Německá prémiová automobilka plní své sliby a my tak poznáváme nástupce třídy GLK s novým jménem.
Automobilka Mercedes-Benz nás už déle připravovala na premiéru nástupce oblíbeného SUV pod označením GLK, přičemž jak bylo avizováno již dříve, protože ve Stuttgartu se rozhodli přejmenovat značky několika modelů a tříd, k přejmenování došlo i v tomto případě. V uplynulých hodinách jsme tak podle plánu poznali zcela nový model GLC, jehož název mluví o tom, že jde o SUVčko postavené na základech nové třídy C. Již na první pohled je jasné, že mezigeneračně došlo k opravdu evidentním designovým změnám, které opravdu nejsou mezi vozidly prémiových automobilek v takovém rozsahu zvykem. Svědky jsme tak nových oblých tvarů, které vystřídaly dosavadní hrany a v některých úhlech pohledu až "krabicovitě" působící GLK.
Ladné křivky se nesou ruku v ruce se současným designérským jazykem trojcípé hvězdy, přičemž nejvíce má právě k příbuznému Cčku, ale nese i nejeden detail pocházející například z takového GLE, tedy po starém ML. Silueta při pohledu z profilu připomíná právě kombi střední třídy s hvězdou ve znaku, stejně i horizontálně orientované zadní ledková světla. Samozřejmě, full-LED světlomety najdeme i vpředu. Na výběr bude ze dvou optických paketů, prvním je jakýsi outdoorový vzhled, naopak, na druhé straně najdeme více sportovně vypadající look. Nástupce hranatého a středně velkého esúvečka z roku 2008 je o 80 kilogramů lehčí, zároveň však ve všech směrech větší - 4656 x 1890 x 1639 (1685 při vzduchovém odpružení) mm. GLC postavené na platformě třídy C, bude standardně vybaveno systémem Agility Control s pasivním tlumením nerovností, za příplatek však můžete sáhnout po známém vzduchovém odpružení Airmatic, kde je kromě nastavení tuhosti tlumení možné zvolit i světlou výšku v rozsahu - 15 až + 50 mm.
Interiér snad nejvíce odkazuje na příbuznost k třídě C, neboť jeho všechny hlavní součásti a tvar pochází právě odtud. V porovnání s vcelku netypickým vnitřkem předchůdce tak můžeme počítat se zdařilými moderními a elegantně střiženými liniemi. Ty zaručují perfektní ergonomii s minimem zbytečných tlačítek, sdružený středový ovladač s dotykovou plochou, kterou je možné ovládat přes 8,4'' displej multimediálního systému. Kvalitu a celkový luxus podtrhují všudypřítomné kvalitní a na pohled velmi pěkně vypadající dekorace, pravý hliník, tak do rukou perfektně padnoucí multifunkční troj-ramenný volant, který je možné si pořídit se zespodu seříznutým věncem.
V úvodu bude GLC nabízeno ve čtyřech verzích. Dieselové bude zastupovat osvědčený agregát M274 o objemu 2,1 litru. V provedení GLC 220d 4Matic nabídne výkon 125 kW / 170 koní, tato motorizace se však objeví i v GLC 250d 4Matic kde je naladěna na výkon 150 kW / 204 koní. Zajímavostí je, že nehledě na výkonnostní rozdíl, automobilka v obou případech mluví o kombinované spotřebě na úrovni 5 litrů na sto kilometrů. Benzínové verze bude prozatím zastupovat výhradně čtyřválcový dvoulitrový turbomotor se silou 155 kW / 211 koní v modelu GLC 250 4Matic. Vrcholem v nabídce je zatím plug-in hybrid GLC 350e 4Matic, kde kromě posledně jmenovaného benzinového čtyřválce najdeme elektromotor s výkonem 85 kW, díky kterému dokáže toto GLCčko udělat až 32 kilometrů výhradně na elektřinu. Jeho spotřeba by se v kombinovaném cyklu přitom měla pohybovat na úrovni 2,6 l / 100 km. Jak jste si všimli, Mercedes se neřídil filozofií přinést i SUV s výhradně předním pohonem, a tak v nabídce zatím najdeme jen pravé čtyřkolky, navíc standardně vybaveny až 9ti stupňovým (350e 7-stupňovým) automatem.
Nové GLC se na trhu objeví na podzim. Odstupem času se do nabídky začlení i jiné motory, přičemž již nyní víme, že dříve či později se ukáže i GLC 450 AMG Sport s dvakrát přeplňovaným šestiválcem a výkonem okolo 270 kW / 367 koní, tedy nová verze, která nedávno dorazila do nabídky třídy C. Navíc, poslední informace potvrzují, že na svět přijde dokonce i právě AMG, tedy špičkové GLC 63 AMG, které bude mít pod kapotou nový 4litrový osmiválec z C 63 nebo AMG GT. Na závěr dodám, že jak již i samotný Mercedes avizoval, do portfolia značky začlení i kupé odvozené od GLC, tedy GLC Coupé jako konkurent mnichovské X4ky.