Déle ohlašovaná M4, která přišla v rámci verze GTS, zhubla o několik kil a zároveň nabrala na výkonu.
Rozepisovat se tu o kvalitách nové M3, respektive M4, nemá asi význam, vždyť dobře víme, že nejostřejší vrtulky střední třídy ambicemi nešetří a namířily si to mezi to nejlepší, co je v oněch vodách možno koupit. Jako blesk z čistého nebe, no dobře, trochu jsme to čekali, se objevil na scéně nadějný počin z Itálie, nová Alfa Romeo Giulia QV, která se stále vehementně ohání faktem, že slavný Nürburgring dokáže projet za lepší čas než její úhlavní nepřítel a tím je právě dvojice Mkových střel. Skutečnost, že jde stále o nepodložený časový údaj (7 minut a 39 sekund) však trochu ztrácí na relevantnosti, ale BMW už odpovídá. Příchod očekávané verze GTS nemůžeme považovat za přímou odpověď na uplynulé události, vždyť výkonnější a odlehčený bavorák má už nějaký ten rok nenahraditelnou tradici.
Tak či onak, avizované BMW M4 GTS je realitou. Mnichované se po vzoru nedávného konceptu rozhodli své nové želízko v ohni představit ve vcelku netradiční barevné konfiguraci, která možná neokouzlí každého. Může za to odstín Acid Orange v oblasti pozměněného předního splitteru, ale hlavně nových, zajímavě tvarovaných disků. Zbytek převážně nezměněného auta pokrývá efektní matně šedý lak, který s křiklavě vystupujícími detaily výrazně kontrastuje, ale zároveň mi nedá ho nepřirovnat k nedávno představené pilotní sérii C 63 S Coupé Edition 1. Dalo se čekat, že od koncepčního řešení se sériovka lišit nebude prakticky vůbec, a tak se i stalo. Standardní M4 tak počítá s dodatečným aerodynamickým balíkem skládajícím se z karbonových komponentů. Jmenovitě jde o nastavitelný přední splitter, novou karbonovou kapotu, zadní difuzor, no a samozřejmě, jak jsme si už u GTS mohli zvyknout, přibylo rozměrné zadní křídlo, které je skoro shodné s tím ze speciálního modelu M4 MotoGP Safety Car.
Dalším detailem jsou pochromované koncovky výfuků nebo vzpomínané 19", respektive 20" disky, které jsou obuty do pneumatik Michelin Sport Cup 2 rozměrech 265/35 R19 vepředu, resp. 285/30 R20 vzadu. Nejen trénované oko automobilového nadšence si všimne, že vzadu došlo k obměně grafiky světlometů. Tentokrát nejde jen o designové řešení, nakolik M4 GTS je první sériový automobil světa, který dostal techniku OLED, tedy organické LED, které nabízí výbornou svítivost a zajímavý tvar. Přední masce dominují „klasické“ full-LED světla. Pohled do interiéru naznačuje, díky čemu se celková hmotnost snížila na úroveň 1510 kilogramů, zejména pokud si všimneme absence zadních sedadel a integrovaný bezpečnostní rám.
Přejděme však k tomu nejpodstatnějšímu. Pod upravenou kapotou se totiž nachází 3litrový šestiválcový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný agregát, jehož výkon poskočil z původních 431 na rovných 500 koní, a to za přítomnosti točivého momentu 600 Nm. GTS navíc dostalo technologii vstřikování vody do sacího traktu, čímž bylo docíleno zvýšení výkonu o přibližně 10 %. Ve výsledku, včetně dalších úprav, tak M4 GTS dokáže vysprintovat z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a zároveň dosáhnout maximální rychlosti až 305 km/h, čímž jde o nejrychlejší sériové BMW všech dob. Toto tvrzení ze strany BMW potvrzuje i fakt, že Severní smyčku na Nürburgringu dokázala tato specialitka udělat jen za 7 minut a 28 sekund, čímž jde o nejrychlejší bavorák, jaký kdy automobilka vyrobila a na okruhu otestovala. Ať už je tento časový údaj pro vás směrodatný, nebo ne, pokud máte o nejnovější a zároveň nejrychlejší počin od BMW zájem, pospěšte si, vyrobených bude jen 700 kusů.