Z Maranella přichází nové otevřené Ferrari, které navzdory menšímu motoru nabízí citelně vyšší výkon a možnost vychutnat si jízdu bez střechy.
Začátkem roku představilo Ferrari model, který veřejnost přivítala vcelku vlažně. Může za to hned několik skutečností. Nový model 488 GTB dostal do vínku se dvěma turby přeplňovaný osmiválec, který tak přišel v duchu downsizingu a navíc jsme podle očekávání dali sbohem atmosférickým jednotkám. Kromě toho, o novince jako takové je prakticky dosud těžké říct, jak ji máme vnímat - z designového hlediska se toho hodně oproti 458 Italia nezměnilo, opravdu jde tedy spíše o facelift než zcela novou generaci, ale v konečném důsledku se bavíme o skutečném nástupci. I samotné křivky supersportu v jistých úhlech pohledu působí na tradice značky z Maranella netradičně, jako celek však 488čka vystupuje opravdu atraktivně, a co je důležité, moderně nehledě na onu značnou podobu k Italii.
nově, jinak po poměrně krátkém časovém odstupu poznáváme už i otevřenou verzi 488 Spider, která pochopitelně nahrazuje předcházející 458čku Spider. O tom, že se Ferrari chystá v této době představit nový model jsme věděli déle, ale protože se veškerá pozornost momentálně soustředí kolem chystané odlehčené a výkonnější F12ky, která by se měla jmenovat F12 GTO nebo F12 Speciale, vypuštění do světa 488čky bez střechy bylo docela překvapením. Na druhou stranu, nejde o nic průlomového či netradičního, pokud mluvíme o použitém mechanismu, typu střechy a celkovém designu. Ferrari použilo prakticky shodný recept na řešení skládací pevné střechy po vzoru Italie, a tak bez velkých senzací poznáváme nový Spider, který dokáže otevřít, respektive zavřít střechu jen za 14 sekund.
Za dvojicí pasažérů najdeme, jak název 488 naznačuje (objem každého z 8 válců je 488 cm3), dvěma turby přeplňovaný 3,9litrový osmiválec, jehož výkon se z někdejších 570 koní vyšplhal až na 492 kW / 670 koní a točivý moment narostl z 540 až na úctyhodných 760 N.m., což je tedy i v tomto případě o 70 více než u dvanáctiválcové F12ky. Ferrari samozřejmě prohlašuje, že přítomnost menšího motoru a dvojice turbodmychadel se v žádném případě neprojevilo na zvukové kulise, o kterou se postaral tým inženýrů zaručující perfektní zvukový projev a absenci turboefektu. Akcelerace modelu 488 Spider na stovku trvá rovné 3 sekundy, zatímco na dvoustovce je za 8,7 sekundy. Maximální rychlost novinky hovoří o hodnotě 325 km/h. I přesto, že je Spider o 50 kilogramů těžší (1525 kg), perfektní aerodynamika (speciální spoiler a upravený podvozek) zaručuje rychlostní parametry srovnatelné s dosud nejrychlejším otevřeným Ferrari, odlehčenou 458čkou Speciale Aperta. Oproti ní je však 488 Spider silnější, čím můžeme označit nejnovější model tím nejvýkonnějším otevřeným Ferrari vůbec. Novinka si svou premiéru odbude na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, a to možná i v, na poměry značky se vztyčujícím se koněm ve znaku, netradičním laku, jelikož propagační materiály počítají s fotografiemi, kde se nachází exemplář v modrém odstínu Blu Corsa.