Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
1. března 2016 v 20:31
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Nejočekávanější Porsche současnosti je realitou! Má atmosferických 500 koní, zadní pohon a manuál

TECH
Uložit Uložené

Puristické "poršátko" konečně spatřilo světlo světa.

Dočkali jsme se! Tedy alespoň ti, kteří mají rádi značku Porsche, nespokojí se s automatickou převodovkou a na účtě mají alespoň 5 milionů korun. Na tolik (bez DPH) si totiž tradiční německá sportovní automobilka váží horkou novinku a jeden z trháků autosalonu v Ženevě - zbrusu nový model 911 R. Kromě "nové" modelové řady 718 se na výstavišti v Palexpo už i oficiální cestou představuje striktně limitovaná edice 911ky poslední generace, na kterou si brousí zoubky nejeden automobilový fajnšmekr. Důvod je prostý - Rko zastupuje v dnešní době prakticky vyhynulý druh sportovních vozů. Pod jeho zadní kapotou se nachází atmosférický 4,0litrový šestiválec z GT3 RS naladěný na výkon 368 kW / 500 koní při 8 000 ot./min, počítá s točivým momentem o velikosti 460 N.m při 6 250 ot./min, což je však snad nejdůležitější, o přenos síly na zadní kola se stará výhradně manuální převodovka!
 
Jen 1370kilogramová exkluzivita (- 50 kg oproti GT3 RS) navazuje na 911R z roku 1967. Tuto návaznost ztvárňuje i barevná kombinace exteriéru - bílý zevnějšek dotvářejí "rychlé" červené nebo zelené pásy táhnoucí se přes celou karoserii. Ta je však v podstatě zcela totožná s verzí GT3 RS, prakticky jedinou odlišností je fakt, že vzadu nenajdeme rozměrné křídlo, ale pozměněný kryt motoru a výsuvný spoiler. Standardem jsou 20" kola, karbono keramické brzdy s kotouči o průměru 410 vpředu, respektive 390 milimetrů vzadu. Nechybí decentní natáčení zadních hnaných kol, čímž je docíleno ještě lepší manévrovatelnosti a umožněny ještě rychlejší průjezdy zatáček, ale také možnost zvednout předek o 3 centimetry, což ocení majitelé zejména ve městě. O tom, že jde o ryze jezdecký počin hovoří doslova "vykradený" interiér, kde byste jen marně hledali rádio, velkou multimediální obrazovku či klimatizaci. Standardně nic z toho nedostane, jedině pokud vysloveně po těchto prvcích výbavy toužíte, za cenu nárůstu hmotnosti si za ně můžete připlatit. Naopak, máme zde sportovní sedačky z karbonu nebo látkové kliky. Původně se počítalo jen s pětistovkou vyrobených exemplářů, později se mluvilo o 600 kusech, nakonec ale těch šťastlivců bude "až" 991. Každý z nich si ale musí připravit minimálně zmíněných 5 milionů Kč, i když jak jsme se stihli dozvědět, většina z nich už tak udělala, jelikož brzy celá série bude vyprodaná. Podle našich informací velký zájem evidujeme i u nás, vzhledem k přísným kvótám je ale jasné, že příliš Rek, zde nebude.

Nejočekávanější Porsche současnosti je realitou! Má atmosferických 500 koní, zadní pohon a manuál
Nejočekávanější Porsche současnosti je realitou! Má atmosferických 500 koní, zadní pohon a manuál
Nejočekávanější Porsche současnosti je realitou! Má atmosferických 500 koní, zadní pohon a manuál
Nejočekávanější Porsche současnosti je realitou! Má atmosferických 500 koní, zadní pohon a manuál
Nejočekávanější Porsche současnosti je realitou! Má atmosferických 500 koní, zadní pohon a manuál
Nejočekávanější Porsche současnosti je realitou! Má atmosferických 500 koní, zadní pohon a manuál
Nejočekávanější Porsche současnosti je realitou! Má atmosferických 500 koní, zadní pohon a manuál
Nejočekávanější Porsche současnosti je realitou! Má atmosferických 500 koní, zadní pohon a manuál
Nejočekávanější Porsche současnosti je realitou! Má atmosferických 500 koní, zadní pohon a manuál

Domů
Sdílet
Diskuse