Po naftové V12 z minulé generace přichází Audi opět se silným turbo-dieselem.
Je už tomu několik měsíců, co Audi otevřeně mluvilo o ostré, jakési sportovní verzi nové Q7, která by se měla zařadit do portfolia. Tato skutečnost nastává právě teď, protože souběžně s autosalonem v Ženevě přichází z Ingolstatu verze SQ7. Jde o vůbec první kvésedmičku, která ke svému názvu připisuje písmeno S, tedy své potenciální zákazníky chce oslovit sportovnějším temperamentem. Pokud byste ale čekali silný benzinový motor, rychle na něj zapomeňte. Audi po předchozí zkušenosti s naftovou V12 i tentokrát sází na turbo-diesel, nově ale jde o cosi smysluplnější agregát, a to konkrétně o motor 4.0 TDI V8. Vidlicový osmiválec, který si potrpí výhradně na naftu, disponuje výkonem 320 kW / 435 koní a točivým momentem o velikosti mohutných 900 N.m. Kromě toho, že Audi mluví o novince jako o nejsilnějším dieselovém SUV na trhu je velká pozornost upřena k jeho technice.
Stádo devíti stovek newtonmetrů je totiž k dispozici již od 1000 ot./min (!), pod což se podepisuje skutečnost, že kromě dvojice turbodmychadel se SQ7 spoléhá na elektrický kompresor EPC (Electric Powered Compressor), který se stará o zamezení staré známé turbodíry. Takovou technikou vybavené SUV dokáže i za přítomnosti 8stupňového automatu Tiptronic a stálého pohonu všech čtyř kol quattro pokoryť stokilometrovou rychlost již za 4,8 sekundy, maximálně se ale rozjede na tradičních 250 km/h. Automobilka přitom uvádí papírovou spotřebu v kombinovaném cyklu jen 7,4 l/100 km, čímž hovoří o apetitu hodném spíše pro šestiválce, což v jistém slova smyslu nemusí být až tak nereálné, pochopitelně se však při běžné, sem tam sportovnější jízdě spotřeba s lehkostí přehoupne přes desítku. Pro největší SUV se čtyřmi kruhy v masce jsou pro S model standardem 20" disky obuté do pneumatik o rozměrech 285/45, na přání je však možné sáhnout až po 22. Stejně, nechybí S interiérový a exteriérový paket, pravdou však je, že od běžných verzí s tímto optickým lookem novinku odlišíte jen díky decentně přiostřené masce a až čtveřicí koncovek výfuků. Samozřejmě, nechybí plejáda vychytávek a prvků výbavy, o kterých se dočteš v našem nedávném testu „klasické“ verze, proto na závěr už jen dodávám cenu - Audi si nové SQ7 cení na minimálně 90 tisíc €, objednat si jej budou moci i domácí zákazníci již v dubnu.