Automobilka ze Stuttgartu po více než čtyřiceti letech navazuje na luxusní kabriolet, který je odvozen od vlajkové lodi třídy S.
Mercedes-Benz již více než před rokem potvrdil, že dříve či později se dočkáme S i bez střechy. Tato informace začala nabírat na reálnosti hlavně poslední měsíce, protože internet zaplavovaly fotografie testovaných exemplářů třídy S Cabriolet. Dnešním dnem však automobilka oficiálně stahuje roušku tajemství a oficiálně představuje šestou karosářskou verzi vlajkové lodi. Po limuzíně třídy S se čtyřmi velikostmi rozvorů (S, S Long, Maybach, Maybach Pullman) a kupé poznáváme i kabriolet. Důležité je říci, že trojcípá hvězda měla luxusní čtyřmístný kabriolet naposledy ve svém portfoliu v roce 1971, protože od té doby vrcholné kabrio v nabídce zastávalo dvoumístné SL. Novinka se tak nese v duchu odkazu na nepřímého předchůdce, někdejšího modelu SL, na který značka ze Stuttgartu navazuje po více než 44 letech.
Mercedes už u limuzíny i kupé nešetřil superalativy a několika tituly, které se odstupem času ukázaly jako opodstatněné a nejen otázkou marketingového tahu. Jinak tomu není ani v tomto případě, protože verzi s otevřenou karosérií představují jako nejkomfortnější kabriolet na trhu. Kromě standardních systémů, které hýčkají posádku i v ostatních Skových modelech, zde najdeme automatický větrný deflektor Aircap, vyhřívání krku aka stará známá výhřevná šála Airscarf, ale i vyhřívané opěrky či zadní sedadla. Pozornost automobilka přitom soustředí také na inteligentní klimatizaci Thermotronic, která dokáže bez zásahu posádky řešit vnitřní teplotu sama, v závislosti na tom, v jaké poloze se nachází střecha. Standardem je dále sofistikovaný podvozek Airmatic, za příplatek zároveň nechybí ani Swarovského krystaly v předních Full-LED světlometech.
Nejen díky tomu je jasné, že i tentokrát Mercedes-Benz již nehledá přímou konkurenci mezi Audi, případně BMW, jelikož obdobné vozidlo této kategorie nemají, ale mezi značkami jako je například Bentley, kterému může bezproblémově krást zákazníky, kteří by pokukávali po Continentale GTC. I luxusní vozy tohoto druhu umí však překonat, například perfektní aerodynamikou, která v rámci dané třídy počítá s rekordně nízkým součinitelem odporu vzduchu, jen 0,29. Plátěnou střechu je možné si pořídit ve čtyřech odstínech (černá, béžová, tmavě modrá a tmavě červená) a otevřít, respektive zavřít za 20 sekund, a to do rychlosti 60 km/h. Struktura samotné střechy je třívrstvá, což zaručuje nevídané odhlučnění jakož i izolaci před únikem tepla či propuštěním vody.
V úvodu je S Cabriolet dostupný výhradně ve dvou benzínových variantách. Základem je verze S 500 Cabriolet s osvědčenou V8čkou o objemu 4,7 litru, výkonem 335 kW / 455 koní a točivým momentem 700 N.m. O zpřevodování se stará devítistupňová automatická převodovka. Druhou alternativu ztvárňuje AMGčko s 5,5litrovým osmiválcem biturbo, které se po novém už přesně jmenuje Mercedes-AMG S 63 Cabriolet. Jeho síla 430 kW / 585 koní a 800 N.m putuje buď na zadní nebo všechna čtyři kola (verze 4Matic) prostedníctom sedmistupňové automatické převodovky. Rychlost 100 km/h dokáže z klidu dosáhnout již za 3,9 sekundy. Později by se do nabídky mělo začlenit i dvanáctiválcové provedení Mercedes-AMG S 65 Cabriolet. Kromě toho, Mercedes zvažuje přece jen ještě jednu možnost, a to sedmou karosářskou verzi, čtyřdveřové kupé odvozené od třídy S. To je ale už hudba daleké budoucnosti, mezitím se objeví na silnicích tato luxusní jachta, jejíž zákazníci si ji budou moci užít již začátkem příštího roku, kdy by měly být doručeny první kusy.