Nejsportovnější a zároveň nejluxusnější vlajková loď z Mnichova se stala skutečností.
To, že v případě značky BMW je středem pozornosti nová generace řady 7, nikoho asi nepřekvapí. Už první setkání s novou luxusní limuzínou dávají najevo, že nejnovější sedmička kvality doslova chrlí. Jen nedávno se objevily informace o tom, že v Mnichově jako náplast za absenci vrcholné M7čky postaví verzi M760Li, no a my už víme, že na blížící se autosalon v Ženevě toto provedení skutečně dorazí. Její poselství je jasné - své klientele nabídnout vůbec nejluxusnější a zároveň nejsportovnější verzi nové vlajkové lodi. Jistě si řeknete, že BMW se s Alpinou tentokrát nedohodla, a v podstatě v průběhu jen několika dnů obě společnosti představily na pohled identické vozy. Úplná pravda to však není. Důvod je prostý, a to jejich motorové prostory. Zatímco Alpina B7 Biturbo počítá s osvědčeným 4,4litrovým osmiválcem naladěným na výkon 608 koní, v tomto případě je pod kapotou o třídu vyšší a větší motor - dvakrát přeplňovaný 6,6litrový dvanáctiválec, který pochází přímo od Rolls-Roycu Ghost !
Za obrovskými ledvinkami se tak ukrývá jedna z největších pohonných jednotek v sériovém autě, která nabízí výkon 441 kW / 600 koní a masivní točivý moment 800 N.m od 1 500 ot. I když se o řazení opět stará špičkový 8stupňový automat a síla putuje na všechna čtyři kola, protože M760Li je dostupné výhradně s xDrive, není pochyb o tom, že ve výsledku bude tato 7čka i tak o cosi "pomalejší" než zmiňovaná B7čka od Alpiny. Narážím pochopitelně na váhu, protože V12ka něco váží, a tak jsme svědky decentně horších, ale stále fascinujících rychlostních parametrů - 0-100 km/h zvládne za 3,9 sekundy, přičemž maximální rychlost v případě odstranění omezovače je až 305 km/h. V rámci standardní výbavy nechybí adaptivní podvozek, natáčecí zadní kola či sportovní výfukové potrubí s klapkami. Zajímavostí je přitom exteriér. Ten je totiž možné zabalit (bez příplatku) až do dvou paketů. Sportovně orientovaný počítá s dravějším optickým paketem, množstvím Mkový plaket, zajímavými 20" disky a šedými ledvinkami, zpětnými zrcátky a okrasnými lištami. Sáhnout však můžete i po jakémsi decentně elegantním looku, čili paketu Excellence, který změní vnějšek prakticky k nepoznání od běžných verzí, jedinou odlišností jsou štítky V12 (také však nemusí být). Ve výsledku tak prakticky nemáte možnost zjistit, že máte na cestě co do činění s něčím speciálním a tak rychlým.