Stuttgartská automobilka začala odhalovat jeden ze svých nejdůležitějších modelů, třídu E.
I když je světová premiéra nového Éčka naplánována na 11. ledna a autosalónovou premiéru si odbude až na příštím autosalonu v Detroitu, Mercedes-Benz třídy E páté generace, tedy s kódovým označením W213, můžeme klidně označit za jednu z nejočekávanějších novinek tohoto roku (i když až rok 2016 můžeme považovat pro Mercedes za rok třídy E), neboť je více než pravděpodobné, že její podobu poznáme již v nejbližší době. Tento fakt umocňuje aktuálně i skutečnost, že prémiová automobilka ze Stuttgatru začala postupně odhalovat oficiální cestou chystanou novinku, a to v duchu svých tradic. Ty totiž poslední roky značí, že představování každého významného modelu začíná zevnitř, čili po vzoru například třídy S či modelu AMG GT poznáváme jako první interiér.
V případě třídy E je přitom vnitřek odjakživa ztělesněním kvality, luxusu a především komfortu, nakolik právě ten je jakýmsi synonymem tohoto vozu obecně. Při pohledu na první oficiální fotografie je však jasné, že Mercedes zajde s novou generací podstatně dál, dovolím si tvrdit ještě více, než by se čekalo. První co padne do oka je nepochybně dvojice obrovských displejů, u které designéři čerpali nápady z vlajkové lodi. Podotknout však třeba, že v případě Éčka jde o příplatkové řešení palubky, nakolik standardně toto provedení vystřídá konvenční dvojice budíků s displejem uprostřed a zároveň “sólo“ obrazovkou uprostřed. Dokonce, není vyloučeno, spíše je stále pravděpodobné, že kromě těchto dvou možností bude na výběr ještě jedna. Nechme se tedy překvapit, teď přejděme k tomu, co vidíme.
Dvojice opravdu velkých displejů počítá s úhlopříčkou 31,2 cm, přičemž na rozdíl od třídy S, tento panel nemá vystupující okraje, které opticky oddělují jednotlivé obrazovky. Ty nabízejí propracovanější prostředí s ještě lepší grafikou, která mění charakter zobrazování v závislosti na zvoleném režimu - klasické, sportovní a futuristické v rámci režimu Progressive. O celkové kvalitě zobrazování nemůže být v případě současných medvědů pochyb, v tomto případě ale oba displeje počítají s rozlišením až 1920 x 720 pixelů, které tak zaručí mimořádně ostré detaily a perfektní čitelnost. Samozřejmě, obrazovky dotykové nejsou, neboť Mercedes se tomuto řešení nejen kvůli bezpečnosti stráni. Ovládání celého infotainmentu probíhá za pomoci známého dotykového touchpadu ve středovém tunelu, který je do značné míry shodný s tím v novém Céčku. Pokud bychom si měli palubní desku shrnout ve zkratce, tak v podstatě nabízí to nejlepší z Ska a ve své spodní části to kombinuje s tím nejlepším z Céčka. S třídou C bude mít nové éčko společný, mimo jiné, i volant, ten je však osazen novými tlačítky a dotykovými ovladači, které umožní snadnější navigaci v palubním počítači či na obrazovce vpravo.
Samozřejmostí je ambientní osvětlení interiéru, které nabídne až 64 barevných odstínů, či příplatkové ozvučení. To má na starosti opět firma Burmester - první možností je sada 13 reproduktorů, součástí druhé je až 23 reproduktorů a to za přítomnosti výkonu až 1 450 W. O prvotřídním zpracování a opravdu široké škále možných dekorů, obkladů či barevných kombinací také nelze pochybovat. Zcela nová jsou i sedadla, která mají zaručit bezkonkurenční pohodlí. Disponují opravdu viditelným bočním vedením, zatímco střed sedadla tvoří výplň se zajímavým prošíváním, které má evokovat tvar modelek a zároveň zaručit maximální komfort sezení i na dlouhé trasy. To je prozatím vše, víc nám naznačí video na konci článku. Už brzy však vyjdou na povrch určitě nové skutečnosti.