyvíjeno prakticky od základů jako nové, ponechává si své předešlé charakteristické tvary, což se stává v posledních letech doménou nových generací či faceliftů vozidel s vrtulkou ve znaku. Největší změny ale pochopitelně evidujeme vpředu a vzadu. Čelní partie dostaly masivní ledvinky s úplně novou, propracovanou strukturou, na které se již po vzoru současného designového jazyka značky napojují přední, po novém podstatně užší a do stran protažené světlomety. Navíc, jak bylo již několikrát zmíněno, v rámci příplatkové výbavy bude možné sáhnout i po laserové technologii. Jak jste si již asi všimli, pověstné “angel eyes“ opět decentně změnily svůj tvar, čímž Bavoři pomalu upouštějí od zdvojených prstenců. Propracovaný nárazník doplněný o ledkový pás hraje v závislosti na paketu (kromě elegantní linie poznáváme i familiárně známý M packet) na elegantní nebo sportovní notu.

Vlajková loď BMW konečně odhalena i oficiálně. Nová řada 7 je lehčí, luxusnější a přecpaná vychytávkami
Vlajková loď BMW konečně odhalena i oficiálně. Nová řada 7 je lehčí, luxusnější a přecpaná vychytávkami
Vlajková loď BMW konečně odhalena i oficiálně. Nová řada 7 je lehčí, luxusnější a přecpaná vychytávkami
Vlajková loď BMW konečně odhalena i oficiálně. Nová řada 7 je lehčí, luxusnější a přecpaná vychytávkami

Boční silueta zůstává převážně zachována, poznávacím znakem je především charakteristický tvar mohutného C-sloupku. Nové řešení představuje spodní chromová lišta, která navazuje na ty z nárazníků, přičemž za předním kolem nabírá na rozměrech a plynule vystupuje směrem vzhůru. Vzadu najdeme horizontální, plně ledková světla, jejichž tvar spíše představuje malou evoluci než revoluci. I zadní křivky počítají s četnými ozdobnými chromovými lištami, které opticky vozidlo jednak rozšiřují, zároveň mu dodávají hodnotnější punc. Exteriér jako takový tak ve výsledku působí sice velmi podobně, novinka je ale o poznání modernější a stylovější, za čímž mohou stát i v nedávné minulosti odprezentované vize Gran Lusso Coupe a Vision Future Luxury, z nichž pochází několik převzatých detailů. BMW se však stále drží své filozofie, a tak novou řadu 7 i tentokrát můžeme označit za spíše agresivní než elegantně střiženou limuzínu. Nová řada 7 je prvním vozem v modelovém portfoliu BMW Group, který používá průmyslově vyráběné uhlíková vlákna v kombinaci s maximálně pevnou ocelí a hliníkem v konstrukci karoserie. Karbon je použit pro střešní rámy, B a C-sloupky, prahy či středový tunel. Ve výsledku, i zejména tomuto materiálu mezigeneračně, v závislosti na verzi, došlo k úbytku hmotnosti až o 130 kilogramů.

Ani interiér na první pohled příliš neohromí a nepřekvapí ničím přelomovým. Za vším stojí tradiční jednoduchost, která však předznamenává perfektní ergonomii a v neposlední řadě perfektní kvalitu zpracování. První, čeho si určitě všimnete je převládající stříbrná barva, pod což se podepsalo početnější využití hliníku. Ten se nejvíce soustřeďuje v okolí nového digitálního přístrojového panelu s pěknou grafikou, kde po novém najdeme dotykové ovládání klimatizace. Digitální jsou i budíky před řidičem, které v závislosti na zvoleném režimu a aktivované funkci značně mění barvu či styl zobrazení (obdobný displej měla i naše testována X5ka). Kůží potažený volant prošel výraznější estetickou změnou, k čemuž dopomohl i v tomto případě opět hliník. BMW tak zareagovalo na kritiku, která napadala strohost a levně působící “neM-kové“ volanty ve starších modelech (dvouramenná chuťovka z Ska to ovšem i tak není). Decentně obměněného tvaru se dočkal i volič převodovky a několik zbývajících interiérových detailů včetně nových obkladů a ozdobného čalounění.


Samozřejmě, po vzoru všech nových bavoráků se ve středu palubní desky vztyčuje rozměrný displej multimediálního systému. Jednou z největších novinek je nový 3D senzor, který rozpoznává gesta uvnitř vozidla a spolupracuje právě se středovým displejem. Senzor skenuje oblast mezi volantem, voličem převodovky a palubní deskou, kde hledá předdefinované pohyby rukou. Tímto způsobem můžete nastavit hlasitost, ovládat celý infotainment zda přijmout nebo odmítnout hovor.

Vlajková loď BMW konečně odhalena i oficiálně. Nová řada 7 je lehčí, luxusnější a přecpaná vychytávkami

Vlajková loď BMW konečně odhalena i oficiálně. Nová řada 7 je lehčí, luxusnější a přecpaná vychytávkami

Vlajková loď BMW konečně odhalena i oficiálně. Nová řada 7 je lehčí, luxusnější a přecpaná vychytávkami

Vlajková loď BMW konečně odhalena i oficiálně. Nová řada 7 je lehčí, luxusnější a přecpaná vychytávkami

Vlajková loď BMW konečně odhalena i oficiálně. Nová řada 7 je lehčí, luxusnější a přecpaná vychytávkami

Z technologických vychytávek vzpomenu dvounápravové vzduchové odpružení s automatickou regulací vyrovnávání (bude standardem), systém Driving Assistant doplněný o prevenci kolize a varování o okolním provozu/chodcích, Driving Assistant Plus, který bude disponovat asistovaným řízením a ovládáním směru či systém Lane Departure Warning jako aktivní ochranu proti boční kolizi. Nově vyvinutý je i osmistupňový automat Steptronic, řadový šestiválcový benzínový motor či technologie BMW TwinPower Turbo zaručující větší efektivitu a výkonnost. Třešničkou na dortu je navíc fakt, že novou řadu 7 je možné zaparkovat v extrémně stísněných prostorech s využitím nového klíče BMW Display Key na dálku. S ním můžete auto na dálku držením tlačítka na klíči poslat na volné parkovací místo, aniž by jste v něm fyzicky seděli.

Pod kapotou najdeme plejádu odlišných, a to už či benzinových nebo dieselových agregátů. Základem se později stane jen 2litrový čtyřválec ve verzi 730i, na tuto utopii si však ještě budeme muset chvíli počkat. Na nyní je pilotním benzíňakem třílitrový šestiválec v 740i s výkonem 243 kW / 330 koní a 450 N.m. Dále bude následovat 4,4litrový osmiválec v 750i s výkonem okolo 330 kW / 450 koní a 650 N.m. Vrcholem bude samozřejmě 760i, tedy 6,6litrový dvanáctiválec počítající s výkonem pravděpodobně 441 kW / 600 koní. Dieselové verze začínají při řadovém šestiválci v provedení 730d se silou 265 koní a 620 N.m. Dále budou odstupem času následovat i modely 740d a 750d. Úplnou novinkou budou dvě hybridní vyhotovení - 730e a 740e, tedy čtyřválec ve spojení s elektromotorem. První z nich, 740e, poznáváme již nyní, kdy elektromotoru 740e pomáhá 2litrový čtyřválec se silou 258 koní, čímž ve výsledku celá soustava nabízí výkon 240 kW / 326 koní při kombinované spotřebě 2,1 l/100 km. Na čistě elektrický pohon projede 40 km při rychlosti do 120 km/h.

Jak víme, největší spekulace stále přetrvávají nad ostrou M7čkou, nyní se však kompetentní stále přiklánějí k jejímu opětovnému zamítnutí, neboť podle jejich slov k tomu slouží dvorní Alpina s modelem B7. V nabídce nechybí ani prodloužená verze Long, která zadní posádce dopřeje o 9 cm více místa, či pohon všech kol xDrive. BMW řady 7 generace G11 si svou výstavní premiéru odbude na letošním autosalonu ve Frankfurtu, na trhu se objeví koncem října.

Vlajková loď BMW konečně odhalena i oficiálně. Nová řada 7 je lehčí, luxusnější a přecpaná vychytávkami

Vlajková loď BMW konečně odhalena i oficiálně. Nová řada 7 je lehčí, luxusnější a přecpaná vychytávkami

Vlajková loď BMW konečně odhalena i oficiálně. Nová řada 7 je lehčí, luxusnější a přecpaná vychytávkami

Vlajková loď BMW konečně odhalena i oficiálně. Nová řada 7 je lehčí, luxusnější a přecpaná vychytávkami

Vlajková loď BMW konečně odhalena i oficiálně. Nová řada 7 je lehčí, luxusnější a přecpaná vychytávkami

Vlajková loď BMW konečně odhalena i oficiálně. Nová řada 7 je lehčí, luxusnější a přecpaná vychytávkami

Vlajková loď BMW konečně odhalena i oficiálně. Nová řada 7 je lehčí, luxusnější a přecpaná vychytávkami

Vlajková loď BMW konečně odhalena i oficiálně. Nová řada 7 je lehčí, luxusnější a přecpaná vychytávkami

Vlajková loď BMW konečně odhalena i oficiálně. Nová řada 7 je lehčí, luxusnější a přecpaná vychytávkami

Vlajková loď BMW konečně odhalena i oficiálně. Nová řada 7 je lehčí, luxusnější a přecpaná vychytávkami

Vlajková loď BMW konečně odhalena i oficiálně. Nová řada 7 je lehčí, luxusnější a přecpaná vychytávkami
Vlajková loď BMW konečně odhalena i oficiálně. Nová řada 7 je lehčí, luxusnější a přecpaná vychytávkami
Domů
Sdílet
Diskuse