Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
7. října 2015 v 7:52
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Výkonnější a odlehčená M4 GTS je realitou. Přivítejte nejrychlejší sériové BMW všech dob!

TECH
Uložit Uložené

Déle ohlašovaná M4, která přišla v rámci verze GTS, zhubla o několik kil a zároveň nabrala na výkonu.

Rozepisovat se tu o kvalitách nové M3, respektive M4, nemá asi význam, vždyť dobře víme, že nejostřejší vrtulky střední třídy ambicemi nešetří a namířily si to mezi to nejlepší, co je v oněch vodách možno koupit. Jako blesk z čistého nebe, no dobře, trochu jsme to čekali, se objevil na scéně nadějný počin z Itálie, nová Alfa Romeo Giulia QV, která se stále vehementně ohání faktem, že slavný Nürburgring dokáže projet za lepší čas než její úhlavní nepřítel a tím je právě dvojice Mkových střel. Skutečnost, že jde stále o nepodložený časový údaj (7 minut a 39 sekund) však trochu ztrácí na relevantnosti, ale BMW už odpovídá. Příchod očekávané verze GTS nemůžeme považovat za přímou odpověď na uplynulé události, vždyť výkonnější a odlehčený bavorák má už nějaký ten rok nenahraditelnou tradici.

Tak či onak, avizované BMW M4 GTS je realitou. Mnichované se po vzoru nedávného konceptu rozhodli své nové želízko v ohni představit ve vcelku netradiční barevné konfiguraci, která možná neokouzlí každého. Může za to odstín Acid Orange v oblasti pozměněného předního splitteru, ale hlavně nových, zajímavě tvarovaných disků. Zbytek převážně nezměněného auta pokrývá efektní matně šedý lak, který s křiklavě vystupujícími detaily výrazně kontrastuje, ale zároveň mi nedá ho nepřirovnat k nedávno představené pilotní sérii C 63 S Coupé Edition 1. Dalo se čekat, že od koncepčního řešení se sériovka lišit nebude prakticky vůbec, a tak se i stalo. Standardní M4 tak počítá s dodatečným aerodynamickým balíkem skládajícím se z karbonových komponentů. Jmenovitě jde o nastavitelný přední splitter, novou karbonovou kapotu, zadní difuzor, no a samozřejmě, jak jsme si už u GTS mohli zvyknout, přibylo rozměrné zadní křídlo, které je skoro shodné s tím ze speciálního modelu M4 MotoGP Safety Car.

Výkonnější a odlehčená M4 GTS je realitou. Přivítejte nejrychlejší sériové BMW všech dob!

Dalším detailem jsou pochromované koncovky výfuků nebo vzpomínané 19", respektive 20" disky, které jsou obuty do pneumatik Michelin Sport Cup 2 rozměrech 265/35 R19 vepředu, resp. 285/30 R20 vzadu. Nejen trénované oko automobilového nadšence si všimne, že vzadu došlo k obměně grafiky světlometů. Tentokrát nejde jen o designové řešení, nakolik M4 GTS je první sériový automobil světa, který dostal  techniku OLED, tedy organické LED, které nabízí výbornou svítivost a zajímavý tvar. Přední masce dominují „klasické“ full-LED světla. Pohled do interiéru naznačuje, díky čemu se celková hmotnost snížila na úroveň 1510 kilogramů, zejména pokud si všimneme absence zadních sedadel a integrovaný bezpečnostní rám.

Přejděme však k tomu nejpodstatnějšímu. Pod upravenou kapotou se totiž nachází 3litrový šestiválcový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný agregát, jehož výkon poskočil z původních 431 na rovných 500 koní, a to za přítomnosti točivého momentu 600 Nm. GTS navíc dostalo technologii vstřikování vody do sacího traktu, čímž bylo docíleno zvýšení výkonu o přibližně 10 %. Ve výsledku, včetně dalších úprav, tak M4 GTS dokáže vysprintovat z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a zároveň dosáhnout maximální rychlosti až 305 km/h, čímž jde o nejrychlejší sériové BMW všech dob. Toto tvrzení ze strany BMW potvrzuje i fakt, že Severní smyčku na  Nürburgringu dokázala tato specialitka udělat jen za 7 minut a 28 sekund, čímž jde o nejrychlejší bavorák, jaký kdy automobilka vyrobila a na okruhu otestovala. Ať už je tento časový údaj pro vás směrodatný, nebo ne, pokud máte o nejnovější a zároveň nejrychlejší počin od BMW zájem, pospěšte si, vyrobených bude jen 700 kusů.

Výkonnější a odlehčená M4 GTS je realitou. Přivítejte nejrychlejší sériové BMW všech dob!
Výkonnější a odlehčená M4 GTS je realitou. Přivítejte nejrychlejší sériové BMW všech dob!
Výkonnější a odlehčená M4 GTS je realitou. Přivítejte nejrychlejší sériové BMW všech dob!
Výkonnější a odlehčená M4 GTS je realitou. Přivítejte nejrychlejší sériové BMW všech dob!
Výkonnější a odlehčená M4 GTS je realitou. Přivítejte nejrychlejší sériové BMW všech dob!
Výkonnější a odlehčená M4 GTS je realitou. Přivítejte nejrychlejší sériové BMW všech dob!
Výkonnější a odlehčená M4 GTS je realitou. Přivítejte nejrychlejší sériové BMW všech dob!
Výkonnější a odlehčená M4 GTS je realitou. Přivítejte nejrychlejší sériové BMW všech dob!
Výkonnější a odlehčená M4 GTS je realitou. Přivítejte nejrychlejší sériové BMW všech dob!
Výkonnější a odlehčená M4 GTS je realitou. Přivítejte nejrychlejší sériové BMW všech dob!
Výkonnější a odlehčená M4 GTS je realitou. Přivítejte nejrychlejší sériové BMW všech dob!
Výkonnější a odlehčená M4 GTS je realitou. Přivítejte nejrychlejší sériové BMW všech dob!
Výkonnější a odlehčená M4 GTS je realitou. Přivítejte nejrychlejší sériové BMW všech dob!
Výkonnější a odlehčená M4 GTS je realitou. Přivítejte nejrychlejší sériové BMW všech dob!
Výkonnější a odlehčená M4 GTS je realitou. Přivítejte nejrychlejší sériové BMW všech dob!
Domů
Sdílet
Diskuse